דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

פגיעה בהתאגדות / פגיעה בהתאגדות בחברת נס: ההסתדרות תובעת 600 אלף ש"ח

לטענת ההסתדרות החברה מתעמרת בחברי הוועד | בית הדין האזורי לעבודה הורה לחברה להשהות את הפיטורים והניודים עד לדיון שייקבע בתיק | עובדי נס מאוגדים כבר ארבע שנים וטרם נחתם עמם הסכם עבודה קיבוצי

עובדי נס טכנולוגיה בשביתה (באדיבות איגוד הסלולר האינטרנט וההיי טק)
עובדי נס טכנולוגיה בשביתה (באדיבות איגוד הסלולר האינטרנט וההיי טק)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות תובעת 600 אלף ש"ח מחברת נס טכנולוגיות בגין פגיעה בהתארגנות עובדיה ובנציגיהם. בית הדין האזורי לעבודה הורה לחברה להשהות פיטורים וניודים של עובדים עד לדיון שייקבע בתיק. ביולי השנה קבע בית הדין הארצי לעבודה כי ההסתדרות היא הארגון היציג בנס, וכי על ההנהלה לשבת עם וועד העובדים למשא ומתן לחתימת הסכם קיבוצי.

לטענת ההסתדרות, החליטה הנהלת נס 'להרחיק' שני חברי ועד העובדים במוקד בית החולים הדסה השובת מזה שבועיים ולזמן עובדת נוספת הפעילה בהתארגנות במוקד עיריית ירושלים, השובת אף הוא, לשימוע לפני פיטורין.

"מקרה זה אופייני למאבקם של מעסיקים, העוינים את זכות ההתארגנות של עובדיהם ועושים כל שביכולתם כדי לסכל אותה ולחסלה, בכוחנות ובחוסר תום לב מוחלט" נכתב בכתב הבקשה שהגישה ההסתדרות. "הנהלת החברה, באובדן רסן מוחלט, החליטה שהיא עושה כל שביכולתה בכדי להתיש את עובדי החברה, לנטוע בהם אימה וייאוש, ולהבהיר להם בדרך הקשה כי ההתארגנות לא כדאית להם… צעדים אלו נעשו בבחינת 'למען יראו וייראו' העובדים האחרים ובמטרה לכרות את מערך פעילי ההתארגנות בניגוד לדין…".

בהסתדרות טוענים כי ממש במהלך כתיבת הבקשה לצו מניעה שהוגשה אמש, המשיכו מנהלים מטעם נס להלך אימים על העובדים בהדסה והודיעו כי עליהם לעזוב את המקום תוך איום כי אם לא יעשו כן יפנו אותם באמצעות כוחות אבטחה. בנוסף, נס הביאה בניגוד לדין עובדים חיצוניים שימלאו את מטלותיהם של העובדים השובתים, תוך ניסיון בלתי חוקי לשבור את השביתה ואת ההתארגנות.

כארבע שנים חלפו מאז התאגדו עובדי נס לראשונה והם עדיין נאבקים לחתימה על הסכם קיבוצי, אולם סכסוכי העבודה שפרצו בירושלים היו על נושאים פרוזאיים יותר – בהדסה הפכו עובדי מחשוב מעובדים ישירים של בית החולים לעובדי קבלן המועסקים על ידי נס תוך פגיעה בתנאי העסקתם; בעיריית ירושלים טוענים עובדי נס כי הם מועסקים בתנאים פיזיים מחפירים, בקומה צפופה וללא חלונות. המגעים בין הועד להנהלה בנושאים אלו העלו לעת עתה חרס.

מדובר בהתארגנות מורכבת, של חברה המהווה למעשה חברה קבלנית ש-3,000 עובדיה מפוזרים באתרים שונים של חברות להן היא מספקת שירותי מחשוב. בעבר בעקבות פיצוץ המו"מ לחתימת הסכם קיבוצי, ניסתה הנהלת החברה לטעון כי וועד העובדים אינו יציג – אך שתי ערכאות שיפוטיות שבחנו את הנושא קבעו כי להסתדרות ייציגות בחברה וכי חלה עליה החובה לנהל מו"מ קיבוצי.

התאגדות עובדי נס טכנולוגיות מלווה יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים דניאל בונפיל; יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות יקי חלוצי ומזכיר האיגוד המקצועי ממרחב ירושלים דודו מור יוסף. הבקשה נכתבה והוגשה לבית הדין על ידי יועמ"ש להסתדרות במרחב ירושלים עו"ד אורנה נבון-כהן ועו"ד מאיר סוויסה מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות במרחב ירושלים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!