דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

שב"א-מס"ב / לקראת תהליך הנפקה: נחתם הסכם קיבוצי ראשון בחברת שב"א-מס"ב

בשב"א-מס"ב ישנם כ-100 עובדים והם מאוגדים מאז 2017 | יו"ר ההסתדרות במרחב תל אביב-יפו: "ההסכם שומר על זכויות העובדים ומעגן אותן, תוך הבטחה לתגמול ראוי בעת מכירה עתידית של החברה"

חתימת הסכם קיבוצי ראשון בחברות שב"א-מס"ב. (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות.)
חתימת הסכם קיבוצי ראשון בחברות שב"א-מס"ב. (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות.)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, הנהלת החברות שב"א ומס"ב וועד העובדים, חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי ראשון בחברה. ההסכם ישפר את תנאי העסקתם של העובדים, על רקע הליך הנפקה ששב"א עתידה לעבור. במקביל, נחתם הסכם למתן מענק לעובדים בעת המכירה. תוקף ההסכם הוא לחמש שנים והוא חל על כ-100 עובדי החברות, שהתאגדו בהסתדרות ב-2017.

חברות שב"א (שירותי בנק אוטומטיים) ומס"ב (מרכז סליקה בנקאית) מפעילות את מערכות התשלומים הלאומיות.

עיקרי ההסכם: קביעת שכר מינימום של 6,000 שקל. תוספת שכר שנתית בשיעור של כ-3%. גידול בסעיף תקציב הרווחה לעובדים. תוספת ימי חופשה מיוחדים, ביגוד, מלגות לימודים ומעונות וקייטנות קיץ לילדי העובדים. מענק יובלות לעובדים עם ותק של 20 שנה ויותר. שי לחג בגובה 900 שקל, וקרן השתלמות.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר: "אני מברך את השותפים למו"מ, שהצליחו לגשר על הפערים ויצרו יחד מציאות חדשה וטובה יותר לעובדים. לב לבה של כל חברה הוא עובדיה, לכן ראוי שההסכם יתגמל אותם על עבודתם ויבטיח את יציבותם הכלכלית והתעסוקתית. אני מודה ליו"ר ההסתדרות במרחב ת"א-יפו, גרשון גלמן, ולעובדי המרחב, וכן לעובדי החברה ולהנהלתה, ומאחל יחסי עבודה פוריים לטובת המשך השותפות בין הצדדים".

מנכ"ל החברות שב"א ומס"ב, משה וולף, מסר: "מדובר בהסכם שמהווה win-win לעובדים ולחברות. ההסכם מגלם איזון נכון בין הרצון להגנה ויציבות לעובדים, לבין הצרכים של שתי החברות, לשגשוג ולצמיחה. ההסכם מקל על תהליך העברת הבעלות בשב"א מהבנקים, כפי שמתחייב מחוק שטרום".

יו"ר ההסתדרות במרחב תל אביב-יפו, גרשון גלמן, מסר: "אני מברך על כך שבטווח של שנה וחצי הצלחנו להגיע להסכם ראשון בשב"א-מס"ב, מהחברות החשובות במשק. ההסכם שומר על זכויות העובדים ומעגן אותן, תוך הבטחה לתגמול ראוי בעת מכירה עתידית של החברה. ההסכם הינו אבן דרך ומסמל את השינוי וההבנה של עובדי תחום הפיננסים הרוצים להתאגד בהסתדרות ומחפשים ביטחון תעסוקתי".

יו"ר ועד עובדי שב"א-מס"ב, מיכל אלחלל-אונפלוס, אמרה: "זהו הסכם אנושי וסוציאלי שרואה את האנשים מעבר למספרים. אני מרוצה מאוד מהתוצאה הסופית ומודה להנהלה על שיתוף הפעולה, וכן להסתדרות, לעורכי הדין שלנו ובמיוחד לחברי הוועד על השותפות והתמיכה ההדדית".

ההסכם נחתם בבית ההסתדרות בתל אביב, במעמד יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות במרחב תל אביב-יפו גרשון גלמן, מזכיר האיגוד המקצועי במרחב, עו"ד גיא רוטנברג, מנכ"ל החברות שב"א ומס"ב משה וולף, היועצת המשפטית של החברות עו"ד עירית פיליפ, עו"ד אפרת דויטש, יו"ר ועד העובדים מיכל אלחלל-אונפלוס ונציגי הוועד, וכן היועץ המשפטי של ועד העובדים בחברות, עו"ד אלי כהן ממשרד עורכי הדין בני כהן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!