דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
16.4°תל אביב
  • 9.0°ירושלים
  • 16.4°תל אביב
  • 15.2°חיפה
  • 14.9°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 21.9°אילת
  • 16.8°טבריה
  • 11.5°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

שכר השוטרים / הממשלה אישרה את תיקון השכר לשוטרים ואת הקיצוץ הרוחבי בתקציב 2019

לאחר דיון סוער בישיבת הממשלה, שנקטע להתייעצות, הודיע רה"מ נתניהו על אישור מתווה התוספות בצד תקציב נוסף למיגון עוטף עזה | נתניהו: "זוהי בשורה למשרתים במסירות את ביטחון המדינה"

ניידת משטרה ברהט (צילום: אינסטגרם משטרת ישראל)
ניידת משטרה ברהט (צילום: אינסטגרם משטרת ישראל)
עמר כהן
ניצן צבי כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בתום ישיבת ממשלה סוערת, הודיע היום (ראשון) ראש הממשלה כי ההחלטה לתיקון שכרם של השוטרים, הסוהרים והגמלאים אושרה, והם יזכו לתוספת המגיעה להם כפי שקבע בית הדין לעבודה. משרד האוצר התנה את ההחלטה בקיצוץ רוחבי בתקציב 2019.

המנגנון שסוכם בהחלטה קובע כי כבר בינואר 2019 כל הגמלאים יקבלו בשכרם את תוספת השכר המלאה לשכר השוטף. השוטרים והסוהרים הפעילים יקבלו את התוספת השוטפת בשתי פעימות, הראשונה בינואר 2019 והשניה בינואר 2020. כמו כן, סוכם כי תשלומי הרטרו בסך של כ 7 מליארד ש"ח בגין הזכאויות משנת 2006 ואילך ישולמו בפריסה ל 17 שנה (2019-2035) על מנת להקל על המשק והאוצר, כאשר תינתן עדיפות לתשלום לגמלאים בדגש על הגמלאים המבוגרים.

על פי הודעת משרד האוצר מדובר על תשלום שנתי של בין 650 ל 900 מליון ש"ח, שכשליש מתוכם צפויים לחזור לקופת המדינה בצורה של מיסים. אף על פי כן התעקש האוצר על קיצוץ תקציבי של 1.3% במשרדי הממשלה. המשרד לביטחון פנים יאלץ להתמודד עם קיצוץ כפול, שקשה שלא להבין כמנגנון 'ענישה' על דרישתו לקיים את ההתחייבויות השלטוניות ופסקי הדין כלפי השוטרים, הסוהרים ויתר אנשי כוחות הביטחון.

ההכרעה שהבאנו  היום שמה סוף לגרירת הרגליים שנמשכה 13 שנים" מסר שר האוצר משה כחלון. "קיבלנו החלטה היסטורית שעושה צדק עם השוטרים וגמלאי כוחות הבטחון שהקריבו במשך כל חייהם למען בטחון המדינה ושמירת החוק".

"אני גאה לעמוד היום, פעם נוספת, בחזית המאבק למען זכויותיהם של השוטרים, הסוהרים והגמלאים" הוסיף השר לבטחון פנים גלעד ארדן. אחרי כחודשיים של מו"מ אינטנסיבי ולאחר 13 שנה של הלנת שכר, אישרה היום הממשלה את ההחלטה הצודקת והמתחייבת להשוות את תנאיהם לתנאי משרתי הקבע".

"מדובר בתיקון עוול היסטורי שלא היה לו כל הצדקה" הדגיש. "החלטות ממשלה מאז שנות השבעים מחייבות את הצמדת שכר השוטרים והסוהרים לשכר משרתי הקבע ושלוש  ערכאות שונות בבית הדין לעבודה הכירו בכך. וויתרנו על תשלומים משמעותיים: הריבית, ההצמדה והלנת השכר על חוב של 13 שנים שלא שולם והסכמנו על פריסת החוב ל 17 שנה".

"הנסיון לצייר יישום וביצוע של החלטת ממשלה ופסק דין של בית המשפט, כאילו ומדובר בשיקול פוליטי כזה או אחר, לעיתים תוך זלזול בוטה ופסול בציבור של עשרות אלפי שוטרים וגימלאים המשרתים ומגנים מזה עשרות שנים על אזרחי ישראל, הוא מכוער ולא ראוי" התייחס לקו התקשורתי ולדבריהם של חלק מהשרים בדיון.

״מדובר בהחלטה היסטורית וחשובה שעושה צדק עם כ-60,000 שוטרים, סוהרים, גמלאים ובני משפחותיהם" מסרה מנכל"ית ארגון נשות השוטרים והסוהרים אביגל שררה בשם פורום ארגוני השוטרים, הסוהרים, הגמלאים ופעילי השטח. "במשך שנים רבות, רבות מדי, נמנעה מאיתנו התוספת המגיעה לנו על פי החלטת הממשלה ועל פי פסיקת בית הדין לעבודה. לאחר מאבק ארוך ועיקש אנחנו שמחים לבשר כי ממשלת ישראל החליטה נכון ואישרה את הצעת המחליטים שפירושה תשלום תוספת אי הביטחון התעסוקתי במלואה. אנחנו מודים לכל מי שתמך בנו לכל אורך הדרך ובראש השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שנאבק בכל כוחו עבור השוטרים, הסוהרים והגמלאים. ברכות לראש הממשלה ולשר האוצר שקיבלו את ההחלטה הנכונה ותיקנו עוול של שנים כלפי מי שמסכנים את חייהם יום יום למען ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה״.

סגן שר האוצר איציק כהן, שניהל את המו"מ מטעם משרד האוצר אמר: "ההרתמות של כלל הגורמים לבצע את התיקון לעוול שנעשה לשוטרים ולסוהרים אפשרה להעביר את ההחלטה החשובה הזו בממשלה. אני מודה לכלל השותפים להחלטה הזו שלא היתה פשוטה לאף אחד מן הצדדים".

"הממשלה אישרה היום שתי החלטות חשובות. האחת מתקנת "היעדר קביעות וביטחון תעסוקתי" אצל משרתי מערכת הביטחון" אמר ראש הממשלה. " זוהי בשורה לשוטרים, לגמלאי המשטרה, השב"ס, השב"כ והמוסד, המשרתים במסירות את ביטחון המדינה. זוהי בשורה שהם ייחלו לה שנים רבות. החלטה זו הוגשה לממשלה יחד עם שרי האוצר והשר לביטחון פנים."

נתניהו הוסיף "ההחלטה השנייה החשובה היא שריון מקור תקציבי לחבילת סיוע לשדרות וליישובי עוטף עזה, כפי שהבטחתי יחד עם שר האוצר ושר הפנים, בפגישתנו עם ראשי רשויות מעוטף עזה ביום חמישי האחרון. היישובים הללו עומדים בחזית ואנו תומכים בהם".

לפני כחודש סיכמו ארגוני נשות השוטרים והסוהרים, גימלאי המשטרה והשב"ס, המשרד לבטחון פנים ומשרד האוצר על מתווה לתשלום תוספת שכר שנמנעה מהשוטרים והסוהרים מאז 2006, ולהחזר רטרואקטיבי שלה. זאת בעקבות פסיקת בין הדין האזורי לעבודה בתל אביב מאוגוסט 2017, שקבעה כי על הממשלה ליישם את החלטתה מ-1979 להצמדת שכר השוטרים והסוהרים לשכר משרתי הקבע בצה"ל. מאחר וב-2006 זכו אנשי הקבע לתוספת שכר המכונה 'תוספת אי-בטחון תעסוקתי', השוטרים והסוהרים דרשו אותה גם הם. ביה"ד האזורי קיבל את תביעתם, אך המדינה ערערה על ההחלטה לביה"ד הארצי. מאוחר יותר דרשה המדינה להשהות את הערעור עד להשגת מתווה מוסכם, מה שפתח מו"מ שנמשך מספר חודשים.

החוב לשוטרים ולסוהרים מ-12 שנים של אי תשלום השכר עמד על 7.2 מיליארד ש"ח. במשטרה מציינים כי מאז 2006 ועד היום נפטרו כ-3,400 גימלאי משטרה, שכלל לא יזכו לקבל את תוספת השכר המגיעה להם. מרבית גימלאי הארגון זוכים לפנסיה לא גבוהה במיוחד של כ-4,000 ש"ח בחודש.

רק באוקטובר 2018 הושג הסיכום, לפיו גמלאי המשטרה והשב"ס צפויים לקבל את התוספת השוטפת כבר בינואר 2019. השוטרים והסוהרים הפעילים יקבלו מחצית מהתוספת השוטפת ב-2019, וב-2020 יקבלו את התוספת השוטפת המלאה. ההסכם כלל גם מתווה שפורש את החזרת החוב הרטרואקטיבי (התוספות שלא שולמו מ-2006 עד 2018) על פני תקופה ארוכה, כדי לא להעמיס על תקציב המדינה. כך, תשלומי החוב הרטרואקטיבי למשרתים הפעילים יחלו רק ב-2023, וייפרסו לאורך 11 שנים. כלל החובות הרטרואקטיביים ישולמו בלא ריבית, ויוצמדו למדד רק החל משנת 2018.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!