דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

"הזכות לבריאות" / שתי הצעות חוק חדשות עם מטרה אחת: אכיפת מתן חיסונים בישראל

ח"כ חסון: "עכשיו יהיה ניתן ליישם מדיניות חיסונים לאומית שמגדירה עקרונות ומטרות, שמטפלת מערכתית בסרבנות חיסונים, ושמאזנת בין שמירה על בריאות הציבור לבין חופש"

חיסון (תמונת אילוסטרציה, shutterstock).
חיסון (תמונת אילוסטרציה, shutterstock).
ספי קרופסקי
ספי קרופסקי
ראש מערכת החדשות ועורך הבריאות
צרו קשר עם המערכת:

על רקע התפרצות מחלת החצבת, ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) שתי הצעות חוק שנועדו לאכוף מתן חיסונים. ההצעה הראשונה של חברי הכנסת שולי מועלם (הבית היהודי) ויואל חסון (המחנה הציוני), מגדירה לראשונה מדיניות לאומית בנושא החיסונים וקובעת דרכי טיפול ב"סרבני החיסונים".

בין השאר, ההצעה קובעת שמשרד הבריאות יחויב לנהל מעקב אחרי ילדים שלא חוסנו, להתריע על כך בכתב בפני הוריהם, ואם ההתראה לא תעזור – ההורים יזומנו למפגש הסברה מיוחד שבסיומו יתבקשו לחתום על טופס סירוב. אך לא זאת בלבד – הורה שיתעלם מכך יהיה חשוף לסנקציה כלכלית בדמות שלילת נקודת זיכוי במס הכנסה בשווי של עד 2,000 שקל.

בנוסף, אושרה הצעת חוק של חברת הכנסת מירב בן ארי (כולנו) הקובעת שבמקרה בו פורצת מחלה יחויבו מוסדות חינוך לא לאפשר כניסה למי שלא חוסן. יש לציין כי גם בהצעת החוק של הח"כים מועלם וחסון ישנו סעיף המבקש להרחיק ילדים לא מחוסנים ממוסדות חינוך בעת חשש להתפרצות המחלה, כך שלא מן הנמנע שבמהלך הדיונים על ההצעות הללו בכנסת – הן יאוחדו.

ח"כ מועלם מסרה לאחר אישור ההצעה כי "עלינו להתמודד עם הורים שלא מחסנים מחוסר ידע או מסיבות אידאולוגיות ולהביא לבריאות ציבור טובה יותר". ח"כ חסון אמר כי "עכשיו יהיה ניתן ליישם מדיניות חיסונים לאומית שמגדירה עקרונות ומטרות, שמטפלת מערכתית בסרבנות חיסונים, ושמאזנת בין שמירה על בריאות הציבור לבין חופש". ח"כ בן ארי מסרה כי "בריאות הציבור בעלת ערך עליון ועלינו לעשות כל שביכולתנו כדי למנוע חולי ומקרי מוות רק בשל החלטות חפוזות וחסרות אחריות של הורים שבוחרים לא לחסן את ילדיהם".

באיגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית ברכו על אישור הצעות החוק ומסרו כי "לכל ילד וכל אדם זכות לבריאות וזכות להיות מחוסן. ההתפרצות הנוכחית חושפת את המחסור החמור במשאבים בטיפות החלב. אנו קוראים לעגן במסגרת החוק הקצאת משאבים מתאימה לשירותי בריאות הציבור על מנת להבטיח נגישות לחיסונים לכל האוכלוסיות ולמנוע את ההתפרצויות הבאות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!