דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דונלד טראמפ

ארה"ב בוחרת / ארגון אנטי טראמפ נותן הכל בקרב על אינדיאנה

לקראת הבחירות המקדימות שיתקיימו היום באינדיאנה, קואליציית אנטי טראמפ שהתגבשה בתקופה האחרונה לא בוחלת באמצעים בכדי לעצור את המועמד המיליארדר. ככל הנראה, היא הולכת להכשל

דונאלד טראמפ במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות. צילום: AP
דונאלד טראמפ במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות. צילום: AP

המירוץ למועמדות לנשיאות ארה"ב ממשיך היום (שלישי) עם בחירות מקדימות של שתי המפלגות הגדולות במדינת אינדיאנה.

בעוד כשאצל הדמוקרטים שומרת הילרי קלינטון על פער גדול כל כך מיריבה ברני סנדרס, שגם הפסד שלה באינדיאנה לא צפוי להשפיע על תוצאות המירוץ הסופיות, הסיפור המעניין מתרחש בצד הרפובליקני, שם נמשכים המאמצים של מתנגדי דונלד טראמפ לשלב כוחות על מנת לעצור את המיליארדר הניו יורקי מזכייה במועמדות.

בחודשיים שעברו מאז קרא מיט רומני, מועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ב-2012, לאיחוד כוחות נגד מועמדותו של טראמפ, התגבשה סביב מטרה זו קואליציה רופפת של סנטורים, אנשי הממסד המפלגתי, פעילים שמרניים ויועצים פוליטיים.

ההצלחה הבולטת הראשונה של הברית הלא-רשמית נגד טראמפ הגיעה בבחירות המקדימות במדינת וויסקונסין, בהן ניצח טד  קרוז. על פי האקונומיסט, היה ניצחון זה פרי עבודה מאומצת לשכנוע הבוחרים במדינה כי קרוז הוא המועמד השמרני האמיתי- בן דמותו של סקוט ווקר, מושל וויסקונסין לשעבר, שעדיין זוכה לפופולריות רבה באיזור. ניצחון זה אף הביא את שני המועמדים שנותרו במירוץ, קרוז ומושל אוהיו ג'ון קייסיק, להסכמה בדבר חלוקת המדינות בהן ירוץ כל אחד מהם, אך ורק על מנת למנוע את המועמדות מטראמפ. ברית זו, כמו גם המומנטום של הניצחון בוויסקונסין, הגיעה לסיום מהיר עם ניצחון סוחף של טראמפ בכל חמש ההתמודדויות שבאו לאחר מכן, בהן גרף איל הנדל"ן 151 צירים.

קואליציה דומה לזו מוויסקונסין, פעלה ביתר שאת גם באינדיאנה, בה מתקיימות היום הבחירות, בניסיון לצייר את קרוז כנושא הדגל השמרני ואת טראמפ כמתחזה וולגארי. טים מילר, מי שהיה יועץ התקשורת של ג'ב בוש עד פרישתו מהמירוץ ופועל היום כדובר הארגון המרכזי הנלחם בטראמפ, תיאר בראיון לרדיו הציבורי האמריקני את הצעדים בהם נקטו במדינה:

יש לנו כרגע פרסומות בטלוויזיה באינדיאנה. הפרסומת שאנחנו מריצים כעת מתמקדות באמירות המשפילות של טראמפ נגד נשים, בה נשים מדקלמות למצלמה ציטוטים ישנים של טראמפ. חוץ זה יש לנו פעילויות של דיוור חומרים, דואר אלקטרוני, מוקד שיחות טלפוניות וראיונות ברדיו. בשורה התחתונה אנחנו מתרכזים בהיסטוריה של טראמפ של פגיעה באדם הפשוט על מנת להתעשר. הוא ממתג את עצמו כמי שדואג לאיש הקטן, אבל במציאות, במשך 70 שנות חייו, הוא לא הראה שבכלל אכפת לו מהאיש הקטן.

בינתיים, נראה שהמאמצים לא רק שלא יישאו פרי (סקר של רשת NBC והוול סטריט ג'ורנל מנבא 49% לטראמפ מול 34% בלבד לקרוז) אלא עשויים גם לפגוע בהמשך המירוץ של קרוז. הסנטור הטקסני הקדיש את השבועות האחרונים לקמפיין אינטנסיבי במיוחד במדינה, במהלכו חזר והדגיש את חשיבות תוצאות הבחירות שם. כפי שמצביע המגזין "אקונומיסט", הפסד בבחירות שהוא עצמו תיאר כמכריעות, עשויות לפגוע בקרוז בהתמודדויות שנותרו.

אם ייכשלו המאמצים לעצור את טראמפ בבחירות המקדימות, עדיין פתוחה בפני מתנגדיו דרך לבצע 'הפיכה' במהלך ועידת המפלגה בקיץ, כפי שמשרטט אתר החדשות האמריקני פוליטיקו. צעד זה אמנם אפשרי טכנית, אך צפוי לגרום לסערה וסכסוכים פנימיים קשים במפלגה. עם זאת, נראה כי מתנגדי טראמפ עשויים להתעלם מהסיכונים הכרוכים בכך, כפי שאמרה לפוליטיקו קאטי פרקר, מייסדת ארגון פעולה נגד טראמפ. "אנחנו לא עושים דבר שקשור באינטרס של אחדות מפלגתית. אנחנו לא חושבים שיש משהו אצילי בהענקת חיבוק למועמד שאינו רפובליקני, חסר כל תכנית מדיניות רצינית ולא הבטיח את מרבית קולות הבוחרים הרפובליקנים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!