דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי

בניגוד להערכות / בנט לנתניהו: מסירים את כל דרישותינו הפוליטיות, וניצבים לצידך

שר החינוך אמר את הדברים במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס הבוקר עם שרת המשפטים איילת שקד, על רקע הודעת נתניהו כי ישמור לעצמו את תיק הביטחון | בנט: "כבר שנים לא מועטות, כולל בממשלות בראשות נתניהו, שמדינת ישראל הפסיקה לנצח"

שרי הבית היהודי בנט ושקד במסיבת עיתונאים משותפת. ארכיון (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
שרי הבית היהודי בנט ושקד במסיבת עיתונאים משותפת. ארכיון (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
שי ניר

יו"ר הבית היהודי ושר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד הודיעו הבוקר (שני) במסיבת עיתונאים מיוחדת כי בניגוד להערכות המוקדמות, לא יתפטרו מתפקידם ויתייצבו לצידם.

"מדינת ישראל מצויה במשבר אמון ביטחוני" אמר בנט, "הבעיה איננה באויבנו. תמיד היו לנו לא פחות מהיום במלחמת העצמאות מדינת ישראל גברה על 7 צבאות ערב עם מעט נשק והרבה אמונה. כך היה גם בששת הימים אויבים אכזרים אינם דבר חדש עבורנו".

עוד הוסיף כי "המצב היום איננו מסוכן יותר לפני כמה חודשים כשראש הממשלה פעל להפיל את ממשלתו שלו מסיבות פוליטיות. גם אז לא היה נכון לעשות פוליטיקה מהביטחון אין שום אפוקליפסה בדרך יש אויבים אך לא האויב הוא שמדאיג אותי משהו לא טוב קורה מבפנים כבר שנים לא מועטות כולל בעשור האחרון של הממשלות בראשות נתניהו שמדינת ישראל הפסיקה לנצח".

עם זאת, הוסיף בנט כי "לאחר ששר הביטחון הקודם נכשל כישלון חרוץ, הוא הפקיר את שדה המערכה. אני ביקשתי לפעול בדיוק הפוך, לקחת אחריות ברגע קשה, להתייצב למרות הקשיים שכולם מכירים. בשיחתנו ביום שישי הבהרתי לראש הממשלה שאינני מציב בשום פנים ואופן אולטימטום וקיבלתי בהערכה את אמירתו שהוא רואה בי מועמד ראוי לתפקיד שר הביטחון – אבל בפועל החליט אמש נתניהו מסיבותיו שלו לקחת את התפקיד לעצמו. בנאומו הבטיח לציבור הישראלי לשנות נתיב, להוביל למהפך בביטחון, לשנות נתיב של עשר שנים לכיוון של עוצמה. אם ראש הממשלה רציני בכוונותיו, ואני רוצה להאמין למילים שלו, אנחנו מסירים ברגע זה את כל דרישותינו הפוליטיות ונתייצב לעזור כדי שישראל תנצח".

שרת המשפטים אילת שקד אמרה כי "רבים הפצירו בנו להתפטר בימים האחרונים. היו שכעסו עלינו שפספסנו את המומנטום, אחרי התפטרות ליברמן. ייתכן שההחלטה שקיבלנו תפגע בנו ברמה האישית, אבל מפלגת הבית היהודי תמשיך להיות המצפן הלאומי של הממשלה".

מסיבת העיתונאים של שני בכירי הבית היהודי מגיעה לאחר כמעט שבוע שבו המערכת הפוליטית געשה בעקבות התפטרות שר הביטחון אביגדור ליברמן. לאחר שעזב את התפקיד ביקש השר בנט לרשת אותו, אולם אתמול הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו באופן רשמי כי הוא צפוי להחזיק בתיק והעביר מסר ברור לעבר בנט ושותפיו לקואליציה: "מניסיוני אני אומר לכם שאנחנו נמצאים באחת התקופות הביטחוניות המורכבות ביותר, ובתקופה כזאת לא מפילים ממשלה", אמר.

הבוקר, בישיבת ועדת החוץ והביטחון, אמר ראש הממשלה כי "נכנסתי אתמול לתפקיד שר הביטחון. נפגשתי עם הרמטכ"ל גדי איזנקוט ועם הרמטכ"ל המיועד אביב כוכבי. אנחנו נערכים לכל האתגרים. כפי שאמרתי אמש, אנחנו בתוך מערכה שעדיין לא הסתיימה. בתקופה ביטחונית רגישה כזאת זה חוסר אחריות להפיל את הממשלה".

עוד הוסיף כי "בין אם שותפינו יחליטו להפיל את הממשלה ובין אם לאו, אנחנו נמשיך לפעול כדי להבטיח את ביטחון המדינה שלנו וביטחון אזרחינו. נעשה זאת בשום שכל, באחריות ובנחישות. אני סומך על צה"ל, אני סומך על כוחות הביטחון, ואני סומך על אזרחי ישראל. יחד נוכל לכל אתגר – ונבטיח את ביטחון ישראל".

לדבריו, "בתקופה כזאת לא הולכים לבחירות, זה חוסר אחריות. יש לנו עוד שנה שלמה עד הבחירות, אנחנו בעיצומה של המערכה, ובאמצע המערכה לא נוטשים. באמצע המערכה לא משחקים בפוליטיקה. ביטחון המדינה הוא מעבר לפוליטיקה, וביטחון המדינה הוא גם מעבר לשיקולים אישיים".

שותפיהם של בנט ושקד לסיעה, אנשי האיחוד הלאומי – השר אורי אריאל וח"כ בצלאל סמוטריץ, הודיעו כי הם תומכים בדרישת הבית היהודי לקבלת תיק הביטחון כדי "לשנות באופן מהותי את מדיניות הביטחון הנוכחית וכדי שצה"ל יחזור לנצח".

השניים הודיעו כי "בעקבות הודעת ראש הממשלה כי יסרב לדרישה זו, ובמידה ומפלגת הבית היהודי תחליט על פרישה מהקואליציה והתפטרות השרים בנט ושקד, יכונס מרכז 'האיחוד הלאומי' לדיון מיוחד באשר להצטרפות למהלך. במקרה כזה נציגי המפלגה, השר אריאל וח"כ סמוטריץ', יצביעו ביום רביעי על החוק לפיזור הכנסת בהתאם להחלטת המרכז ולהתייעצות עם רבני המפלגה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!