דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שביתה במכללות

שביתה במכללות / בצו בית משפט: עובדי הסגל הבכיר ברופין חזרו לכיתות

בית הדין לעבודה בתל אביב הוציא צו מניעה לשביתה, בטענה שהיא ממושכת ונערכת בזמן מו"מ | מרצה במכללה לדבר ראשון: "חלק מחברי הסגל באו עם בגדים שחורים לקמפוס. זהו יום מאוד עצוב לאקדמיה הישראלית"

מרצה בשיעור (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).
מרצה בשיעור (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).
דוד טברסקי

לראשונה מאז החלה שביתת הסגל הבכיר במכללות הציבוריות לפני כחמישה שבועות, הורה בית המשפט לסגל הבכיר במכללת רופין לשוב לעבודה, והבוקר (שלישי) שבו המרצים והמרצות לעבודה תחת הוראת בית המשפט עם תחושות קשות וביקורת על המהלך. "לצערנו במקום להתקדם במו"מ ממשיכים ראשי המכללות בניסיונם הכוחני לשבור את התארגנות . גם במחיר חציית קווים אדומים" נמסר מהועד המתאם של הסגל הבכיר במכללות הציבוריות, המאוגד בכח לעובדים "הטלת צווי מניעה- כלי חריג באקדמיה הישראלית.. החל מהיום קמו המרצים והסטודנטים  במכללת רופין ליום לימודים המתקיים בכפייה תחת צו בית דין".

בצו המניעה שניתן אמש בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, בראשות השופטת עידית איצקוביץ, נאמר שמדובר בשביתה ארוכה שגורמת נזק שעלול להיות בלתי הפיך ובפרק זמן של מו"מ ולא באופן סופי, "אנו סבורים שעל העובדים לחזור לעבודה באופן מיידי". עוד נכתב בצו שלצורך דיון אינטנסיבי בין שני הצדדים ייקבע דיון ב-28 לחודש, מה שבפועל אומר שהסגל הבכיר במכללת רופין יהיה מחויב לעבוד, עד לפחות, התאריך הזה תחת צו בית המשפט, בלי קשר למצב המו"מ בין שני הצדדים.

מצד הוועד המתאם נמתחה ביקורת קשה על המהלך שכן בית המשפט כלל לא דן בסיבות שבגינן יצא הסגל הבכיר לשביתה והסיבות שבגינן הוא ממשיך בשביתה אלא על הפרק עמדה רק שאלת 'אורך השביתה' והטענה שאורכה מוביל, לטענת בית המשפט, לנזק, תוך שהם מזכירים כי גם בשביתות ארוכות יותר שנערכו בעבר בחר בית המשפט שלא להתערב.

"האווירה הקשה היא לא בגלל השופטת אלא בגלל ההחלטה שלה" סיפרה לדבר ראשון ד"ר שקד גלבוע, מהמחלקה למנהל עסקים במרכז האקדמי רופין. "הייתה אמש בבית המשפט סערת רגשות, היו שם חברי סגל גם ממכללות אחרות. נוצר פה אירוע תקדימי שפעם ראשונה מוציאים לסגל אקדמי במדינת ישראל צו מניעה והסגל מאוד כאוב, בהלם ובאבל. חלק מחברי הסגל היום באו עם בגדים שחורים לקמפוס".

"זהו יום מאוד עצוב לאקדמיה הישראלית" ממשיכה גלבוע ומבקש גם להעביר ביקורת על הדרגים הבכירים "מאוד עצוב שהשרים שאחראיים על המשבר הזה, שר האוצר משה כחלון ושר החינוך נפתלי בנט – לא עשו שום מאמץ למנוע את המצב הזה".

בשבוע שעבר יצאה אגדות הסטודנטים הארצית בקריאה לקדם את המו"מ בין הצדדים  ולסיים את השביתה, מהלך עליו נמתחה ביקורת בטענה כי אינו מביע סולידריות מלאה עם המרצים. "קיבלנו מיילים מסטודנטים שאמרו לנו להמשיך להילחם" מספרת גלבוע מנגד. "הסטודנטים סה"כ מביעים הרבה מאוד הבנה למאבק, הם כמובן מוטרדים מעתיד הסמסטר, אבל אנחנו מקבלים מהם תגובות אמפטיות ואוהדות והם מבינים שהמאבק הזה הוא לא רק על המשכורת שלנו אלא על מעמד המכללות במדינת ישראל".

זהו השבוע החמישי לשביתת המרצים בחלק מהמכללות הציבוריות, ע"פ הועד המתאם , עד היום לא הייתה התקדמות במו"מ בין המדינה למרצים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!