דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חתיכה מהאקזיט / עובדי חברת הציוד הרפואי 'לומניס': "ההנהלה זרתה חול בעינינו"

העובדים הופתעו לגלות באמצעי התקשורת כי נרקמת עסקה בין החברה לקרן CVC הבריטית, וזאת על רקע המשא ומתן המתנהל בשנה האחרונה בין ההנהלה לעובדים לקראת הסכם קיבוצי ראשון | העובדים דורשים להיות מעורבים במו"מ ולהיות שותפים ברווחים

עובדי לומניס קיימו אסיפת הסברה (צילום: דוברות ההסתדרות).
עובדי לומניס קיימו אסיפת הסברה (צילום: דוברות ההסתדרות).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

על רקע הפרסומים בתקשורת בדבר המכירה הקרובה של חברת הציוד הרפואי 'לומניס' מיקנעם, עזבו היום עובדי החברה את עמדותיהם וקיימו אספת הסברה בשעות העבודה בכניסה למפעל ולמשרדי החברה. העובדים עומדים על זכותם להיות מעורבים ומעודכנים במו"מ למכירת החברה ודורשים, כמי שמהווים את ליבת החברה, להיות שותפים ברווחים ולקבל מענק מכירה.

בשנה האחרונה מתנהל משא ומתן בין נציגות העובדים להנהלת לומניס להסדרת תנאי העסקת העובדים בהסכם קיבוצי ראשון. בימים האחרונים אף נערכה פגישה בה העלה הוועד את סוגיית מכירת החברה אולם ההנהלה הכחישה מכל וכל כי החברה עתידה להימכר. ואולם, הבוקר הופתעו העובדים לגלות באמצעי התקשורת פרסומים לפיהם נרקמה עסקה למכירת החברה לקרן CVC הבריטית.

מפעל לומניס (צילום: דוברות ההסתדרות)
מפעל לומניס (צילום: דוברות ההסתדרות)

"עובדי לומניס חשים כי הנהלת החברה זרתה חול בעיניהם וקידמה באופן חד-צדדי את הליך המכירה מאחורי גבם, וזאת למרות ההשלכות המשמעותיות שיהיו למכירה על תנאי עבודתם וביטחונם התעסוקתי" נמסר מההסתדרות.

"יש לנו ישיבות עם נציג ההנהלה בקשר להתאגדות. ביום רביעי שעבר היתה ישיבה. ראינו פרסומים קודמים שיש משא ומתן וביקשנו שיהיה מענק מכירה. אמרו לנו 'מה אתם מדברים שטויות אין שום משא ומתן לגבי מכירת החברה. וחוץ מזה לא מגיע לכם שום מענק מכירה", סיפר ל'דבר ראשון' יהודה אלול מוועד הפעולה בחברה. "היום אנחנו רואים בעיתונות הודעה שהחברה נמכרת ב-950 מילין דולר. זה מאוד הכעיס אותנו שזה נעשה מאחורי הגב שלנו. לכן החלטנו לקיים היום את אסיפת העובדים, בהתייעצות עם ההסתדרות. העובדים היו מאוד ממורמרים שבמו"מ ההנהלה מסרבת לדרישות שלנו ועכשיו גם לא מוכנה לתת מענק מכירה. ההסתדרות גם ביקשה מהמנכ"לית לרדת ולהודיע לעובדים על המכירה והם סירבו לרדת אלינו ולהכחיש את הידיעה, והיא לא שלחה גם אף נציג אחר מההנהלה לדבר עם העובדים. אנחנו שוקלים להכריז על סכסוך עבודה וגם לשבות במידת הצורך. אם ההנהלה רוצה לשבת איתנו ולנהל משא ומתן אהלן וסהלן".

לומניס הינה חברה המייצרת ומשווקת מכשירים לתחום הרפואה והאסתטיקה הרפואית. כ-400 עובדי החברה התארגנו לפני כשנה והצטרפו לכ-800 אלף עובדים במשק הישראלי המאוגדים בהסתדרות. לפני כשלוש שנים נרכשה החברה על ידי הקרן הסינית־בריטית XIO ב-520 מיליון דולר, וכעת צפויה ככל הנראה להימכר לקרן CVC בכ-950 מיליון דולר.

העובדים מלווים על ידי יו"ר ההסתדרות במרחב עמקים זאב ליברמן, יו"ר ההסתדרות בשלוחת יוקנעם יוסי עמוס ומזכירת האיגוד מקצועי מהמרחב עו"ד סיון ברוך.

מטעם חברת 'לומניס' טרם נמסרה תגובה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!