דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חמאס

ביטחוני / חמאס פרסם תמונות של מבצעי הפעולה הצה"לית בעזה

בצנזורה הישראלית אסרו לפרסם כל פרט מידע בנושא | בפעולה נהרגו סא"ל מ', ומספר עזתים בהם נתקל הכח הצה"לי | לטענת הפלסטינים הפעולה היא זו שבגינה החל סבב הלחימה האחרון בין ישראל לחמאס | שב"כ פרסם ניסיונות של ראשי הזרוע הצבאית ברצועת עזה להקים תשתית טרור באיו"ש

תמונות המסתערבים שפרסם החמאס
תמונות המסתערבים שפרסם החמאס
שי ניר

גדודי עיז א דין אל קאסם, הזרוע הצבאי של ארגון החמאס פרסמה תמונות של מי שלטענתם השתתפו בפעולה שהסתבכה בתחילת שבוע שעבר ברצועת עזה, וגם תמונות של כלי הרכב בהם השתמשו. הצנזורה בישראל אוסרת על פרסום התמונות.

בהודעת הצנזורה נמסר כי חמאס עוסק בימים אלה בניסיון לפענח ולהבין את האירוע שהתרחש בעומק עזה (11/11) וכל פריט מידע, גם אם ייחשב בעיני מפרסמיו כבלתי מזיק עלול לסכן חיי אדם ולהביא לפגיעה בביטחון המדינה.

תמונות המסתערבים שפרסם החמאס
תמונות המסתערבים שפרסם החמאס

בצנזורה מוסיפים "מבלי להתייחס לאמינות הפרטים שמפרסם חמאס, נבקשכם להימנע ככל שניתן מלהרחיב פרסום של תמונות, פרטים אישיים מזהים או פרטים אישיים נוספים שהגיעו לידיעתכם באמצעי התקשורת, ברשתות החברתיות, בקבוצות וואטסאפ וכל פלטפורמה תקשורתית אחרת. יש לנהוג באחריות."

לא ידועים פרטים רבים על המבצע שהסתבך, במהלכו נכנס כוח מיוחד של צה"ל לשטח הרצועה, במהלכה נהרג סא"ל מ'. לפי הודעת הזרוע הצבאית של חמאס, הכוח "הסתנן הערב במכונית אזרחית באזור מסגד השהיד איסמעיל אבו שנב, במרחק של 3 ק"מ ממזרח לח'אן יונס: כוח זה הרג את מפקד כוחות ההתנגדות ומטוסי הקרב של האויב ביצעו הפגזות כדי לגבות את נסיגת הכוח הזה שהוביל למותם של כמה מעמנו".

שב"כ חשף ניסיונות של ראשי הזרוע הצבאית ברצועת עזה להקים תשתית טרור באיו"ש על מנת לבצע פיגועי תופת חמורים בישראל

במקביל לפרסום התמונות על ידי חמאס, חושף שב"כ נסיונות של הזרוע הצבאית של חמאס להקים תשתית טרור באיו"ש. על מנת להשיג יעד זה, פעילים בזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה, גייסו באיו"ש פעילי חמאס, הכשירו אותם בהכנת מטעני חבלה והנחו אותם לסמן יעדים הומי אדם כמטרות לפיגועים.

הפעילות שנחשפה כעת, שונה ממאמצי חמאס המוכרים בשנים האחרונות, בהיקפה ובפוטנציאל הסיכון ממנה. מדובר בהתארגנות תשתיתית אשר נועדה לייצר מציאות אחרת, בין היתר, על רקע האירועים בגבול הרצועה. כפי שעלה במסגרת החקירות, הכוונת ההתארגנות בוצעה ישירות על ידי המפקדה העליונה של החמאס ברצועת עזה , בניגוד לפעילות "מגורשי עסקת שליט", אשר מוצאם מאיו"ש.

פעלו להוצאת פיגועי תופת תוך ניצול כניסת חולים מרצועת עזה

בחקירה בשב"כ עלה כי ראשי התשתית לחצו על הפעילים באיו"ש לממש את הפיגועים בהקדם האפשרי, זאת במטרה להביא להסלמה ביטחונית בזירות רצ"ע ואיו"ש יחדיו.

לשם יצירת הקשר של הזרוע הצבאית עם הפעילים באיו"ש, נעשה שימוש ציני של חמאס בתושבי עזה שאושרה כניסתם לבתי חולים בישראל לטיפולים מצילי חיים וכן בתושבי עזה אשר התבקשו להעביר מסרים למגויסים באיו"ש, תוך שימוש בשטח בשיטוי באמצעות שותפיהם העסקיים באיו"ש. אין זו הפעם הראשונה שהחמאס מנצל את התווך ההומניטרי על מנת לממש פעילות צבאית בשטחי איו"ש.

שב"כ מפרסם כעת גם חומר העולה ממעצרו של אויס רג'וב, פעיל חמאס בן 25, תושב העיירה דורא שליד חברון שנעצר. אויס, נעצר ע"י שב"כ וצה"ל ב-23 בספט' 2018, לאחר שהחל במימוש המשימות אותן קיבל מהזרוע הצבאית. מעצרו של אויס התאפשר לאחר ששיתף מספר מחבריו ובני משפחתו בפעילותו החבלנית וביצע באמצעותם רכישות של אמצעים שנועדו להכנת מטעני חבלה.

בחקירתו של אויס בשב"כ עלה, כי גויס לפעילות ע"י פעיל מרצועת עזה. הפעיל פנה אליו בסמוך לחג הרמדאן האחרון והציע לו להתגייס לזרוע הצבאית של חמאס, וציין כי יעביר לו קורס בייצור מטעני נפץ עם הפעלה מרחוק.

ביום ה-11 באוג' 2018, אויס הונחה ע"י מפעילו ברצ"ע לגשת למחסן תרופות ברמאללה ולאסוף משם טלפון נייד שישמש להמשך הקשר ביניהם.

העברת אמצעי תקשורת לשימוש התשתית באיו"ש

מספר ימים לאחר מכן אויס הונחה לפגוש בשליחה מטעם התשתית באיזור בית לחם, על מנת לקבל ממנה סיסמא והנחיות שימוש נוספות בטלפון שהועבר לו. מפעילו הסביר לו כי מדובר באישה קשישה מרצועת עזה שהגיעה לישראל על מנת לעבור טיפולים רפואיים. האישה העבירה לידי אויס מכנסיים שבתוכם נתפרה רצועת בד, עליה נכתבו הוראות ההפעלה של המכשיר שקיבל מהרצועה.

משלב זה, אויס רג'וב שוחח עם מפעיליו ברצועת עזה באמצעות הטלפון אותו קיבל, והחל לקבל הדרכות אודות הכנת מטעני חבלה באמצעות סרטונים שנשלחו לו ושיחות וידיאו עם מומחה חבלה של התשתית״.

הנחיות מהזרוע הצבאית של חמאס בעזה להוצאת פיגוע תופת בישראל

מהשיחות עם הפעילים ברצועת עזה, אויס הבין כי הזרוע הצבאית מעוניינת להוציא לפועל פיגוע תופת בהקדם האפשרי. מפעילו ציין בפניו בפירוש כי הזרוע הצבאית מעוניינת בהנעת פיגועים באיו"ש. עוד נאמר לאויס, כי היעד לפיגוע יהיה בתוך תחומי הקו הירוק וכי הזרוע הצבאית מעוניינת במטרה משמעותית לדוגמת בניין גדול, קניון, מסעדה, בית מלון, רכבת או אוטובוס.

גיוס פעילים נוספים והכנות לבניית מטען תופת לפיגוע

על מנת לממש את הפיגוע, אויס גייס שני פעילי חמאס מהכפר בית כאחל ביתיר, יזן וסיאף עצאפרה אשר הונחו על ידיו לאתר יעדים מתאימים לפיגוע בישראל ולהכין את חומר הנפץ למטען, בעוד הוא עצמו עבד על הכנת מערכת ההפעלה בהתאם להנחיות התשתית ברצ"ע. אויס הונחה לסיים את הכנת המטען עד סוף ספט' 18',כאשר בכוונתו היה לממש את הפיגוע בתחילת אוקטובר 2018. כוונה שסוכלה על ידי מעצרו ביום 23 בספטמבר 2018.

בשב"כ מבקשים להדגיש כי הפעילים בגדה תודרכו להכנת מטענים באמצעות חומרי נפץ מתקדמים שלא נעשה בהם שימוש עד כה באוי"ש.

חשיפת השליחות של חמאס – חולת סרטן ומלוותה שנכנסו לטיפול רפואי בישראל

חקירת פרשיה זו מעלה, פעם נוספת כי הזרוע הצבאית של חמאס עושה שימוש בחולים רצועתיים אשר ישראל מתירה את כניסתם לצורך טיפולים מצילי חיים, על מנת להניע פעילות צבאית באיו"ש. במקרה זה, השליחה הרצועתית זוהתה על ידי שב"כ כנעמה מקדאד, בת 53, אמא לתשעה ילדים , אשר ליוותה את אחותה סמירה שמוט , בת 47, תושבת חן יונס, אחות במקצועה, חולת סרטן, אשר הותרה כניסתה לישראל ביום 9 לאוג' 2018 לטיפולים רפואיים.

לאחר הפגישה עם אויס רגו'ב, הגיעו שתי השליחות הרצועתיות, ביום 16 לאוג', לבית קפה ברמאללה בו עובד פואד דאר חליל (פעיל חמאס מהכפר סנג'ל בבנימין, אשר היה כלוא בישראל 14 שנים (2002-2016) על רקע מעורבותו בפיגוע ירי לעבר רכב ישראלי ותכנון פיגועים חמורים נוספים). והעבירו לידיו מזוודה ובה הוסתר אשגר (מכתב חשאי) מטעם התשתית. יציאת השתיים במעבר ארז והעברת האשגרים מטעם חמאס בוצעה בתיאום ואכוונה של מחמד אבו כויכ, בן 36, פעיל בזרוע הצבאית של חמאס , אשר מוכר כמי שעמד בקשר עם פעילי טרור וסייע להם בהנעת פעילות טרור, בן דודם של השתיים. פואד גם הוא נעצר על ידי שב"כ, ב- 8 באוק' 18.

בחקירות השב"כ עלה כי שתי הנשים אשר הגיעו לפואד דאר חליל ידעו שבמזוודה מוסתר אשגר ומסרו כי נשלחו לפגוש בו מטעמו של "אבו אלעבד", אשרף סבאח (פעיל חמאס בן 37 מרצועת עזה, ריצה 12 שנות מאסר על פעילות טרור חמורה). עוד עלה כי אשרף עומד מאחוריי גיוסו והפעלתו של פואד.

באשגר נכתב כי הפניה אליו היא על מנת לגייס אותו לפעילות טרור בשטחי ישראל מטעם הזרוע הצבאית של חמאס, וכי עליו לגייס חוליה של פעילים מהשטח שיבצעו עימו את הפיגוע. כותב האשגר ציין כי הזרוע הצבאית של חמאס תסייע לו בהשגת אמל"ח ויעבירו לו מימון לטובת הפעילות וכן סרטוני ווידאו בהם מוסבר כיצד מייצרים מטענים. החקירה חשפה כי פואד חליל, הסכים להצעתו של אשרף צבאח לפעילות טרור.

גורם בכיר בשב"כ: "פעילות זו של הזרוע הצבאית של חמאס, מצטרפת לשורה ארוכה של ניסיונות פיגוע באכוונת חמאס רצ"ע באמצעות גיוס פעילים באיו"ש. נסיונות אלו סוכלו על ידי שירות הביטחון הכללי בשנים האחרונות ועד כה הובילו למאסרם של מאות צעירים באיו"ש, ביניהם סטודנטים וכן נשים צעירות. בכך פוגעת הזרוע הצבאית של החמאס במרקם החיים של הפלסטינים באיו"ש, מדרדרת רבים מהם לפעילות טרור, בגינה נעצרים ונכלאים לשנים רבות בכלא.

המשך הניסיונות של חמאס להניע פעילות טרור זו, למרות הכישלונות החוזרים ונשנים, מעיד על האסטרטגיה בה בחרו ראשי החמאס, לערער את היציבות באיו"ש בכל מחיר. המשך פעילות מנגנון הפיגועים החשאי, המופעל על ידי בכירי הזרוע הצבאית, מהווה גורם מערער מרכזי ומסוכן אשר מייצר איום מהותי ומידי על היציבות באזור״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!