דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארגון המורים

התלמידים שובתים / בית הדין הארצי לעבודה דחה את בקשת משרד החינוך להוציא צווי מניעה למורים

בנוסף הורה בית הדין למורים לא לפגוע באירועי ימי הזכרון ויום העצמאות. מועצת התלמידים הארצית ממשיכה את השביתה.

תלמידים בטיול מחאה על עיצומי המורים, עם ח"כ בן-ארי (כולנו), מאי 2016. צילום: זיו אבוטבול
תלמידים בטיול מחאה על עיצומי המורים, עם ח"כ בן-ארי (כולנו), מאי 2016. צילום: זיו אבוטבול
מיכל רוזן

שביתת התלמידים נכנסת ליומה השני וגם היום 350,000 תלמידי התיכונים ישבתו. פניית משרד החינוך לבית הדין הארצי לעבודה, בבקשה להוציא צווי מניעה להשבתת הטיולים ופעילויות החוץ על ידי ארגון המורים, נדחתה. השופטת רונית רוזנפלד קבעה כי על המדינה להשיב עד יום רביעי בשעה 17:00  (משרד החינוך) לטענות הארגון. במשרד החינוך מזכירים את ההתחייבות של הארגון לשקט תעשייתי עד 2017, מתוקף הסכמים קיבוציים שונים.

ביום הראשון לשביתתם נחלקו התלמידים לשלושה: אלו שנהנו בים, בבית והתייחסו לשביתה כעוד יום חופשה. אלו שהתגייסו לפעילויות השונות שאורגנו על ידי מועצת התלמידים במחאה על כך שהמבוגרים מנהלים את סכסוכיהם על חשבון התלמידים ואלו שבחרו לצאת כנגד מועצת התלמידים ולתמוך במאבקם של הטסטרים כנגד ההפרטה.

במועצת התלמידים החליטו להביע את זעמם יחד עם מורי הנהיגה בהפגנה של כ400 משתתפים למול משרד התחבורה והשר ישראל כ"ץ על כך שטרם נמצא פתרון למצוקת הטסטים. אלאב בטיטו יו"ר מועצת תלמידים הארצית אמר: "מיום ליום, אנו רואים כיצד שר התחבורה כושל בתפקידו. אני ממליץ לשר התחבורה, לשקול היטב את המשך תכנוניו במערכת הפוליטית".

'הרישיון יכול לחכות!' התלמידים בסולידריות עם מורי הנהיגה צילום: תנועת המחנות העולים.
'הרישיון יכול לחכות!' התלמידים בסולידריות עם מורי הנהיגה צילום: תנועת המחנות העולים.

המועצה חשבה לנכון להעביר מסר דרך שתי יוזמות נוספות. באחת, יחד עם תאטרון "הבימה" הציעו לתלמידים להגיע להצגות בעלות מוזלת של 15 שח בלבד. ביוזמה השניה, מועצת התלמידים יחד עם החברה להגנת הטבע הוציאה כמה עשרות תלמידים לטייל בסטף, אליהם צרפו גם חברי הכנסת מירב בן-ארי (כולנו) ועימנואל טרכטנברג (המחנה הציוני).

חניכי המחנות העולים הזמינו את חבריהם לבתי הספר לשמוע על חשיבותה של שביתת ועד בוחני הנהיגה תחת הכותרת "הרישיון יכול לחכות, הזכויות לא יחכו". החניכות והחניכים יזמו מחאת פייסבוק שתופסת תאוצה, ובאופן כללי מפגינים מורכבות פוליטית וסולידריות.

לדברי רן ארז, יו"ר ארגון המורים, מאז אוגוסט 2014 מצוי הארגון בדיונים עם משרד החינוך לטיפול בבעיות רבות במערכת החינוך ודבר לא נפתר. בהודעה שהוציא ארגון המורים פורטו חלק מן הסיבות לעיצומים: אי הסדר במערכת החינוך עקב תוכנית הרפורמה בבחינות הבגרות וההערכה החלופית; הפגיעה בפנסיות של עובדי המדינה בחטיבות הביניים ובחטיבות העליונות; מורים שלא זכו עד היום לתוספות שכר (המורים בתפקידי הדרכה ומורים בבתי הספר המקצועיים שבפיקוח משרד הכלכלה); הטלת מטלות נוספות חדשות לבקרים על המורים, כגון הוועדות למתן הקלות לתלמידים "לקויי למידה" המוסיפות למתח המיותר שבין מורים להורים ומזינות תעשייה של אישורים והקלות; דרישה מהמחנכים לטפל במעורבות חברתית ללא תגמול במשך שעות עבודה מרובות.

"האופן שבו הנהלת משרד החינוך עושה שימוש בתלמידים על מנת לנגח את המורים, היא חרב פיפיות שתחזור אל משרד החינוך ותפגע במערכת החינוך"

בטיטו מסביר כי שביתת התלמידים היא לא נגד המורים אלא נגד אופן הפעולה שלהם ומפנה את האצבע אל רן ארז "אנחנו גם תמיד תמיד נתמוך בכל מאבק אשר ייטיב בתנאי העובדים ובפרט בתנאי המורים". בטיטו טוען כי רן ארז פועל כבריון לטובת מטרות פוליטיות אישיות ולא לטובת התלמידים ואפילו לא לטובתם של המורים ואמר "אני אשמח לדעת על מה רן ארז מוחה, אני לא יודע ואני אומר זאת בצורה חד משמעית, הוא לא אומר אילו פעם אחת מה הסיבות לעיצומים".

"האופן שבו הנהלת משרד החינוך עושה שימוש בתלמידים על מנת לנגח את המורים, היא חרב פיפיות שתחזור אל משרד החינוך ותפגע במערכת החינוך". כך הגיב רן ארז, מנכ"ל ארגון המורים, לטענות מועצת התלמידים הארצית ומשרד החינוך, בדבר העדרה של סיבה לעיצומים בהם הארגון נוקט. באיגרת שהוציא, כתב ארז "65 אלף חברי ארגון המורים, יודעים על מה אנו נאבקים – על הרס מערכת החינוך העל יסודית תוך פגיעה בתלמידים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!