דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
19.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 21.1°אשדוד
  • 20.9°באר שבע
  • 26.6°אילת
  • 20.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

איטליה / שחקני הכדורגל באיטליה "מוציאים כרטיס אדום לאלימות נגד נשים"

לקראת היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים, הצטלמו כדורגלנים בליגה האיטלקית עם בנות זוגם וקו אדום מצוייר על פניהם, בקוראם להוציא "כרטיס אדום לאלימות נגד נשים" | זוהי השנה השנייה שהקמפיין מתקיים באיטליה

שחקני קבוצת אס רומא התייצבו למשחק עם קו אדום על לחייהם כחלק מהקמפיין למלחמה באלימות נגד נשים, 24 לנובמבר 2018. (Photo by Alessandro Sabattini/Getty Images)
שחקני קבוצת אס רומא התייצבו למשחק עם קו אדום על לחייהם כחלק מהקמפיין למלחמה באלימות נגד נשים, 24 לנובמבר 2018. (Photo by Alessandro Sabattini/Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

במהלך המחזור האחרון בליגה האיטלקית סרייה-א יצאו ארגון השחקנים וארגון הזכויות לאזרח האיטלקי 'We World Onlus' לקמפיין מיוחד, שסחף אחריו את עולם הכדורגל באיטליה. הקמפיין, תחת הסיסמא: "מוציאים כרטיס אדום לאלימות נגד נשים", כלל תמונות סלפי של שחקני הכדורגל האיטלקים עם בנות זוגם כאשר הלחי של הגבר צבועה בקו אדום.

זוהי השנה השנייה שהכדורגל האיטלקי מוביל את הקמפיין החשוב ומתייחס ל"יום הזיכרון לקורבנות האלימות נגד נשים" הבינלאומי שמצוין ב-25 בנובמבר ברחבי העולם. השיא של הקמפיין היה במהלך סוף השבוע כאשר שחקנים ואפילו שופטים עלו עם הקו האדום כנגד האלימות על הלחי שלהם. מי שבאופן טבעי משך את מירב תשומת הלב היו כוכבי העל בליגה האיטלקית שרובם הראו סולידריות מוחלטת עם המסר הכל כך חשוב והוציאו את הכרטיס האדום לאלימות נגד נשים. באופן מפתיע השנה לא צורפו למחאה גם קבוצות הנשים, אשר השתתפו בה בעונה הקודמת.

לפי הנתונים שהתפרסמו בעיתונות האיטלקית. בשנת 2017 יותר מ-49 אלף נשים פנו למרכזים כנגד אלימות במשפחה, מתוכם כ-29 אלף נשים ברחבי איטליה. אלו נשים שבחרו להתחיל בקבלת עזרה מקצועית ליציאה ממעגל האלימות המשפחתית. 63.7% מהנשים שפנו למרכזים כנגד אלימות במשפחה, הן נשים עם ילדים קטנים. לפי הנתונים שפרסמה המשטרה 32 נשים נרצחו על רקע של אלימות במשפחה באיטליה מתחילת השנה.

ההחלטה של שחקני הכדורגל, ספורטאים מצטיינים ודמויות לחיקוי בעבור צעירים רבים, להצטרף למחאה ולהוביל לשינוי היחס של הגברים האיטלקים לנשים, הוא החלטה מבורכת וחשובה. זה מראה את יכולתו של הספורט להיאבק למען שינוי משמעותי בחברה.

גם בישראל ציינו בליגת העל את המאבק כנגד אלימות משפחתית. בתחילת נובמבר במסגרת המחזור העשירי של ליגת "ג'פניקה", נערך מפגן חשוב של קבוצות ליגת העל במטרה להעלות את המודעות לתופעת האלימות נגד נשים בחברה הישראלית. הציון המרגש נעשה ביוזמת הפרויקט הקהילתי "ביחד", בצוותא עם עמותת "ל.א. לאלימות נגד נשים". בכל אחד ממשחקי המחזור ה-10 עלו 22 שחקני הקבוצות לצד נשים לטקס ניגון המנון הליגה, במהלכו החזיקו השחקנים מעל לראשם שלט הנושא את הכיתוב: "לא לאלימות נגד נשים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!