דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ברקזיט

ברקזיט - שלב היישום / מנהיגי האיחוד האירופי מגבים את מתווה עזיבת בריטניה שהציגה תרזה מיי

מנהיגי 27 המדינות הצביעו פה אחד בעד המתווה והביעו רצון לייצר "שותפות קרובה ככל הניתן" עם בריטניה לאחר עזיבתה | עם זאת, המנהיגים התעקשו כי בריטניה לא תקבל את אותם תנאי השותפות כשאר מדינות האיחוד

ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי בבריסל לאחר הצבעת האיחוד האירופי על הברקזיט. 25 בנובמבר 2018  (AP Photo/Alastair Grant)
ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי בבריסל לאחר הצבעת האיחוד האירופי על הברקזיט. 25 בנובמבר 2018 (AP Photo/Alastair Grant)
יונתן קירשנבאום

מנהיגי האיחוד האירופי מגבים את מתווה עזיבת בריטניה שהציגה תרזה מיי – כך הוחלט במפגש ראשי 27 המדינות החברות היום (ראשון). כעת תוכל מיי להביא להצבעה את המתווה בפרלמנט הבריטי לאישור סופי. כדי להפוך לחוק יצטרך הפרלמנט הבריטי להציע בעד הממתווה עד למועד היציאה המתוכננת של בריטניה במרץ.

מנהיגי 27 המדינות הצביעו פה אחד בעד המתווה שהציגה מיי. בהצהרה שניתנה הביעו המנהיגים רצון לייצר "שותפות קרובה ככל הניתן" עם בריטניה אחרי עזיבתה, אבל התעקשו שבריטניה לא תוכל לקבל את אותם תנאי השותפות כמו מדינות האיחוד.

קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל וראש הנציבות האירופית ז'אן קלוד יונקר לאחר הצבעת האיחוד האירופי על הברקזיט. 25 בנובמבר 2018 (AP Photo/Geert Vanden Wijngaert)
קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל וראש הנציבות האירופית ז'אן קלוד יונקר לאחר הצבעת האיחוד האירופי על הברקזיט. 25 בנובמבר 2018 (AP Photo/Geert Vanden Wijngaert)

"עכשיו הזמן שבו כולם צריכים לקחת אחריות" אמר מישל ברנייר, ראש צוות המו"מ של האיחוד האירופי עם בריטניה. לדבריו, ההסכם הוא "צעד נחוץ לבניית אמון בין בריטניה והאיחוד האירופי" והוא הפציר בחברי הפרלמנט הבריטיים להצביע בעד ההסכם כשיגיע לפרלמנט.

ז'אן קלוד יונקר, נשיא הנציבות האירופית אמר: "הייתי מצביע בעד ההסכם כי הוא הטוב ביותר שבריטניה יכולה להשיג". הוא הוסיף כי "זהו ההסכם היחיד שהאיחוד האירופי מוכן לו, והאיחוד לא ישנה את העמדה הבסיסית שלה בנושא זה. אני מאמין שהפרלמנט הבריטי יאשר את ההסכם".

נשיא הנציבות האירופית ז'אן קלוד יונקר (צילום: Zinneke \ מתוך ויקימדיה)
נשיא הנציבות האירופית ז'אן קלוד יונקר (צילום: Zinneke \ מתוך ויקימדיה)

מיי הודיעה שההצבעה תקרה "בשבועיים הקרובים", והיא נערכת לקרב על ההצבעה בעד. מפלגת הלייבור הודיעה שלא תתמוך בהסכם, ו-80 מחברי המפלגה של מיי הביעו סקפטיות לגבי כדאיות ההסכם. במידה וההסכם לא יאושר בפרלמנט, בריטניה תכנס לתקופה של חוסר וודאות מוחלט. בחודגש מורץ בריטניה אמורה לעזוב את האיחוד, וללא הסכם אין לדעת מה תהיה השפעת העיזבה על בריטניה. האיחוד האירופי כבר הודיע שלא יהיה מוכן להאריך את תקופת הביניים אלא אם כן הדבר נעשה במסגרת הסכם, ולא כתוצאה מחור יכולת להגיע להסכם.

גם אם בריטניה תאשר את מתווה ההסכם, היא תישאר באיחוד האירופי לאורך 21 חודשים אחרי מועד העזיבה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!