ועד עובדי רכבת ישראל הרחיב הבוקר (שני) את העיצומים שהוא נוקט. עובדי חטיבת המטענים מונעים הוצאת רכבות אמוניה מחיפה לאשדוד ומאשדוד לתחנת צפע בדימונה. בוועד העובדים עדכנו בכך את רכבת ישראל 24 שעות מראש על מנת למנוע את העמסת הקרונות בחומר, ולאפשר זמן למציאת חלופה להובלתו.

החרפת העיצומים, במסגרת סכסוכי העבודה הקיימים היום ברכבת, בחטיבות הנוסעים, התשתיות, במקצועות הטכנולוגיסטיים ובמערך החשמול. בין היתר מתייחסים סכסוכי עבודה אלה לחשש מפני פגיעה בקבוצות עובדים מסוימות במסגרת הסבת הרכבות לחשמל מחד – ולהגברת העומס בלא תגמול הולם על קבוצות עובדים אחרות. זאת לצד הטלת אחריות בטיחותית נוספת בלא תגמול או תוספת הכשרה לקבוצות עובדים מסוימות. מזה מספר חודשים שוועד העובדים נוקט צעדים ארגוניים פנימיים במטרה שלא לפגוע בתנועת הנוסעים.

רכבת משא. ארכיון (צילום: יעקב נחומי/פלאש90)

לבקשת יו"ר וועד העובדים גילה אדרעי תתקיים היום בשעות הצהריים פגישה בינה ובין שר התחבורה ומנכ"ל הרכבת ובליווי אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, לאור מה שהם מגדירים כ"פגיעה מתמשכת בזכויות עובדי הרכבת וחוסר הנכונות של הנהלת הרכבת להגיע להסכמות ולהבנות במסגרת המו"מ".

גילה אדרעי יו"ר וועד עובדי הרכבת מסרה: "אין לנו ספק שהשר יהיה קשוב וער למצוקת העובדים ואנו מקווים שהפגישה תוביל להתקדמות במו"מ ולהפסקת ההתעמרות של הנהלת הרכבת בעובדים".

מרכבת ישראל טרם נמסר בתגובה: "מכלי האמוניה, חומר מסוכן לציבור, שהיו אמורים להיות מובלים ברכבות מטען מחר, לא יצאו לדרכן בצעד לא אחראי של נציגות העובדים. משמעות הדבר היא שבמקום רכבות מטען שנוסעות בתכנון מסלול מדויק ליעדן, תובל האמוניה בעשרות משאיות שינועו על כבישי ישראל. אנו קוראים לוועד העובדים לשוב למשא ומתן ענייני ולהתמקד בעיקר".