דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

קרינה מסוכנת / הקרב על האנטנה: מערכת החינוך העל יסודי בחולון תושבת היום (ג')

בצמוד לביה"ס אורט חולון בעיר מוצבות אנטנות סלולריות | למרות הבטחות חוזרות הפנלים הסלולריים לא הוסרו ואין הסכמה לגבי כמה מהם יוסרו | הלימודים בתיכון משובשים כבר שלושה חודשים | מורה ותלמיד חלו בסרטן ונפטרו

האנטנה בחולון (באדיבות דנה שקד מוועד ההורים של בית ספר אורט חולון)
האנטנה בחולון (באדיבות דנה שקד מוועד ההורים של בית ספר אורט חולון)
דוד טברסקי

ארגון המורים הודיע שמחר (יום שלישי) תושבת מערכת החינוך העל יסודית בחולון וזאת לאור סירובה של עיריית חולון להתחייב בכתב שהאנטנה הסלולארית הצמודה לבית הספר בעיר, תוסר. לטענתם מיקום האנטנה בצמוד לבית הספר אורט חולון פוגעת במורים ובתלמידים. היום בשעה 17:00 התקיים דיון בנוגע לשביתה בבית הדין לעבודה בתל האזורי בתל אביב.

ע"פ הארגון, המורים וועד ההורים מדובר במאבק מתמשך במסגרתו מתחילת השנה ההורים משביתים את הלימודים בבית הספר ובחודש האחרון ארגון המורים הצטרף למאבק כדי לשמור על בטחונם התעסוקתי של המורים ובריאותם של התלמידים והעובדים בבית הספר.

כאמור, מעל ל-1,500 תלמידים לומדים באופן משובש מאז תחילת שנת הלימודים בעקבות סירוב העירייה לפנות את האנטנה. "איך ייתכן ש-1500 תלמידי בית ספר אורט בחולון לא לומדים מתחילת השנה, בגלל חשש מקרינה מאנטנות סלולריות בסמוך לבית הספר?" תהה יו"ר ועדת הפנים ח"כ יואב קיש בדיון בנושא בוועדת הכנסת לפני שבועיים. "בדיון ב-2005 בוועדה זו ניתנה הבטחה של ראשי חברות הסלולר, שלא יהיו אנטנות כאלה ליד בתי ספר. למה ההתחייבות הזו מעולם לא מומשה?" הוא הוסיף.

"אני חרד. איך אפשר להמשיך לשמוע אותנו ולספר לנו סיפורים על רמות קרינה כאלה ואחרות" סיפר בועדה דני פרץ, שבנו, תלמיד בית הספר, נפטר מסרטן. "אין בכלל תקן לקרינה. אנחנו עוסקים בילדים, לא בתקנים. עכשיו מפילים אחריות על הילד – אל תדליק פלאפון, במקום למצוא פתרון לאנטנה, הכל, רק לא לגעת באנטנה". גם אחת המורות של בית הספר נפטרה מסרטן בשנה האחרונה

"באורט חולון ההורים משביתים את הלימודים ברמות כאלו ואחרות מתחילת שנה" סיפר לדבר ראשון שרון גול, מזכיר סניף ת"א בארגון המורים. "יש תלמידים שכבר קרוב לשלושה חודשים לא לומדים בכלל ויושבים בבית, לפעמים יש שביתות של כמה ימים, לפעמים שבועות – הכל תלוי לקרבה לאנטנה הסלולרית שנמצאת במרחק 15 מטרים מבית הספר".

"מדובר באנטנה ענקית, מפלצת שהוקמה לפני 20 ומשהו שנה, בהתחלה היא הייתה אנטנה של רשת פלאפון אזור 2 ועם השנים הוסיפו שמה כמות לא מבוטלת של פאנלים לחברות אורנג', פלאפון וסלקום וכאשר הוסיפו אותם על אנטנות שהם דור 3 ודור 4 – מדובר באנטנות מאוד חזקות והקרינה שם היא פי כמה יותר מאנטנות רגילות בשאר הארץ. מה שהתחיל את המחאה הגדולה היה מקרה מותו של תלמיד בית הספר ממחלת הסרטן ולאחריו פטירתה של מורה. בנוסף לכך מתברר שיש מספר לא מבוטל של תלמידים/מורים ועובדים בבית ספר שחולים במחלות שיש אפשרות סבירה שקשורות לקרינה".

"יש לי שישים אחוז מתלמידי בית הספר מתלוננים על כאבי ראש. המומחים אומרים כל מיני דברים, חלקם שזה קשור אחרים שלא, אבל להורים לא אכפת ויש גל מתעצם של הורים שלא מתכוון לקחת סיכון ואינו מתכוון לשלוח את הילדים לבית הספר יותר ולהעביר אותם לבית ספר אחר, ואני מבין אותם לחלוטין, אני לא הייתי שולח את הבנות שלי לשם. הבעיה היא שאם העניינים ימשיכו כפי שהם , תוך שנתיים בית הספר ייסגר ולנו כארגון המורים יישארו 120 עובדי חינוך ללא מקום עבודה – ולכן אנחנו משתמשים בכל הכלים שברשותנו על מנת למנוע את המצב".

יש הסכמה עם עיריית חולון להסיר שלוש אנטנות שפונות לבית הספר, אבל על המוט יש תשע אנטנות" סיפרה לדבר ראשון דנה שקד, מוועד ההורים של בית הספר "אבל אנחנו בכלל לא יכולים לדעת מה השפעתן של שאר האנטנות על בית הספר, איך זה ישפיע על ההרשמה של ילדים לבית הספר, האם הוריהם יסכימו לכך. הרבה הורים רוצים להעביר את הילדים שלהם כי הם באמת חוששים. אני אישית את הילדים שלי לא שלחתי שלושה חודשים" אומרת שקד.

"נכון לכרגע תהיה שביתה. הם היו צריכים להסיר את הפאנלים היום וזה זז למחר ועד אז אנחנו לא יכולים לדעת מה קורה. בית הספר כבר ספג וימשיך לספוג מכה מאוד קשה, ובסוף הוא ייסגר כי ההורים, בצדק, לא ירצו לשלוח את הילדים שלהם לפה. ולמה? הכל בגלל האנטנות האלו שרמת הקרינה שלהם משתנה כל הזמן במרחב. אף אחד לא יכול לדעת מה קורה עם הקרינה ואף פעם לא ניתן לדעת אם חברות הסלולר מגבירות את הפוטנציאל למקסימום או לא".

"חבל שראש עיריית חולון משחק בבריאותם של התלמידים והמורים ופונה לחברות הסלולר רק לאחר התערבות ארגון המורים וסכסוך עבודה שהוכרז והופעל על ידי ארגון המורים" מסר אמש יו״ר ארגון המורים, רן ארז בתגובה להודעת עיריית חולון. "מה עשה עד כה ראש העירייה ולמה חיכה עד עכשיו כדי להיעתר לבקשת יושב ראש ועד ההורים הישובי בחולון, כי הרי הבעיה מוכרת חודשים ובית הספר מושבת זמן רב. אנחנו נפסיק את מאבקנו רק כאשר נראה דברים קורים בשטח.

מעיריית חולון נמסר שמחר (שלישי) יחלו להסיר את הפאנלים הסלולריים מבית הספר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!