דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

בדרך למכירה / אחרי חודשים של מחאה: הושג הסכם קיבוצי בלאומי קארד

על רקע הכוונה למכור את חברת האשראי לקרן פרטית, יקבלו 1,400 עובדי החברה מענק מכירה בסכום כולל של 40 מיליון ש"ח | יו"ר ועד העובדים: "תקופה מאתגרת, יחד עם ההנהלה נצעיד את החברה לעידן חדש"

הפגנת עובדי לאומי קארד (צילום: יח"צ).
הפגנת עובדי לאומי קארד (צילום: יח"צ).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

לאחר חודשים של שביתות ומאבקים, חתמו אתמול (שלישי) ההסתדרות, הנהלת לאומי קארד וועד עובדי החברה, על הסכם קיבוצי חדש. זאת לאחר משא ומתן ממושך בחודשים האחרונים על רקע הכוונה למכור את החברה לקרן פרטית, בהתאם להנחיות בנק ישראל והממשלה להפרדת חברות כרטיסי האשראי מהבנקים. 

הסכם נחתם לחמש שנים וכולל את 1,400 עובדי החברה. הוא מתמקד בשני נושאים מרכזיים: הארכה ושיפור של תנאי ההסכם הראשון שנחתם בחברה ב-2015, ומתן מענק מכירה בגובה 40 מיליון שקל לעובדים עם השלמת מכירת לאומי קארד מבנק לאומי לקרן השקעות פרטית. את הדיונים על ההסכם הובילו מטעם העובדים יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד, וראש חטיבת הבנקים וחברות האשראי בהסתדרות המעו"ף, עו"ד מנחם מליק.

ההסכם מקנה לעובדים הישגים נרחבים ואופק להמשך צמיחתה של החברה. בין עיקריו: תוספות שכר בגובה של 3.75%-3.25%; שיפור משמעותי בשכר העובדים הוותיקים בעלי השכר הנמוך; הגדלת הפרשות הפנסיה עד למקסימום; פתיחת קרן השתלמות לנציגי שירות הלקוחות והכנסת רכיב התמריצים להפרשה לקרן, וכן הגדלת עלות יום הבראה. השיפור בתנאים כולל את כל עובדי החברה.

בנוסף, נקבעו בהסכם שיפורים בנושאי כוננות, שעת הנקה, אחזקת רכב, תוספת ביגוד, מתנות לחגים, מלגות לימודים גבוהים לילדי העובדים ועוד.

"העובדים שותפים מלאים להצלחת החברה ולכן זה אך טבעי שיזכו במענק המכירה ויתוגמלו על עבודתם ועל תרומתם לחברה" אמר במעמד החתימה יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן והודה לשותפים למו"מ. "אני מאחל המשך עבודה פורייה לכל עובדי ועובדות החברה".  

"הסכם זה יחזק את מעמדם של עובדי לאומי קארד ויזכה אותם ברווחי מכירת החברה, רווחים אשר הם שותפים להם" אמר יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד. "אני מברך את הצדדים שהשכילו להבין שמערכת יחסי עבודה תקינה נבנית באמצעות הידברות ושיתוף פעולה". בר דוד הודה למנכ"ל לאומי קארד, רון פאינרו, שאמר: "אני שמח שחתמנו היום על הסכם. זה הסכם טוב לעובדים ולכן טוב לחברה. זה הסכם ארוך טווח שיאפשר לנו שקט תעשייתי, על מנת שנוכל לקחת את לאומי קארד הכי רחוק שיש, ביחד עם העובדים המצוינים שלנו. ידענו כל השנים יחסי עבודה מעולים ואני בטוח שנצליח לבנות יחד את האמון ונחזור לשגרה במהרה".  

ראש חטיבת הבנקים וחברות האשראי בהסתדרות המעו"ף, עו"ד מנחם מליק, הוסיף: "לאחר מו"מ מורכב ומאתגר עם הנהלת חברת לאומי קארד, אני שמח שהגענו היום לחתימה על הסכם קיבוצי נוסף בחברה. ההסכם מביא בשורה לציבור העובדים, הכוללת, בין היתר, שיפור משמעותי בתנאי שכרם וביטחונם הסוציאלי של עובדי החברה, לצד דאגה לעתידם ולרווחתם. חברת לאומי קארד ניצבת בפני אתגרים לא פשוטים ודווקא בעת הזו חשוב היה לחזק את מערכת יחסי העבודה לטובת העובדים והחברה כאחד".

"אני שמחה ונרגשת להציג את ההסכם הקיבוצי השני שלנו" אמרה יו"ר ועד עובדי לאומי קארד, רעות פבלוביץ'. "ההסכם הוא עוד צעד משמעותי לשיפור תנאי העבודה והשכר של עובדי לאומי קארד, והוא תולדה של משא ומתן ארוך ואינטנסיבי שעובדי החברה נטלו בו חלק מהותי. העובדים הוכיחו שהם החלק החשוב בהצלחת החברה, ומגיע לכולנו ליהנות מהעבודה הקשה ומפירות ההצלחה. אנו נמצאים בפני תקופה מאתגרת של שינויים ואני בטוחה שיחד עם ההנהלה נצעיד את החברה לעידן חדש".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!