דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ולדימיר פוטין

יחסי ארה"ב-רוסיה / לאור התוקפנות הרוסית מול אוקראינה: טראמפ שוקל לבטל פגישה עם פוטין

שני המנהיגים מתוכננים להיפגש בוועידת ה-G20 שתתכנס בסוף השבוע באגנטינה | בראיון שנתן אתמול הנשיא טראמפ אמר כי התוקפנות הרוסית לא מקובלת עליו | דובר הקרמלין מסר כי הם מבחינתם נערכים לפגישה כרגיל

נשיא ארה״ב דונלד טראמפ עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בוועידת ה-G20. ארכיון. (צילום: AP Photo/Evan Vucci).
נשיא ארה״ב דונלד טראמפ עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בוועידת ה-G20. ארכיון. (צילום: AP Photo/Evan Vucci).

בראיון שהעניק נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ אתמול (שלישי) ל'וושינגטון פוסט', אמר כי ייתכן שהפגישה שתוכננה להתקיים בוועידת ה-G20 בארגנטינה תבוטל, זאת בשל מעשה התוקפנות של רוסיה שבתחילת השבוע השתלטה על שלוש ספינות אוקראיניות.

על אף הדיווחים על ביטול פגישתם הצפויה של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, גורמים רשמיים ברוסיה מסרו כי לפחות מבחינתם, הפגישה עדיין מתוכננת להתקיים. דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, אמר לכתבים בשיחה היום כי רוסיה לא קיבלה מידע חדש מגורמים רשמיים בארה"ב.

מבט על הגשר החדש החוצה את מיצרי קרץ' ומחבר את רוסיה אל חצי-האי קרים (AP Photo)
מבט על הגשר החדש החוצה את מיצרי קרץ' ומחבר את רוסיה אל חצי-האי קרים (AP Photo)

העימות הנמשך בין רוסיה לאוקראינה התפרץ שוב כשביום ראשון פתחו חילי משמר הגבול הרוסי באש על שלוש ספינות אוקראיניות, השתלטו עליהן ושבו את החיילים שהיו על סיפונן.

טראמפ אמר כי יקבל בקרוב דיווח מלא מצוות הביטחון הלאומי שלו אודות הפעולות האחרונות של רוסיה במזרח אוקראינה ובים השחור. לדבריו יחליט בהמשך את פעולותיו לאור הדיווח. "אולי לא אקיים את הפגישה", אמר. "אני לא אוהב את התוקפנות הזאת. אני לא מעוניין בתוקפנות הזאת כלל". תגובה זו הייתה הגינוי התקיף ביותר שנשמע עד כה מצידו של טראמפ כלפי התנהגות רוסיה בזירה האוקראינית הגועשת אולם עוזריו בבית הלבן עדיין נערכים לפגישה הצפויה שאמורה להיות רק אחת מפגישותיו של נשיא ארה"ב עם מנהיגים רמי דרג מהעולם ביומיים העמוסים שלו בארגנטינה. טראמפ צפוי להיפגש גם עם שי ג'ינפינג, נשיא סין, לארוחת ערב בסוף השבוע הקרוב במה שעשוי להיות פגישה מכריעה לגבי המשך יחסי הסחר בין שתי המדינות ופתרון המחלוקות בתחום.

הבית הלבן הוציא אזהרה אתמול לפיה אל לו לג'ינפינג לנסות למרוח את טראמפ במגעים הצפויים שכן כלכלתה של סין הרבה פחות איתנה ולא ערוכה למלחמת סחר כמו זו של ארה"ב. האזהרה, שהגיעה ממנהל המועצה הכלכלית הלאומית, פורסמה לקראת פגישת שני המנהיגים לאחר שבשנה האחרונה שתי המדינות קידמו מכסים בהיקפים של מאות מיליארדי דולרים על ייבוא האחת מהשנייה. האחרונה להטיל מכסים שכאלה הייתה ארה"ב והם צפויים להיכנס לתוקפם בתחילת 2019.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ונשיא סין שי ג'נגפינג (צילום: Thomas Peter/Pool Photo via AP).
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ונשיא סין שי ג'נגפינג (צילום: Thomas Peter/Pool Photo via AP).

היועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, אמר כי טראמפ ייפגש גם עם קאנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל; ראש ממשלת יפן, שינזו אבה; נשיא ארגנטינה, מאוריציו מאקרי; המנהיג הדרום קוריאני, מון ג'ה-אין; נשיא טורקיה, רג'יב טאיפ ארדואן וראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי.

דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סאנדרס, הגדירה את הנסיעה כהזדמנות עבור הנשיא לחזק את מערכות היחסים עם מנהיגים אחרים בעולם וקידום מערכת כלכלית עולמית המבוססת על "סחר הדדי, חופשי והוגן".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!