דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שי באב"ד

מתיחות בין הפקידים / צרות בצמרת האוצר? מנכ"ל המשרד שי באב"ד פוצץ דיון עם אנשי משרדו

לפי הדיווח, סירב המנכ"ל להשתתפותם של דרגים זוטרים בדיון על תחזיות גביית המיסים לסוף 2018-19, וסיים אותו תוך 20 דקות | במשרד האוצר טוענים כי המשתתפים כולם החליטו על ביטול הישיבה | לאחרונה מתרבים הדיווחים על עצבנות בצמרת הפקידות באוצר

מנ״כל משרד האוצר שי באב״ד (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
מנ״כל משרד האוצר שי באב״ד (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד פוצץ דיון עם אנשי משרדו על תחזיות גביית המסים לסוף 2018-19, כך דווח הערב (רביעי) ב"כלכליסט". לפי הדיווח, המנכ"ל סירב לקבל את השתתפותם של דרגים זוטרים בדיון, ולכן החליט לפוצץ אותו. הוא דרש כי רק מנהלי האגפים ישתתפו בדיון הרגיש. בקשתו של המנכ"ל נתקלה בסירוב והדיון הופסק 20 דקות בלבד לאחר שהחל.

בדוברות האוצר הכחישו את האירוע החריג וטענו כי "הישיבה שתוכננה לעסוק בתחזיות ההכנסה לשנת 2019 בוטלה לאור ההסכמה בין כל חברי ההנהלה הרלוונטיים כי עדיין נדרשת עבודת מטה בין האגפים השונים טרם התכנסות ההנהלה לדיון סופי בתחזית, וזאת בהתחשב בנוהל קביעת התחזית של המשרד. בהתאם לכך, הורה המנכ"ל להשלים את העבודה. בשום שלב לא נתבקשו חברי הנהלת האוצר או גורמים אחרים לעבור בדיקת פוליגרף. ברור, כי לאחר השלמת העבודה, תתבצע ישיבת הנהלה מסודרת, על פי הנוהל, ותפורסם התחזית לממשלה ולציבור, כמקובל".

בין אם עימות כזה, בין מנכ"ל המשרד לבין בכירים אחרים במשרד אכן אירע הבוקר ובין אם לאו, ברור כי לאחרונה עולים המתחים בצמרת האוצר. סנונית ראשונה למתחים הללו נראתה בכינוס אגף התקציבים שהתקיים לפני כחודשיים, אז פנה שר האוצר לאנשי משרדו במילים חריגות, בהן דרש מהם להפסיק להדליף לתקשורת כותרות מפוצצות על הגרעון שיוצא משליטה. כחלון דרש מאנשים לנהוג באחריות, להימנע מהפצת פאניקה, ויותר מכל להיות גאים בעבודתם שהביאה לשורה של הישגים. מאז אותו נאום נרשמו מספר תקריות נוספות, בהן נראה כי צמרת המשרד לא הולכת באותו הקו עם שר האוצר, מנכ"ל המשרד והחשב הכללי. בין היתר, זעמו אנשי אגף התקציבים על כך שכחלון הגיע לסיכומים עם השוטרים ללא ידיעתם.

בינתיים נראה כי המתחים במשרד האוצר לא נשארים בתוך המשרד, לפני כשבועיים דווחנו על התפרצות חריגה של באב"ד על יו"ר ועדת הכספים חבר הכנסת גפני (יהדות התורה), לאחר שדיון שאליו הוזמן באב"ד בנושא הוועדה ליציבות פיננסית הוקדם מבלי לידע אותו. באב"ד התפרץ בצעקות כלפי ח"כ גפני מול הנוכחים במליאת הוועדה ויצא מהחדר. עימות חריג נוסף בו השתתף באב"ד בשבוע האחרון התרחש מול נציב שירות המדינה, במסגרתו הבטיח באב"ד כי יעצור את תקציבי הנציבות.

עדות נוספת על התנהלותו הכוחנית של מנכ"ל משרד האוצר בתקופה האחרונה עלתה בחוות הדעת המשפטית של היועצת המשפטית למשרד החקלאות בנושא המו"מ מול הרפתנים. באותה חוות דעת ארוכה ומנומקת, מצביעה היועצת המשפטית על איומים שהשמיע מנכ"ל המשרד כלפי נציגי הרפתנים, איומים שלטענתה הופכים את המו"מ לכזה שהתנהל שלא בתום לב. רק בשבוע שעבר פורסמו תמונות של סולחה בין באב"ד למנכ"ל משרד ראש הממשלה, לאחר עימות בין השניים סביב סוגיית מימון האירוויזיון.

נזכיר כי באב"ד נכנס לתפקידו כמנכ"ל משרד האוצר לאחר שמוקם במקום ה-11 ברשימת כולנו לכנסת. משלא נכנס לכנסת מינה אותו כחלון לתפקיד כאיש אמונו.

באב"ד נחשב למנכ"ל דומיננטי מאוד במשרד האוצר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!