דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כנסת ישראל

פארסה במחנה הציוני / המחנ"צ השעתה את ח"כ טיבייב בשל היעדרותו מההצבעה על הגדלת קצבת הזקנה

טיבייב בתגובה: "הצביעות של יואל חסון עוברת את גבול הטעם הטוב" | בנוגע לח"כ חיליק בר, שנעדר אף הוא מההצבעה בשל סירובו לשוב לארץ מנסיעתו לסין, נמסר כי בשובו "ידון עניינו"

חבר הכנסת רוברט טיבייב (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
חבר הכנסת רוברט טיבייב (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
שי ניר

ח"כ רוברט טיבייב (המחנה הציוני) הושעה אתמול (רביעי) מפעילות פרלמנטרית למשך חודש בהחלטת סיעתו, וזאת בשל העדרותו ממליאת הכנסת בעת ההצבעה על חוק השוואת קצבאות הזיקנה לשכר המינימום, דבר שהביא לניצחון הקואליציה.

הערב פרסם העיתונאי אריק בנדר ממעריב בחשבון הטוויטר שלו כי טיבייב דווקא נכח במליאה בעת ההצבעה, אך היה מקוזז עם השרה גילה גמליאל (ליכוד).

בהודעת המחנה הציוני נמסר: "בימים האחרונים פעלנו לגייס את כל סיעות האופוזיציה לטובת הצעת החוק החשובה הזאת, שלבסוף נפלה בפער של קול אחד. ח"כ טיבייב בחר במופגן ובזמן אמת להתעלם מדרישת נציגי הסיעה להשתתף בהצבעה, וזאת ללא כל הצדקה. מדובר באקט חמור של הפרת משמעת סיעתית בנושא עקרוני וחשוב".

עוד נמסר כי בשל כך יו"ר הסיעה יואל חסון החליט, על דעת יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי ויו"ר האופוזיציה לבני, להשעות את פעילותו הפרלמנטרית של טיבייב לחודש לרבות השתתפותו בוועדות, מכסות חקיקה, הצעות לסדר ודיונים מהירים.

במחנה הציוני הבהירו כי אם במהלך החודש הקרוב ח"כ טיבייב יפעל "כשחקן קבוצתי" ובהתאם לעמדות הסיעה, יוסרו הסנקציות, אך באם יפעל נגד הסיעה – הסנקציות יוחרפו.

עוד התייחסו בסיעה להעדרותו של ח"כ חיליק בר מהמליאה, זאת בשל נסיעתו הפרלמנטרית לסין, ולכך שלא נשמע לחברי סיעתו לשוב לארץ ולקחת חלק במאמץ להפיל את הממשלה, ואמרו כי בשובו "ידון עניינו".

בתגובה לדברים, תקף ח"כ טיבייב את יו"ר הסיעה חסון ואמר כי "הצביעות של יואל חסון עוברת את גבול הטעם הטוב. לצערי ראשי המחנ"צ נגררים אחרי הפירומן במקום לגבש אופוזיציה חזקה ואפקטיבית. הכפשות ואיומים כפי שנעשו השבוע לח"כ חיליק בר וכעת לי מובילים לפירוד ולא מוסיפים דבר לחוסנה של האופוזיציה. להיפך: כל אצבע חשובה כל כך עד שבמהלך מטופש וילדותי חסון ביצע בומרנג לאופוזיציה ואיבד אצבע למשך חודש שלם.

"מאז כניסתי לכנסת בחודש אוגוסט נאלצתי לחזר על הפתחים של ראשי הסיעה כדי "לזכות" להוביל נושאים חברתיים, כמו העלאה לסדר היום את העוול שנעשה לרומן זדורוב ושיבוץ בוועדות חברתיות. חסון גרר רגליים, משיקולים קטנוניים, והאופוזיציה פספסה הזדמנויות טובות להעלות נושאים חשובים. איכשהו גם לא מצאתי את חסון בקהל של השדולה למען נפגעי נפש – עוד נושא חברתי אקוטי – שמטרתה לפעול למען האנשים החלשים ביותר בחברה. זה לא מספיק סקסי עבורו.

"מציע ליואל חסון לא להטיף לי מוסר על נושאים חברתיים. כנציג המגזר הרוסי לא ראיתי אותו מסייע לי להוביל נושאים חשובים למגזר, אף לא פעם אחת. כנציג המגזר לא אשתוק. לא כשחסון רומס אותי ולא כשהוא מתעלם מנושאים החשובים לנו.

"בתור שינוי גישה, חסון יכול לסייע לי להוביל את "חוק זדורוב" שמטרתו תיקון עוול למי שישב במאסר על לא עוול בכפו. אבל שם לא תראו אותו. כנראה שדוברי הרוסית לא מספיק מעניינים אותו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!