בחצות הלילה שבין שבת לראשון יעודכנו מחירי מוצרי הדלק הנמצאים בפיקוח, הנמכרים לצרכן בתחנות הדלק.

המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) לא יעלה על 6.01 ש"ח לליטר, ירידה של 43 אג' מחודש קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 21 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מחודש קודם.

המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת (ללא מע"מ) לא יעלה על 5.13 ש"ח לליטר, ירידה של 41 אג' מחודש קודם. תוספת בעד שירות מלא  תעמוד על 18 אגורות לליטר (ללא מע"מ), ללא שינוי מחודש קודם.

ירידת מחירי הדלק נגמרה בעיקר מירידה של כ-21% במחיר הגלם, שהתגלם בירידה של כ-40 אגורות במחיר לצרכן.

היקפו האדיר של הסחר בנפט ותפקידו המרכזי בשרשרת הייצור והשינוע של רוב הסחורות, הופכות שינוי מגמה זה לשינוי שצפוי להשפיע על כלכלת העולם כולה.

עם זאת, יש לציין כי יותר מאשר מושפע מחיר הדלק בישראל מהתנודות במחירי חביות הנפט, משפיעים עליו המסים המוטלים עליו בישראל – המע"מ ומס הבלו.

מחיר הבנזין בישראל מורכב בעיקר ממיסים (בלו ומע"מ) והשאר הוא מרווח השיווק של חברות הדלק. כדי לעדכן את המחיר הבנזין, מנהל הדלק במשרד האנרגיה מודד את מחירו הממוצע של הבנזין באגן הים התיכון בחמשת ימי המסחר האחרונים בכל חודש בנקודת ייחוס ספציפית – הסחר בנמל לברה שבצרפת. ממוצע זה משוקלל עם שער הדולר ובתוספת המיסוי הופך למחיר הבנזין המקסימלי בישראל. מכיוון שמס הבלו נקוב בשקלים לליטר ולא באחוזים וחלקו במחיר הדלק גדול, מחיר הדלק יציב יותר ממחיר הבנזין. כך, הירידה הדרמטית במחיר הנפט משפיעה באופן מתון על מחיר הדלק בישראל, המתעדכן פעם אחת בחודש.