דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

תיקי נתניהו / נתניהו: "מסע הצייד נגדנו נמשך"; לבני: ״מופע השתלחות מזעזע"

נאום ראש הממשלה נתניהו מול פעילי הליכוד אמש (א') היה צפוי לעייפה, ושוב הואשמו בו התקשורת והמשטרה בהטיית החקירה והסיקור | מוקדם יותר פורסמה הודעת המשטרה המבשרת על גיבוש תשתית ראייתית בחשד לשוחד בתיק 4000

רה"מ נתניהו נואם בכפר המכביה באירוע של הליכוד. 2 בדצמבר 2018 (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
רה"מ נתניהו נואם בכפר המכביה באירוע של הליכוד. 2 בדצמבר 2018 (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
שי ניר

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם אמש (ראשון) בכפר המכבייה בטקס הדלקת נר ראשון עם פעילי ליכוד, וניצל את הבמה לתקוף את המשטרה והתקשורת. מוקדם יותר פרסמה המשטרה את התשתית הראייתית נגד ראש הממשלה בתיק 4000, בחשד ללקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

"מסע הצייד נגדנו נמשך" אמר נתניהו בנאומו ובהתייחס לסיום כהונת המפכ"ל היוצא רב ניצב רוני אלשיך. "בעיתוי שקוף וקטנוני ובתהליך שהוא נגוע מראשיתו. לא הופתעתי מההמלצות שפורסמו היום, ולא הופתעתי שהן פורסמו דווקא היום" אמר נתניהו והוסיף כי, "העובדה שההמלצות פורסמו דווקא היום, ביום האחרון לתפקיד המפכ״ל, מוכיחה את מה שאני אומר לכם מהיום הראשון: זה משחק מכור מראש. אי אפשר לצפות לתוצאה אחרת מתהליך שהיה נגוע לחלוטין עוד לפני שהתחיל".

רה"מ נתניהו נואם בכפר המכביה באירוע של הליכוד. 2 בדצמבר 2018 (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
רה"מ נתניהו נואם בכפר המכביה באירוע של הליכוד. 2 בדצמבר 2018 (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)

"איך אפשר לנהל חקירה נקייה כשבכירי המשטרה אומרים לחוקרים שאני ורעייתי שולחים חוקרים נגדם? איך אפשר?" תקף נתניהו. "למפכ״ל הבא, ואינני יודע עדיין מי זה יהיה, תהיה עבודת שיקום גדולה מאוד. כי – איך אני אגיד זאת – האמון של הציבור במשטרה הוא לא בשיא של כל הזמנים".

בהתייחס לתיק בזק, בו נחשד נתניהו בקידום ענייניו של שאול אלוביץ' בתמורה לסיקור אוהד, אמר נתניהו כי לא נתן דבר לאלוביץ' וגם לא קיבל ממנו כלום והוסיף כי, "מיזוג בזק-יס אושר כראוי בתהליך מתועד וסדור של שנים על ידי כל הגורמים המקצועיים: הממונה על ההגבלים העסקיים, היועצת המשפטית של משרד התקשורת, ומועצת הכבלים והלוויין. מה, כולם היו בקומבינה? כמובן שלא, כי לא הייתה כזו".

במערכת הפוליטית מהרו להגיב לנאומו של נתניהו.

ראש האופוזיציה ח"כ ציפי לבני אמרה על נאום נתניהו כי הוא ״מופע השתלחות מזעזע" והוסיפה, "כשראש ממשלת ישראל משקר שמשטרת ישראל תופרת תיקים זה יהיה גם כתב ההגנה של ראש ארגון הפשע הבא״. לבני האשימה את נתניהו בהשחתה של מדינת ישראל, "על החשוד בקבלת שוחד להיאבק על חפותו בלי למשכן מדינה שלמה עבורה״, דברי לבני.

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי כינה את נאומו של נתניהו "בכייני" והוסיף, "ישראל רוצה שינוי ועייפה מראש ממשלה שעסוק מבוקר עד ערב בחקירות פליליות ובהתקפות על רשויות החוק שמונו על ידו. ערב חג המכבים הגיע העת למנהיגות אחרת שתראה שאפשר לשנות. שתגן על רשויות החוק והדמוקרטיה ותטפל בבעיות ובצרכים האמיתיים של הציבור".

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד אמר, "ראינו הערב ראש ממשלה לחוץ ומבוהל שעננת שחיתות כבדה מרחפת מעל ראשו. ראש ממשלה ששקוע עד צוואר במאבק משפטי בעבירות של שוחד ומרמה. אין לו מנדט מוסרי וציבורי לקבוע דברים גורליים במדינת ישראל". לפיד בדבריו הוסיף כי, "ראש ממשלה בישראל אינו יכול לתקוף את רשויות החוק בצורה כזו רק בגלל שהוא מבועת מההאשמות נגדו. זוהי סכנה לדמוקרטיה, סכנה לשלטון החוק, ופגיעה אנושה בחיים המשותפים שלנו. אם מישהו עדיין שאל את עצמו אם הוא יכול להמשיך בתפקידו בנסיבות הנוכחיות אחרי הנאום הזה אין ספק בכך שעליו להעביר את ראשות הממשלה לידי חבר אחר בליכוד עד לבחירות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!