דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

הסערה נמשכת / למרות התנגדות שקד: המשנה ליועמ"ש דינה זילבר הגיעה לוועדת הכלכלה

שרת המשפטים הודיעה אמש שתייצג את הממשלה במקום זילבר, אך בסופו של דבר שתיהן התייצבו לדיון | היועמ"ש אביחי מנדלבליט, שמשתתף במקביל בוועדה לביקורת המדינה: "מבחינתי זילבר היא הנציגה שלי בדיון"

ודעת הכלכלה בנושא הסכם משק החלב (דוברות ועדת הכלכלה)
ודעת הכלכלה בנושא הסכם משק החלב (דוברות ועדת הכלכלה)
ענת יורובסקי
שי ניר
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר, הגיעה הבוקר (שני) כנציגת הממשלה לדיון בוועדת הכלכלה שעסק במשק החלב, על אף התנגדות שרת המשפטים איילת שקד, שמתנגדת להופעתה של זילבר בפני הכנסת בעקבות הביקורת שמתחה על חוק 'נאמנות בתרבות' בדיון בוועדת החינוך לפני מספר שבועות. השרה שקד הגיעה בעצמה לדיון, והודיעה אתמול (ראשון) כי היא תייצג בו את משרד המשפטים כשרה הממונה. "לעצם הנוכחות שלי, אמרתי שהמשנה (זילבר – ש.נ.) לא תייצג אותי בכנסת במושב הקרוב, לאחר הדברים שאמרה בוועדת החינוך. אני אוהבת לבוא לכנסת, בשבילי זו זכות, ואני אבוא אם אדרש לכך". לאחר מכן נשאה שקד דברים בנושא הדיון, ועזבה את הוועדה.

עם זאת, בדיון מקביל שנערך בוועדה לביקורת המדינה, נכח היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שאמר כי "מבחינתי זילבר היא הנציגה שלי בדיון". לשאלת יו"ר הוועדה, ח"כ שלי יחימוביץ (המחנה הציוני), אמר מנדלבליט כי היא מייצגת את עמדותיו וכי הוא ששלח אותה לייצגו בוועדה.

במקור הייתה זילבר אמורה להופיע הבוקר (ראשון) בפני הוועדה לביקורת המדינה, בדיון על מעמד שומרי הסף, אולם אתמול מסרה ח"כ יחימוביץ' כי מנדלבליט הודיע כי יחליף את זילבר בדיון. בפתח הדיון אמר מנדלבליט התייחס לכך ואמר כי אחרי שהנושא התרחב, הוא החליט להגיע בעצמו לדיון – אך הבהיר כי הוא זה שביקש מזילבר להופיע בפני ועדת הכלכלה.

יו" ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), אמר בפתח הישיבה כי "התכנסנו כאן לדיון מאוד משמעותי, זה עדיין לא דיון בצו החלב. אנחנו דנים במספר בקשות לדיון מהיר בנושא הסכם החלב החדש והשלכותיו על החקלאים במושבים…זה לא יהיה דיון פשוט ולא יהיה דיון קל, לא רק בגלל שהשרה באה לייצג את עמדת המשרד אלא בגלל הנושא עצמו. אם כל הכבוד לשרה ולזילבר הם הדיון המשנה בסיפור:.

בהמשך אמר ח"כ דודי אמסלם (הליכוד) כי "ביקשתי להתייחס לסיפור שקרה בין המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לבין שרת המשפטים. תקנון הכנסת אומר שבוועדות הכנסת באות לידי ביטוי עמדות השרים. ככה עובדת הכנסת גם אם זה לא מוצא חן בעיני מישהו. אם מישהו רוצה לשנות יש ועדת הכנסת. אני מבקש לנהוג לפי תקנון הכנסת".

כבל השיב לו כי "על הבוקר קיבלתי מכתב מיו"ר הכנסת שהוא מודיע לי אחרי 20 שנה מה הם הנהלים שאני אמור לעבוד. אני מכיר לא רע את הכללים וצודק היו"ר שכתב שני חלקים במכתב. חלק אחד שעמדתה של הממשלה נאמרת על ידי הגורם הבכיר ביותר הנוגע לעניין, במקרה זה זה שרת המשפטים. הוא סיים ואמר שליו"ר יש זכות לתת זכות דיבור והוא יחליט מה נכון לעשות וזו הסמכות שלי ואני יודע להפעיל אותה בשום שכל בצורה ראויה".

אמסלם אמר בתגובה כי "זה לא עניין של קואליציה ואופוזיציה, לכן אני מבקש לשמור על תקנון הכנסת ועל מעמד הכנסת".

הסערה סביב נוכחותה של זילבר בוועדות הכנסת החלה אחרי שהמשנה ליועץ המשפטי מתחה ביקורת על חוק "נאמנות בתרבות". שקד האשימה את זילבר ב"התבטאויות קיצוניות ומתריסות נגד חברי הכנסת ושרי הממשלה", ודרשה ממנדלבליט לפטר אותה. בהמשך העיר היועץ לזילבר על דבריה, אך דחה את הדרישה לפטר אותה והבהיר כי היא תוכל להמשיך ולייצג אותו בכנסת. שרת המשפטים הודיעה כי אינה מקבלת את עמדתו של מנדלבליט.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!