דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הוט

בעיות בתקשורת / בג"צ להוט: תצטרכו לחשוף את רשימת היישובים שלא מקבלים שירות

כבר שנים שהוט לא עומדת בתנאי הרישיון שלה - להציע את שירותיה לכל בית בישראל, וזאת באישור משרד התקשורת | עתירות שנידונות בבג"צ מבקשות להפעיל עליה לחץ ובשלב הראשון - לחשוף את רשימת היישובים המנותקים

ארון תשתיות של הוט (צילום: יהל פרג׳)
ארון תשתיות של הוט (צילום: יהל פרג׳)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

שופטי בג"ץ רמזו אתמול (שני) לחברת הוט שבכוונתם לאלץ את החברה לחשוף את רשימת היישובים בהם אין פריסת תשתית קווית לחברה. העותר, הראל פרימק, שותף גם לעתירה שתידון בינואר, שעניינה לחדול מתרגילי משרד התקשורת המאריכים שוב ושוב את הפטור של הוט מפריסה מלאה.

פרימק, חבר קבוצת "צדק פיננסי", מבקש דבר פשוט: שחברת הוט תמלא אחר הכתוב ברישיונה ותספק שירות בכל יישוב בישראל. הוט לא עומדת בסעיף זה כבר שנים, וזאת באישור משרד התקשורת, המאריך את הפטור של החברה מחובה זו, גם כשהוט לא עומדת ביעדי ביניים שהציב לה.

בדיון שהתקיים היום בבג"ץ, רמזו השופטים אסתר חיות, מני מזוז וענת ברון לנציגי הוט כי ערעורה עתיד להידחות וכי עדיף לה למשוך את העתירה. בכך יתאפשר למשרד התקשורת להעביר לידי פרימק את רשימת היישובים בהם הוט אינה מספקת שירותי כבלים. מדובר במעל 200 יישובים, שאת שמותיהם הוט מגדירה כ"סוד שמור" אשר פרסומו יפגע בה. בית המשפט לעניינים מנהליים כבר קבע כי לא מדובר במידע שמור, וכי כל אזרח המבקש להתחבר להוט יקבל ממנה מידע נקודתי לגבי הפריסה שלה באזור מגוריו. משרד התקשורת כבר פרסם בשימועי ההקלות להוט רשימה של 63 יישובים שעל הוט לחבר ב"שלב ראשון", אך פרימק מעוניין ברשימה המלאה. ל"דבר ראשון" אמר: "הוט מותירה מאות יישובים נתונים למונופול של בזק ויס. אני רוצה שתיערך בדיקה רצינית האם המונופול הזה מנוצל לרעה".

עם הפנים לדיון בינואר

פרימק שותף גם לעתירת עמותת "הצלחה", שתידון ב-20 בינואר, העוסקת בחובת הפריסה עצמה. לפי רשיונה, הוט אמורה לפרוס את רשת הכבלים הוותיקה שלה, בהשקעת עתק המוערכת בכמיליארד ש"ח, ללא צפי להחזר כלכלי לגביה, ב-8 אחוז מהיישובים בישראל. פריסת סיבים אופטיים מהירים, אשר מאפשרים תשתיות מותאמות לצרכי העתיד, עם מידה של future proofing," עמידות כלפי העתיד", איננה מחויבת כלל ברשיון ואותן הוט פורסת כרצונה. להשוואה, ברשת הכבלים ניתן ליצור חיבורי אימטרמט במהירות 200 מגהביט לשניה, לעומת 1,000 מגהביט ואף 10,000 מגהביט בטכנולוגיות חדישות של סיבים אופטיים. בינתיים, הוט מספקת שירות מוגבל בכל יישוב בישראל, באמצעות העברת שידורי הטלוויזיה על גבי האינטרנט, כלומר דרך תשתית בזק.

מחברת הוט נמסר:

הוט פועלת בהתאם להחלטות המשרד בכל הנוגע לפריסת תשתיותיה. רשת החברה בפריסה ארצית רחבה מגיעה לכ- 92% מבתי האב במדינה. בנוסף, מאז ראשית 2017 מציעה הוט את שידוריה לכל דורש בכל יישוב בהתאם להחלטות המשרד, ומשתפת פעולה עם המשרד בהליך הבחינה המתקיים בנושא.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!