דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורסל

כדורסל / נבחרת ישראל מפסידה משחק מכריע לגיאורגיה בהפרש 2 נק'

הנבחרת התקשתה להתמודד עם מלחמת החפירות של הגיאורגים, וקלעה באחוזים נמוכים | עם ההפסד, סיכוייה להגיע לגביע העולם בסין 2019 נמוכים מאד

נבחרת ישראל בכדורסל מפסידה לנבחרת גיאורגיה בטביליסי (Photo by Levan Verdzeuli/Getty ImagesIL)
נבחרת ישראל בכדורסל מפסידה לנבחרת גיאורגיה בטביליסי (Photo by Levan Verdzeuli/Getty ImagesIL)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל בכדורסל הפסידה הערב (שלישי) בטביליסי, לנבחרת גיאורגיה בתוצאה 69:71, במסגרת מוקדמות גביע העולם סין 2019. ישראל מפסידה במשחק חוץ קשה, לאחר הארכה מסל בשנייה האחרונה של שחקן מכבי ת"א בעבר, גיאורגי שרמדיני.

זהו ההפסד השישי של הנבחרת מול ארבע ניצחונות בלבד בטורניר. ישראל קיוותה להמשיך את המומנטום הטוב לאחר הניצחון הביתי הגדול ביום שישי על נבחרת סרביה, אך הגודל והכוח של הגיאורגים היה גבר על הנבחרת ישראלית, שהציגה משחק טוב בהגנה ומשחק חלש מאוד בהתקפה עם 31 אחוזים בלבד מהשדה.

ישראל הייתה חייבת לנצח את המשחק בגיאורגיה ואת שני המשחקים הנותרים לה מול גרמניה(בית) וסרביה (בחוץ), וכעת סיכויה של ישראל להעפיל לשלב הבא, הם נמוכים מאוד. ישראל תהיה חייבת לנצח את שני משחקיה ולקוות למעידות של גיאורגיה וסרביה במשחקיהם הבאים.

נבחרת ישראל פתחה בצורה לא טובה את המשחק והשיגה סל ראשון אחרי קצת יותר משתי דקות מידיו של תמיר בלאט. שני הקבוצות התקשו למצוא את הסל והגיאורגים הכתיבו קצב משחק איטי וקרב חפירות בצבע לאורך כל המשחק. בנבחרת ישראל התקשו להיכנס למשחק. לקראת סיום הרבע הראשון ישראל עלתה ליתרון עם נקודות חשובות של  ג'ון דיברתולומיאו ותומר גינת, 11-9 לישראל בתום הרבע הראשון. היתרון במשחק המשיך להחליף ידיים כאשר שני הנבחרות מתקשות לקלוע מהשדה. השמירה ההדוקה של הגיאורגים על תמיר בלאט והצפיפות בצבע, גרמו לנבחרת ישראל להתקשות לפתח את משחקה הרגיל.

במחצית הראשון הצליחו שחקני גיאורגיה להוציא את שני כוכבי ישראל שון דאוסן ויובל זוסמן מקצב המשחק, וגרמו לנבחרת להתחיל לזרוק בעיקר מטווח השלוש. ישראל התקשתה מול הכוכב הצעיר בן ה-19 של נבחרת גיאורגיה גוגה ביטאדזה שחגג בצבע משני צידי המגרש מול הגבוהים הישראלים. במחצית השניה התעוררה ישראל עם מספר שלשות ומשחק התקפי טוב של ג'ייק כהן בצבע. כאמור בסופו של דבר זה לא היה מספיק, נבחרת גיאורגיה מנצחת בפעם השנייה ברציפות בטורניר המוקדמות את נבחרת ישראל ומשאירה לה בעיקר סיכוי תאורטי בלבד, כדי להעפיל לגביע העולם בסין 2019.

קלעו לישראל: ג'ייק כהן 22, תומר גינת 10, ג'ון דיברתולומאו ויובל זוסמן 9 כ"א, תמיר בלאט 8, שון דוסון ועידן זלמנסון 4 כ"א, גיא פניני 3.

קלעו  לגאורגיה: גוגה ביטאדזה 18 (7 ריב', 3 חסימות), גאורגה צינצאדזה 14, גיאורגי שרמדיני 10 (11 ריב').

בסיום המשחק נשמע מאמן נבחרת ישראל עודד קטש מאוכזב, "מבחינה התקפית היינו נוראיים בחצי הראשון. קלענו באחוזים נמוכים ל-2 נקודות. לא היינו מספיק אחראים בזריקות, היינו נמהרים מידי. הגיאורגים היו מוכנים לקרב חפירות, השתמשו יפה בגבוהים שלהם וקלעו לשלוש. היחידים שהצליחו להיות פחות טובים מאיתנו היו השופטים. אני אופטימי זה קצת קשה להישמע כך עכשיו, אבל אני גאה בשחקנים וזה חלק מהחוויות שהשחקנים האלו צריכים לחוות. אני לא יודע אם יש סיכוי כי אנחנו תלויים בנבחרות אחרות. צריך להמשיך ולשחק כדורסל טוב. ניסיתי לשלב כמה שחקנים שחלקם לא בכושר משחק הכי טוב. התחושה היא שאנחנו נבחרת מגובשת. השחקנים לקחו מאוד קשה את ההפסד".

רכז הקבוצה ג'ון דיברתולומיאו הוסיף "זה הפסד כואב. היו לנו כמה טעויות ובמשחק כזה צמוד כמו שהיה הערב זה מכריע. הם הצליחו לרוץ, וגם אנחנו. אני גאה בלחימה שלנו, אנחנו גדלים ביחד כקבוצה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!