דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל נשים

כדורגלנית או מעודדת? / לראשונה זוכה שחקנית בפרס כדור הזהב | המנחה דואג "להזכיר לה את מקומה"

רגע היסטורי בו שחקנית כדורגל, אדה הגרברג, זוכה לראשונה בפרס כדור הזהב היוקרתי, נהפך לטקס משפיל בו המנחה מבקש ממנה לרקוד 'טוורק' | תגובות נזעמות ברחבי עולם הספורט: שחקן גבר לא היה מקבל הערה כזו

לאחר קבלת הפרס, אדה הגברג הושפלה באופן סקסיסטי למול כל העולם, כאשר התבקשה ע"י המנחה הדיג'יי מרטין סולוויג לרקוד 'טוורק', כדי לחגוג את זכייתה. (AP Photo/Christophe Ena)
לאחר קבלת הפרס, אדה הגברג הושפלה באופן סקסיסטי למול כל העולם, כאשר התבקשה ע"י המנחה הדיג'יי מרטין סולוויג לרקוד 'טוורק', כדי לחגוג את זכייתה. (AP Photo/Christophe Ena)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

זה היה אמור להיות רגע שמח והיסטורי בכדורגל העולמי. לראשונה לאחר 50 שנה, הוחלט במגזין פראנס פוטבול לחלק את כדור הזהב היוקרתי גם לשחקנית הכדורגל הטובה בעולם לשנת 2018. בפרס זכתה בצדק השחקנית הטובה בעולם בשנים האחרונות, החלוצה הבלתי ניתנת לעצירה של קבוצת ליון אדה הגרברג בת ה-23. הרגע הנפלא נהרס ע"י שערורייה. לאחר קבלת הפרס, הגברגר הושפלה באופן סקסיסטי למול כל העולם, כאשר התבקשה ע"י המנחה הדיג'יי מרטין סולוויג לרקוד 'טוורק', כדי לחגוג את זכייתה.

הערה הפוגענית והבלתי מקובלת יצרה תגובות נזעמות בכדורגל העולמי. הגרברג הופתעה מהשאלה הפוגענית, פניה, שעד לאותו הרגע זהרו משמחה, עטו ארשת מתוסכלת, היא ענתה מהר "לא" וירדה מידית בכעס מהבמה, לקול צחוקו המתגלגל של סולוויג המנחה. השאלה הבזויה הפתיעה גם את הקהל שהגיב בבוז לבקשה הסקסיסטית.

לאחר הטקס אמרה הגברג לגארדיאן "לפעמים יש לך סיטואציות או מקרים שבהם את מרגישה, לעזאזל את בכזה עולם של גברים. אבל במקביל אני לעולם לא הסתכלתי על עצמי אחרת מאשר שחקן כדורגל גברים, אני תמיד הרגשתי אותו הדבר. אני עובדת קשה כדי להשיג את המטרות שלי, כמו כל אישה נערה אחרת שם וזאת הדרך שאנו צריכים להסתכל על זה".

דקות לאחר הטקס ,סולוויג פרסם הודעת התנצלות וניסה לצמצם את הנזק שעשה "הסברתי לאדה והיא אמרה שהבינה שזו הייתה בדיחה. אני מתנצל בפני כל מי שנפגע מהדברים שאמרתי והכי חשוב, ברכות לאדה על הזכייה"

הגרברג היא הסקוררית המרכזית של אלופת אירופה בשלוש שנים האחרונות, ליון הצרפתית. הגרברג, חלוצה מרכזית קלאסית בלתי ניתנת לעצירה, היא מלכת השערים של הליגה הצרפתית בשלוש שנים האחרונות ופעמיים מלכת שערי ליגת האלופות. לעונת 2017-18 היא הגיעה במוטיבציית שיא, לאחר אירו חלש, הדחה מוקדמת ופרישה תקשורתית שלה עם אחותה הגדולה אדריאנה מנבחרת נורבגיה סביב ויכוח עם מאמן הקבוצה. הגרברג התפוצצה על המגרש עם 31 שערי ליגה ב-20 משחקים ושיא חדש של 15 שערים בליגת האלופות.

https://twitter.com/RadioCleary/status/1069707558867398656

הגרברג זכתה לתמיכה תקשורתית רחבה מספורטאים וספורטאיות ברחבי העולם. הטניסאי הבריטי אנדי מארי יצאה להגנתה ותקף את המנחה סולוויג על דבריו וקרא לזה "עוד דוגמה לסקסיזם מגוחך בספורט". "מה השאלה שהוא שאל את אמ'בפה ומודריץ'?" שאל הטניסאי באינסטגרם והתכוון בעת קבלת הפרסים של שנים. מודריץ נבחר לשחקן השנה ואמבפה לשחקן הצעיר של השנה. "אני משער שזה היה משהו שקשור לכדורגל. ולכל מי שחושב שאני מגזים וזאת הייתה רק בדיחה, אז זאת לא. הייתי מעורב בספורט כל חיי והרמה של הסקסיזם בספורט היא בלתי הגיונית".

עצוב ומכעיס לראות שגם באחד מהרגעים החשובים ביותר של כדורגל הנשים בשנים האחרונות, קבלת הכרה ופריצת מחסום חשוב נוסף, יוצא השוביניזם והסקסיזם ומשתלט גם על הרגע הזה. כדורגל הנשים צועד בצעדי ענק בדרך ארוכה מאוד לקבלת לגיטימציה, לעמוד באופן שוויוני באמת לצד שחקני כדורגל הגברים. לצערינו גם היום פועלים כוחות חזקים בעולם הכדורגל הגברי שמנסה לפגוע בהם ולמנוע מהם את ההכרה שמגיעה להן, ספורטאיות איכותיות בענף הספורט האהוב בעולם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!