דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

היום שאחרי המחאה / רה"מ התבטא בתקיפות בוועדה למניעת אלימות במשפחה | במטה המחאה לא מתרשמות

יום אחרי שביתת המחאה וההפגנות ששטפו את הארץ התכנסה לראשונה הוועדה בראשות נתניהו לישיבתה הראשונה והתמקדה בדיון בנושא האזיק האלקטרוני לגברים מכים | ממטה מחאת הנשים נמסר כי מדובר רק בבעיה אחת מבין רבות בתוך הסוגיה

נתניהו ומחאת הנשים (הדס פרוש/פלאש90, מרק ישראל סלם)
נתניהו ומחאת הנשים (הדס פרוש/פלאש90, מרק ישראל סלם)
שי ניר

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כינס אתמול (רביעי) את הוועדה למניעת אלימות במשפחה לישיבה ראשונה, יום אחרי שביתת המחאה וההפגנות שקיימו נשים וגברים שלשום ברחבי הארץ בשל האלימות המופנית כלפי נשים. הוועדה החליטה על קידום מהיר להצעת החוק לאיזוק אלקטרוני – פיקוח טכנולוגי להבטחת קיומו של צו הגנה ולהבטחת תנאי שחרור בערבות – חוק חשוב וקריטי המופיע בתוך המלצות התוכנית הלאומית למיגור אלימות נגד נשים אך חשוב להדגיש כי הוא המעט בתוך התוכנית כולה שמוטב היה אם הממשלה הייתה מקבלת בכללותה וגם מתקצבת אותה.

בישיבה השתתפו רה"מ נתניהו, השר לביטחון פנים, גלעד ארדן; שרת המשפטים, איילת שקד; שר הרווחה, חיים כץ; השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל; סגן שר האוצר, יצחק כהן; נציגי משרדי הממשלה השונים ונציגי משטרת ישראל. נתניהו התבטא בתקיפות בישיבה, השווה את האלימות נגד נשים לטרור ואמר שכמו בטרור, צריך לטפל לא רק בקורבנות אלא גם במבצעי העבירה והיכן שלא ניתן לשקם, יש לתת "אגרוף בפנים".

תזכיר חוק שנותן מענה נקודתי לאיזוק האלקטרוני, בעיה אחת מבין רבות בתוך הסוגיה, לא ימנע לבדו את הרצח הבא

מבין השאלות המרכזיות שנדונו הייתה העובדה שמבין 24 הנשים שנרצחו השנה מחציתן מהחברה הערבית, פי 2.5 מהשיעור שמהווה החברה הערבית מהאוכלוסייה הכללית בישראל. נתניהו הטיל על השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, הממונה על הרשות לפיתוח חברתי וכלכלי של מגזר המיעוטים, לקדם תכנית דחופה לטיפול באלימות נגד נשים בחברה הערבית, תכנית שתתמקד בחינוך.

בהמשך לכך כתבה גמליאל בחשבון הטוויטר שלה כי "שיעור הנרצחות בחברה הערבית גבוה משמעותית מחלקן באוכלוסייה, זו מציאות שלא אשלים איתה. חיי כל אישה יקרים לי, הנחיתי את הצוותים המקצועיים במשרד לשוויון חברתי להתחיל עוד היום בגיבוש התכנית".

רה"מ, בנימין נתניהו ורעייתו, שרה נתניהו, בביקור במעון לנשים מוכות (קרדיט: קובי גדעון, לע"מ)
רה"מ, בנימין נתניהו ורעייתו, שרה נתניהו, בביקור במעון לנשים מוכות (קרדיט: קובי גדעון, לע"מ)

ממטה מחאת הנשים נמסר בתגובה להצהרת רה"מ בוועדת השרים כי הן לא יסתפקו ב"פירורים או בהצהרות ריקות" וכי תכנית החירום שכבר אושרה לפני שנה וחצי, טרם תוקצבה ולא יצאה לפועל במלואה. "כותרות לא מספיקות ולא נעצור את המאבק עד לפתרונות מלאים בסוגיית האלימות המגדרית". בהודעה הודגש כי תזכיר חוק שנותן מענה נקודתי לאיזוק האלקטרוני, בעיה אחת מבין רבות בתוך הסוגיה, לא ימנע לבדו את הרצח הבא. "אנחנו דורשות לראות מעשים ולא נפסיק את המאבק הזה עד שחיי נשים יפסיקו להידחק אל תחתית סדר העדיפויות של מקבלי ההחלטות. אתמול היה רק ההתחלה, זו נקודת מפנה בה הוכחנו שהכוח בידיים שלנו", נמסר ממטה המחאה שחברותיו דורשות סדר יום חדש בו שוויון מגדרי ומאבק באלימות הם על סדר היום הציבורי עד למענה מלא.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!