דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
לב נעמי

עוברים את החורף בשלום / "מבצע מציל חיים": בעמותת 'לב נעמי' עוזרים לקשישים לרכוש תרופות בסערה

זו השנה השלישית שהעמותה מפעילה את המבצע 'תרופות עד הבית', ומסייעת לקשישים, ניצולי שואה או אנשים עם מוגבלות לצרוך את תרופת המרשם, גם במזג אוויר קיצוני | "גם ככה כל השנה קשה להם, ובטח במזג אוויר כזה. לעיתים מדובר בתרופות שמצילות חיים", אומר משה כהן מנהל העמותה

פעילי עמותת 'לב נעמי' (מתוך דף הפייסבוק של העמותה)
פעילי עמותת 'לב נעמי' (מתוך דף הפייסבוק של העמותה)
יהל פרג'

תחשבו על התמונה הבאה, יום חורפי, כזה שכשחוזרים הביתה צריך לייבש את הגרביים, לסחוט את המעיל ולהתחמם מול התנור. בדירה מעליכם גר איש מבוגר, זקן, שהתרופה שלו ללחץ הדם בדיוק אזלה. יש לו מרשם, אבל כל שלב בדרך לבית המרקחת הוא סכנה עצומה של נפילה, החלקה, קור מקפיא והרבה חוסר אונים. אם אתם יכולים לעזור לו, אשריכם, אבל עבור אלו שאין להם שכנים טובים או אח קרוב, עמותת 'לב נעמי' מציעה זו השנה השלישית את המבצע 'תרופות עד הבית'.

"אנחנו מקבלים כל הזמן בקשות, גם ככה כל השנה קשה להם, ובטח במזג אוויר כזה. לעיתים מדובר בתרופות שמצילות חיים. מבחינתנו מבצע מציל חיים", מספר משה כהן, מנהל העמותה. "בשנה שעברה היו לנו כמה מאות מתנדבים, בינהם כאלו שהמשיכו את זה הלאה לקשר אישי עם ניצולי השואה או הקשישים. סייענו למאות רבות בשנה שעברה, לפעמים לא הצלחנו להגיע לכולם, אבל ברוב הקריאות עמדנו."

פעילי עמותת 'לב נעמי' (מתוך דף הפייסבוק של העמותה)
פעילי עמותת 'לב נעמי' (מתוך דף הפייסבוק של העמותה)

"כשאתה הולך לבית מרקחת אתה יכול להיתקע שעות", מתאר כהן מצב שכולנו מכירים הייטב. "אז בטח שאנשים מוגבלים, שהתנועה קשה להם. ראינו שאנשים מוותרים על תרופות שהם לא מריגישם את הנזק המיידי – כלומר כאבים שמרגישים אז עושים כדי לרכוש את התרופה או המשחה, אבל תרופות כמו לחץ דם, שלא מרגישים את הכאב – אז מוותרים. אבל זה מסוכן."

"זה מחייה ונותן המון"

העמותה מפעילה מפעלי חסד גם בימים אחרים, ופועלת לא מעט בבתי חולים. כהן מספר על זיכרון מכונן עבורו, "הדבר הכי יפה שאני חוויתי הוא שהבן שלי היה מאושפז בשניידר, גם בזמן חנוכה, מצאתי את עצמי בצד השני – כשמתנדבים שלנו הגיעו לשמח אותנו. זה היה רגע מכונן מבחינתי. אנשים אומרים: 'מה אתה מחלק ממתקים, מה זה עושה?', אבל זה מחייה ונותן המון."

כהן מבקש להזכיר שיש קשישים ללא משפחה, עם בני משפחה רחוקים או כאלו שבאים לעיתים רחוקות, "שמעתי על קשישים שבני המשפחה שלהם לא רוצים לבוא לבקר אותם אלא אם הם במיון, החכמה היא לתפוס את זה לפני. אנחנו לא בצד של לדון, אנחנו רוצים לטפל במצוקה."

כשאני שואל אותו אם זה לא אמור להיות תפקידה של המדינה או הרווחה, עונה כהן "יש מצב נתון, יש רצוי ויש מצוי. הרצוי הוא באמת שתהיה מדינה מתוקנת, אבל זה לא ככה. כל מקרה שמגיע אלינו, אני מתייחס אליו כאל שריפה. אחר כך אפשר להקים ועדת חקירה."

ב'לב נעמי' מתייחסים לכולם באופן שווה, "אנחנו פועלים בכל מקום שיש לנו בו שיתוף פעולה, בתי חולים שיש בהם גם ערבים – בבאר שבע, ירושלים ובת ים. לא משנה לי מי עומד מאחורי הקו, כשקשיש במצוקה לא ממש משנה לי."

כהן קורא גם למתנדבים וגם למי שיודע על מי שזקוק לעזרה – לפנות אל העמותה, והם יעשו את כל המאמצים למצוא מתנדב שנמצא באזור. עכשיו נמצאת העמותה בתהליך רכש של בימבה, כמו שיש לארגוני ההצלה השונים, שתאפשר למתנדבים לעשות משמרות ארוכות יותר, ולהגיע ליותר קריאות. המעוניינים לתרום אפשר להכנס לקישור הזה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!