דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
19.9°תל אביב
  • 15.8°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 19.2°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.8°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 19.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מנצחים ומפסידים

ספורט / מנצחים: שחקני מכבי ב"ש כדורגל שניסו ספורט חדש ומאתגר, מבלי לראות כלל

וגם: אוהדי נבחרת קמרון בכדורגל נשים הפסידו כשרגמו באבנים את ביתה של השחקנית שהחטיאה פנדל - למרות שהקבוצה העפילה למונדיאל | ומנצחות במחאה שקטה: שחקניות הכדורסל שלא שיחקו במשך 24 שניות לזכר 24 הנשים שנרצחו השנה

משחק הידידות בכדורשער בין שחקני מכבי ב"ש וקבוצת הכדורשער של בית העיוור
משחק הידידות בכדורשער בין שחקני מכבי ב"ש וקבוצת הכדורשער של בית העיוור
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצחות במחאה שקטה וכה חשובה

בספורט הישראלי לרוב לא רואים אמירות פוליטיות או עמדה מחאתית כנגד אי-הצדק שמתרחש בישראל. למרות זאת, שלשום (רביעי) במשחק הגביע בכדורסל נשים בחרו שחקניות אס"א ירושלים ואליצור יבנה להתחיל את המשחק עם מחאה מקורית. לאחר שריקת הפתיחה למשחק, עמדו שחקניות שתי הקבוצות מבלי לשחק במשך 24 שניות. לציון 24 הנשים שנרצחו מתחילת השנה על ידי גברים. הלוואי שעוד קבוצות ספורט נוספות של גברים ונשים יאמצו את המחאה השקטה וימשיכו איתה, עד שהממשלה בישראל תחליט לשנות את הגישה שלה כלפי הנושא הכל כך חשוב הזה.

בנוסף אליהן הצטרפו אתמול גם ארבעה שחקני ושחקניות כדורגל שפרסמו תמונה אישית כמחאה נגד אלימות במשפחה: קפטן מכבי תל אביב, שרן ייני; שחקנית אס"א ת"א, אשרת עיני; שחקנית מכבי חולון, נורה אבו שנב והכדורגלן וחבר מועצת העיר נתניה, אמייה טגה.

מפסידים למרות הניצחון – בגלל האלימות

השבוע העפילה נבחרת קמרון למונדיאל הנשים, לאחר שסיימה במקום השלישי באליפות אפריקה בעקבות ניצחון במשחק המכריע על נבחרת מאלי בתוצאה 4:2. למרות ההעפלה לטורניר הגדול בעולם, שחקניות הנבחרת חגגו בטעם חמוץ מתוק, בעקבות אירוע ונדליזם קשה בביתה של כוכבת הנבחרת, החלוצה גאל אנגאנאמוי.

בעקבות החטאת פנדל של אנגאנאמוי בחצי הגמר מול נבחרת ניגריה קמרון הפסידה את המשחק וקבוצה של אוהדים זועמים הגיעה לבית משפחתה ורגמה אותו באבנים. לאחר מכן איימו על בני המשפחה והבטיחו שיחזרו שוב. בעקבות האירוע הקשה, החליטו מאמני הנבחרת לא לשתף את הכוכבת במשחק המכריע והיא נשארה לשבת על הספסל. זהו מקרה חמור של אלימות כנגד שחקנית הכדורגל, כזה שלא צריך בכלל להיות ושמחייב תגובה חריפה של המשטרה המקומית. כולם צריכים לדעת שהאלימות היא מחוץ למשחק.

https://twitter.com/TopGist247/status/1068391267732582400

מנצחים כי נפגשים עם האחר

לרגל היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות שצויין השבוע ביום שני, קיימו שחקני מכבי באר שבע בכדורגל משחק ידידות בכדורשער נגד שחקני קבוצת בית העיוור בעיר. כדורשער הוא משחק שהומצא במיוחד עבור אנשים עיוורים ואנשים עם לקות ראיה. כדור המשחק מרעיש כשהוא פוגע בפרקט האולם ועל-פי הרעש, השחקנים יודעים היכן הוא נמצא. מטרת המשחק היא להבקיע את הכדור לשער היריב הרחב יותר משער כדורגל.

מפגש הידידות בכדורשער בין שחקני מכבי ב"ש וקבוצת הכדורשער של בית העיוור
מפגש הידידות בכדורשער בין שחקני מכבי ב"ש וקבוצת הכדורשער של בית העיוור

עוד טרם המשחק העבירו מאמני קבוצת הכדורשער של בית העיוור ורד אבנעים, ניר שמעוני, ושחקנית נבחרת ישראל בכדורשער ליהיא בן דוד, אימון משותף, כשמטרת האימון, לצד הפן התכליתי מקצועי, הייתה להכיר בין האוכלוסיות ולאפשר לשחקנים להתנסות בטכניקות חדשות ובהפעלתם של חושים אחרים, מלבד חוש הראיה. האימון החל בשיחת היכרות משותפת ולאחר מכן השחקנים התבקשו להעביר כדור לאורך המגרש, למסור ולחסום בעיניים עצומות. לאורך האימון הנחו השחקנים עם לקות הראיה את שחקני מכבי באר שבע, שזו להם ההתנסות הראשונה במשחק עם כדור בעיניים עצומות ולבסוף קיימו השחקנים את משחק הידידות. התוצאה הייתה מפגש מפרה וחשוב לשני הצדדים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!