דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
19.0°תל אביב
  • 13.5°ירושלים
  • 19.0°תל אביב
  • 18.2°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 16.3°באר שבע
  • 23.5°אילת
  • 18.5°טבריה
  • 12.0°צפת
  • 18.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מדיני

יחסים בינלאומיים / הרוב לא הספיק: האו"ם דחה הצעה לגינוי חמאס

אחרי שבועות של מאמצים דיפלומטיים, הצביעו אתמול 87 מדינות בעד ההצעה של ארה"ב וישראל מול 57 מתנגדות בלבד | אך תרגיל פרוצדורלי קבע שדרוש רוב מיוחס, שלא התקיים

שגריר ישראל באו"ם דני דנון נואם באסיפת האו"ם. ארכיון. (צילום: אמיר לוי/ פלאש 90)
שגריר ישראל באו"ם דני דנון נואם באסיפת האו"ם. ארכיון. (צילום: אמיר לוי/ פלאש 90)
שי ניר

העצרת הכללית האו"ם דחתה הלילה הצעת החלטה של ארצות הברית לגינוי חמאס על ירי טילים לעבר אוכלוסיה אזרחית ומנהרות הטרור אותן הוא חופר לתוך שטח ישראל. חשוב להדגיש כי רוב חברות האו"ם, 87 מדינות, הצביעו בעד הצעת ההחלטה, דבר העשוי להעיד על התרופפות הקו האנטי ישראלי בארגון הבינלאומי, אך מדינות הגוש האנטי ישראלי הטילו את משקלן והצליחו פרוצדורלית להפיל את המהלך.

בשבוע האחרון נעשו מאמצים דיפלומטים משמעותיים מצדן של ארה"ב וישראל לגיוס הרוב הדרוש להעביר את הצעת ההחלטה. שגריר ישראל לאו"ם דני דנון ושגרירת ארה״ב לאו"ם ניקי היילי, קיימו בשבועות האחרונים פגישות ושיחות רבות עם שגרירים וגורמי ממשל מכל העולם כדי לגייס קואליציה רחבה של מדינות לתמוך בהצעה התקדימית. המאמצים נשאו פרי וגם מדינות האיחוד האירופי תמכו במהלך. למרות הרוב שהושג ובלחץ מדינות ערב ואיראן ומדינות נוספות שבאופן מסורתי ועקרוני מתנגדות למדינת ישראל, נעשה תרגיל פרוצדורלי שחייב את העצרת להעביר את הצעת ההחלטה ברוב מיוחס של למעלה משני שליש וההצעה נפלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לתוצאות ההצבעה בלילה ואמר כי "בהצעת גינוי החמאס בעצרת הכללית של האו"ם הושג רוב גורף של מדינות שעמדו נגד החמאס". נתניהו הוסיף כי "לא השגנו את הרוב של שני-שליש אבל זוהי פעם ראשונה שישנו רוב של מדינות שמצביעות נגד החמאס ואני משבח את כל 87 המדינות שנקטו עמדה עקרונית נגד חמאס". נתניהו הודה לארצות הברית שקדמה את המהלך, ואמר כי "זהו הישג חשוב מאוד לארה"ב ולישראל. אני מודה לממשל האמריקני ולשגרירת ארה"ב לאו"ם ניקי היילי על היוזמה".

בתום ההצבעה, אמר השגריר דנון כי "התמיכה העצומה שקיבלנו משגרירי העולם מוכיחה את השינוי שהובלנו באו"ם. עם רוח גבית ממדינות אלו, נמשיך להילחם באו"ם נגד החמאס ולמען החזרת גופותיהם של אורון שאול והדר גולדין ז"ל ושחרור השבויים הישראליים. אני מודה למדינות העולם על התייצבותם לצד ישראל וארה"ב במאבק נגד טרור החמאס".

השגרירה היילי אמרה אחרי ההצבעה כי "היום דיברנו על אמת קשה. איננו יכולים לדבר על שלום במזרח התיכון עד שנסכים על גינויים בסיסים של החמאס ומעשי הטרור שלו. לאו"ם הייתה היום הזדמנות לעשות זאת היום ובכך כשל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!