דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
23.2°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 21.3°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 24.8°טבריה
  • 19.5°צפת
  • 22.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
'מגן צפוני'

איום המנהרות / הותר לפרסום: כוח צה"ל חשף מנהרת תקיפה נוספת כחלק ממבצע "מגן צפוני"

מנהרת התקיפה נחשפה ומולכדה ולטענת צה"ל לא מהווה איום | מוקדם יותר זיהה כוח צה"ל שלוש דמויות חשודות מתקרבות לשטח העבודות באחת המובלעות הישראליות מעבר לגבול בגזרה המזרחית - ופתח לעברו באש | נתניהו ופוטין שוחחו בטלפון על המצב

פעילות כוחות צה"ל במהלך סוף השבוע במסגרת מבצע "מגן צפוני". (קרדיט: דו"צ)
פעילות כוחות צה"ל במהלך סוף השבוע במסגרת מבצע "מגן צפוני". (קרדיט: דו"צ)
שי ניר

מנהרת טרור התקפית נוספת שחצתה משטח לבנון לשטח ישראל אותרה על-ידי כוחות צהל הפועלים במבצע "מגן צפוני", כך הותר הערב לפרסום על-ידי דובר צה"ל. לפי ההודעה, תוואי המנהרה שנמצאה מולכד על-ידי צה"ל וכל מי שייכנס אליו מצדו הלבנוני יסכן את חייו. עוד נמסר כי צה"ל פועל בשעות אלה לביצוע תהליך מחקר על תוואי המנהרה, אך מסר כי היא אינה מהווה איום. "האחריות על חפירת המנהרות משטח לבנון מוטלת על ממשלת לבנון. מדובר בהפרה חמורה של החלטה 1701 וריבונות מדינת ישראל".

רה"מ נתניהו הגיב הערב לחשיפה ואמר כי "צה"ל ומערכת הביטחון ממשיכים לפעול בצפון בהצלחה רבה. בשיטתיות ובנחישות אנחנו מחסלים את נשק המנהרות של חיזבאללה. הפעולה הזאת היא בתחילתה ודרושים קור רוח ואורך רוח. נמשיך לפעול עד להשלמתה – וכך נעשה".

נטרול מנהרה במבצע מגן צפוני (צילום: דו"צ)
נטרול מנהרה במבצע מגן צפוני (צילום: דו"צ)

מוקדם יותר היום דווח כי לראשונה מאז תחילת מבצע מגן צפוני פתח היום כוח צה"ל באש כנגד שלושה חשודים, שעל-פי הערכות ישראל היו פעילי חיזבאללה. מדובר צה"ל נמסר כי הכוח, שפעל במובלעת שבשליטת ישראל מצפון לגדר המערכת בגזרה המזרחית, זיהה את החשודים שהתקרבו למרחב העבודות הטכנולוגיות בחסות מזג האוויר הסוער. החיילים ירו לעבר הדמויות לפי הוראות הפתיחה באש והשלושה נמלטו. בשעה זו העבודות מתבצעות כסדרן.

בערוץ "אל-אעלאם אל-חרבי" המזוהה עם ארגון החיזבאללה דווח כי חיילי צה"ל ירו באוויר, ונטען כי השלושה היו בכלל אנשי מודיעין מצבא לבנון שהתקרבו לגבול. לאורך גבול ישראל-לבנון, שאורכו כ-130 קלומטרים, ישנן מספר מובלעות, שטחים השייכים לישראל אך מצויים בפועל מעבר לגדר המערכת מצפון או ממערב, ובאחד מהם ארעה התקרית.

מוקדם יותר היום שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על מבצע "מגן צפוני", שנועד לאתר ולהשמיד מנהרות התקפיות של חיזבאללה בשטחי ישראל. על-פי הודעת הקרמלין, הדגיש פוטין בשיחה את הצורך לשפר את התיאום הביטחוני בין ירושלים למוסקבה גם לנוכח המצב בסוריה. לפי הודעה שיצאה מטעמו של רה"מ, השניים סיכמו שמשלחות ביטחוניות משתי המדינות ייפגשו בקרוב, תתואם פגישה בין המנהיגים בהמשך וראש הממשלה חזר והדגיש את מדיניותה של ישראל למנוע את ההתבססות האיראנית בסוריה ולפעול נגד התוקפנות של איראן וחיזבאללה.

תמונה של חייל צה"ל בגבול לבנון שצילם חיזבאללה
תמונה של חייל צה"ל בגבול לבנון שצילם חיזבאללה

גם שגריר רוסיה בלבנון, אלכסנדר זסיפקין, אמר מוקדם יותר בראיון לעיתון הלבנוני "דיילי סטאר" כי מה שמערער את יציבות לבנון אלו הן המחלוקות הפנימיות במדינה ולא פעולת ישראל למניעת מנהרות חיזבאללה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!