דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 18.2°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 20.9°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 13.5°צפת
  • 21.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מטפלים ומותקפים

מטפלים ומותקפים / העובדים הסוציאליים ישביתו היום (א') את מרחב ירושלים כחלק ממאבקם

העו"ס דורשים מענה לסוגיית הביטחון האישי שלהם לאור ריבוי מקרי אלימות מצד מטופלים ובני משפחותיהם ושיפור תנאי העסקה שתאפשר לאייש תקנים קיימים | יו"ר האיגוד, ענבל חרמוני: "דורשים כניסה מידית למו"מ רציני"

הפגנת איגוד העובדים הסוציאליים (צילום: איגוד העו"סים)
הפגנת איגוד העובדים הסוציאליים (צילום: איגוד העו"סים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

איגוד העובדים הסוציאליים הודיע כי כל שירותי הרווחה במרחב ירושלים יושבתו היום (ראשון). מדובר בלשכות הרווחה מהר חברון בדרום עד מטה בנימין בצפון, מים המלח עד מטה יהודה ובית שמש במערב. ההשבתה באה בעקבות "המשך ההתעלמות של שר האוצר, משה כחלון ושר הרווחה, חיים כץ ממשבר העובדים הסוציאליים". העובדים נאבקים על הוספת אמצעי ביטחון ושיפור בתנאי העסקתם.

במסגרת השביתה לא תהייה קבלת קהל במחלקות הרווחה, לא יכתבו תסקירים לבתי משפט, לא יתקיימו ועדות החלטה בנושא קטינים בסיכון, לא יפעלו מרכזים לטיפול באלימות במשפחה, לא תהיה קבלת קהל של עובדים סוציאליים במשרד הרווחה (לרבות קציני מבחן נוער, מבוגרים ומעצרים וחוקרי ילדים) וישבתו עובדים סוציאליים במשרד החינוך, בביטוח לאומי, במערכת הבריאות בבתי החולים, קופות החולים ותחנות לבריאות בנפש.

הפגנת העובדים הסוציאליים בכניסה לירושלים. (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
הפגנת העובדים הסוציאליים בכניסה לירושלים. (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

בשעה 10:00 תתקיים הפגנה ברחבת גשר המיתרים בכניסה לירושלים בהשתתפות מאות עובדות ועובדים סוציאליים. ביום חמישי בשבוע שעבר נקט האיגוד שביתה דומה במרחב הצפון, וככל הנראה ביום שני ינקוט שביתה במרחב הנגב ותתקיים הפגנה בבאר שבע.

בין דרישות האיגוד: סביבת עבודה מכבדת ומוגנת – אבטחה בכל שעות קבלת הקהל ומאבטחים בעלי הכשרה רלוונטית. עמדת בידוק ביטחוני מסודרת ונוהלי בידוק קפדניים ומסודרים. דלתות משוריינות, מצלמות אבטחה ואינטרקום, דלתות מילוט, לחצני מצוקה המחוברים למוקד חירום פעיל. מימון ומתן אבטחה מקיפה ואישית גם מחוץ למקום העבודה לעובדים שקיבלו איומים או שנמצאים בסיכון, וליווי ותמיכה לעובדות ועובדים שחוו אירועי אלימות.

אם לא יהיה פתרון אמתי לתנאי העבודה, העומס והעסקה, לא יהיו יותר שירותים סוציאליים בישראל. אנחנו דורשים כניסה מידית למשא ומתן רציני עם משרדי הרווחה והאוצר על הצלת שירותי הרווחה בישראל

עוד דורשים באיגוד שיפור תנאי ההעסקה, העומסים והשכר של העובדים באופן שיאפשר לאייש את התקנים הקיימים ולתת מענה ראוי ומכבד למטופלים בזמן סביר.

אירוע תקיפת עובדת סוציאלית באגף הרווחה בירושלים, 16 באוקטובר 2018 (קרדיט: איגוד העובדים הסוציאליים)
אירוע תקיפת עובדת סוציאלית באגף הרווחה בירושלים, 16 באוקטובר 2018 (קרדיט: איגוד העובדים הסוציאליים)

בשבוע שעבר מסרה ענבל חרמוני, יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים כי "השירותים החברתיים בישראל הם לא על סף קריסה – הם עמוק בתוך המשבר. לא מצליחים לאייש מאות משרות קיימות בלשכות הרווחה ברשויות המקומיות במשך שנה ושנתיים בגלל תנאי העבודה הירודים והשכר הנמוך". לדבר חרמוני, העובדות הסוציאליות צריכות להתפרנס בכבוד, "ולא להפוך לשק חבטות. אם לא יהיה פתרון אמתי לתנאי העבודה, העומס והעסקה, לא יהיו יותר שירותים סוציאליים בישראל. אנחנו דורשים כניסה מידית למשא ומתן רציני עם משרדי הרווחה והאוצר על הצלת שירותי הרווחה בישראל".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!