דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.6°תל אביב
  • 13.3°ירושלים
  • 20.6°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 16.6°באר שבע
  • 22.5°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אייל גולן

לא שותקות / #ישלירקחלום: מחאה נגד הענקת פרס לאייל גולן בכנסת

קמפיין רשת חדש עלה במחאה על החלטת יו"ר שדולת הזמר העברי, ח"כ נאווה בוקר להעניק לזמר את פרס "יקיר הזמר העברי" | "אין לנו חלום שיקנו לנו יהלום, אנחנו שואפות לדברים הרבה יותר בסיסיים, כמו לקבל יחס מכבד"

אייל גולן (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
אייל גולן (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

קמפיין רשת חדש על הבוקר ברשתות החברתיות, במחאה על הענקת פרס יקיר הזמר הישראלי בכנסת לזמר אייל גולן. תחת ההאשטאג #ישלירקחלום, מוחות פעילות פמיניסטיות נגד הכוונה להעניק את הפרס לגולן, שנחשד בעבר בעבירות מין כלפיי קטינות. גולן, לצד אמנים אחרים, צפוי לקבל את הפרס ביום שלישי הקרוב, מידי ח"כ נאוה בוקר (הליכוד), שיזמה את הענקתו בתפקידה כיו"ר שדולת הזמר העברי בכנסת. לצד קמפיין הרשת, העלו המוחות עצומה הקוראת לשלילת הפרס.

"הענקת פרס יקיר הזמר העברי לזמר אייל גולן היא יריקה בפרצופה של כל אישה שהוטרדה, הותקפה או הושפלה בשל מיניותה; של כל נערה שנוצלה תמימותה על-ידי חזקים ממנה; של כל ילדה שיש לה חלום – לגדול בסביבה בטוחה ומכבדת" אמרו יוזמות הקמפייו, "אירוני שדווקא לאחר שבוע בו החברה הישראלית הביעה בצורה כה נחרצת התנגדות לאלימות כלפי נשים, החליטה כנסת ישראל, שאמורה להוות המצפן המוסרי והערכי של המדינה, להעניק פרס למי שהתנהגותו מבזה, מחפיצה ומשפילה נשים".

ביחס לעובדה כי החקירה נגד גולן נסגרה ולא הועמד לדין בגין החשדות, אמרו המוחות כי "האם זוהי המורשת הערכית שכנסת ישראל מעוניינת להנחיל לדורות הבאים? האם היא מסתפקת בכך שהתנהגותו של הזמר לא הובילה להרשעה פלילית, כדי שיהווה מודל לחיקוי עבור גברים, נערים וילדים?"

עוד כתבו כי "אין לנו חלום שיקנו לנו יהלום; אנחנו שואפות לדברים הרבה יותר בסיסיים, כמו לקבל יחס מכבד ממש כאילו היינו בנות-אדם, ולא חפצים שנועדו לסיפוק צרכים מיניים של גברים המנצלים את כוחם".

בשבוע שעבר, פנו חברות וחברי כנסת מהאופוזיציה אל יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין, בבקשה ממנו לבטל את הענקת הפרס לגולן. במכתב ששלחו ח"כ תמר זנדברג, מוסי רז, מיכל רוזין ממרצ, עאידה תומא סולימאן (הרשימה המשותפת) ומיקי רוזנטל (המחנה הציוני), כתבו על הענקת הפרס כי "לצד אמנים שתרומתם לתרבות לא תסולא בפז, נבחר גם אייל גולן, ששמו נקשר בפרשיות מין עם קטינות".

עוד כתבו חברי הכנסת כי "הענקת אות לאמן זה פירושה הכשרת השרץ, ואיתות לחברה הישראלית כולה כי ניצול מיני של נערות – גם אם אין בכך גוון פלילי – הוא דבר נורמטיבי. הוקרת האמן היא הוקרת האיש, והיא מהווה יריקה בפרצופן של נפגעות אלימות מינית בכך שהיא מסמלת כי בית הנבחרים הישראלי מעדיף באופן חד משמעי את התוקפים על פניהן".

בתגובה למכתבם של חברי הכנסת, אמרה ח"כ בוקר לחברת החדשות כי "זו ממש צביעות, כשהמשטרה ממליצה להעמיד לדין ראש ממשלה אז זה מצוין מבחינתם לחרוץ את דינו, אבל כשאותה משטרה סגרה את התיק נגד אייל גולן וביטלה את החשדות נגדו – אז זה לא בסדר. למה, כי זה אייל גולן?".

כזכור, לפני כחמש שנים נפתחה חקירה נגד גולן, בחשד כי ביצע עבירות מין בקטינות, שהיו מבין קהל מעריצותיו. לאחר כשנה, התיק נגדו נסגר בשל העדר ראיות. אביו, דני ביטון, הורשע בביצוע עבירות מין במעריצותיו הצעירות של גולן, ונידון למאסר של שנתיים. ביטון הורשע בשורת עבירות מין חמורות אותן ביצע בשלוש צעירות, שתיים מהן קטינות: הבאת אדם לידי מעשה זנות בנסיבות מחמירות, הבאת אדם לידי מעשה זנות, ניצול קטינות, שיבוש מהלכי משפט והשמדת ראיה. כל זאת, תוך ניצול העובדה כי הצעירות מעוניינות בקרבה לבנו גולן.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!