דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.9°תל אביב
  • 15.8°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 19.2°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.8°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 19.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

מונדיאל 2019 / הנה הן באות, האלופות: מפגשי הענק שמצפים לנו במונדיאל הנשים 2019

הגרלת המונדיאל שנערכה אתמול יצרה כמה שילובים מרגשים ומסקרנים: גרמניה תפגוש את ספרד, אנגליה ויפן ישחזרו את משחק חצי הגמר מהמונדיאל הקודם וארה"ב תקבל הזדמנות להחזיר את הכבוד לאחר שהודחה על ידי שבדיה בריו

שחקניות נבחרות צרפת וארה"ב במשחק ממרץ 2018 (Photo by Dennis Schneidler/Icon Sportswire via Getty Images)
שחקניות נבחרות צרפת וארה"ב במשחק ממרץ 2018 (Photo by Dennis Schneidler/Icon Sportswire via Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הגרלת מונדיאל 2019 נערכה ביום שבת בערב חגיגי בו השתתפו דמויות מפתח מכדורגל הנשים והגברים. במעמד חגיגי ששודר באתר פיפ"א באינטרנט, הוגרלו כל הנבחרות ויצרו את הבתים לשלב המוקדם של המונדיאל שיערך בין ה-7 ביוני עד ה-7 ביולי בצרפת. במהלך ההגרלה זכינו לקבל כמה מפגשי ענק בשלב הבתים: גרמניה תפגוש את ספרד, אנגליה מול יפן בשחזור חצי הגמר במונדיאל הקודם. ארה"ב תפגוש את שבדיה למשק טעון לאחר ההדחה המפתיעה במהלך אולימפיאדת ריו.

בצד הגברי הופיעו בין השאר מאמן נבחרת צרפת דידיה דשאן אשר התקבל במחיאות כפיים סוערות, קאקה, קשר נבחרת ברזיל ומילאן בעבר ומיכאל אסיין, כוכב גאנה וצ'לסי לשעבר. בצד הנשי כיכבו במהלך השידור קרלי לויד מנבחרת ארה"ב, המנחה אלכס סקוט, כוכבת ארסנל ונבחרת אנגליה שפרשה בתחילת העונה ושחקנית העבר סטפי ג'ונס מנבחרת גרמניה.

בשלב הבתים חולקו 24 קבוצות לשישה בתים. מכל בית יעפילו אוטומטית שתי הקבוצות הטובות ביותר, אליהן יצטרפו ארבע הקבוצות שסיימו במקום השלישי עם המאזן הטוב ביותר. בניגוד למונדיאל הקודם, קשה מאוד לראות את אחת הקבוצות הגדולות והחזקות בעולם נופלת באופן מפתיע בשלב הבתים, למרות שלכל טורניר יש את הדינמיקה הפנימית שלו והפסד או תיקו בתחילת הטורניר יכול לחולל משבר פנימי שיגרום לקריסת הנבחרות הפייבוריטיות.

כאשר מסתכלים על הבתים ניתן לראות שרוב הנבחרות האירופאיות הן הפייבוריטיות של הבית שלהן לסיים במקומות הראשונים. הכדורגל האירופאי ביצע קפיצה אדירה קדימה בארבע השנים האחרונות ונבחרות חזקות צמחו גם בקרב הגילאים הצעירים. הקפיצה התבצעה בעיקר סביב השקעה גדולה יותר במחלקות הצעירות והצטרפותן של קבוצות הגברים הגדולות במדינות אירופה לכדורגל הנשים.

בשנים הקרובות אנו נראה בכדורגל האירופאי יותר ויותר שחקניות צעירות שפורצות קדימה ומשחקות כדורגל כמה רמות מעל מה שאנו מכירים כיום בכדורגל הנשים. ניתן לראות את השינוי כבר בליגות הבכירות באירופה. באנגליה מובילה את מלכות השערים מידמה בת 22, אחריה פירס בת 24 ואז סטאנווי בת 19. בגרמניה מובילה את הליגה פאג'ור בת ה-22 ושניה דבריץ בת ה-23. בספרד מובילה את הליגה רודונדו בת ה-22 ובמקום השלישי נמצאת הכובשת של ברסה העונה עם כל הכוכבות הבינלאומיות בהתקפה, בונמתי בת ה-20. את הליגה הצרפתית מובילות קאטוטו בת ה-20 והגרבגר הוותיקה בת ה-23.

ההגרלה זימנה בית שעל הנייר נראה יחסית קל למארחת צרפת. צרפת תפתח את המונדיאל במשחק חגיגי מול נבחרת קמרון, עליה גברה במשחק ידידות בחודש אוקטובר בתוצאה 6:0. צרפת נראית נהדרת במשחקי הידידות עם שבעה נצחונות רצופים. בבית הם קבלו את קמרון החלשה, דרום קוריאה שהיא חידה ונורבגיה מוחלשת ללא האחיות הגרברג שפרשו מהנבחרת.

בית מספר 2 מסתמן כ"בית המוות". האלופה האולימפית גרמניה המתחדשת שעוברת חילופי דורות כואבים ונראית תוססת יותר, החליפה את המאמן הזמני במאמנת חדשה שתצטרך תוך מספר חודשים לזכות באמון השחקניות ולהוביל אותן לשלבים הגבוהים ביותר. מולה תתיצב נבחר ספרד מלאת הפוטנציאל הצעיר, הספרדיות השתלטו על כל הטורנירים האחרונים לגילאים הצעירים עם זכיות רבות והעפלה לגמר, ומקוות להגשים סוף סוף את הפוטנציאל שלהן במונדיאל הקרוב. קבוצה שיכולה להפתיע ונחשבת לנבחרת חזקה יחסית היא סין, שבנויה על סגל כמעט מלא מהליגה המקומית העשירה ונחשבת לנבחרת מאורגנת ומאוד טקטית.

בבית מספר 3 יפגשו אוסטרליה איטליה וברזיל. נבחרת איטליה חלשה יותר משתי הנבחרות האחרות, אך יכולה להפתיע. אוסטרליה היא אחד הכוחות העולים של כדורגל הנשים עם הכוכבת מספר אחת, החלוצה הבלתי ניתנת לעצירה – סם קר וקישור מאוד איכותי, מורכבת משחקניות שרובן מככבות בליגה האמריקאית. ברזיל תגיע עם סגל יחסית מזדקן והיא בעלת הסיכויים הגבוהים ביותר להתרסק במונדיאל הקרוב. רוב הכוכבות כגון מרתה וכריסטין כבר מעבר לשיא והנבחרת תצטרך לצמוח מחדש עם השחקניות הצעירות יותר.

בבית ארבע ישלטו אנגליה ויפן, כאשר נבחרת סקוטלנד יכולה להיות הפתעה עם שחקניות מצטיינות השנה בקבוצות הגדולות של הליגה האנגלית.

בבית מספר חמש נקבל שחזור כמעט מוחלט משלב הבתים במונדיאל הקודם, כאשר הבית, ככל הנראה השוויוני ביותר בטורניר, יפגיש שוב את ניו זילנד, אלופת אירופה התוססת הולנד וקנדה החזקה באותו הבית. כאשר הפעם קמרון תחליף את סין החזקה יותר. בבית הזה כל אחת מהשלוש יכולה לנצח ויהיה מרתק לראות סגנונות שונים של משחק נפגשים.

מאמני הנבחרות:

בבית מספר שש תשחק הנבחרת שכולם מצפים לה. נבחרת ארה"ב אולי נראית קצת פחות נוצצת יחסית לשנים הקודמות, אך היא עדיין אלופת העולם והנבחרת הכי חזקה בעולם. ארה"ב שוב תפגוש את שבדיה ההגנתית, הנבחרת שהיא הסוס השחור שלה. שבדיה הייתה הנבחרת היחידה שלא נוצחה על ידי ארה"ב במונדיאל הקודם וגם הדיחה אותה ברבע הגמר האולימפי הבלתי נשכח.

נתון מעניין נוסף שניתן לראות לאור ההגרלה הוא ששתי הנבחרות הפייבוריטיות במונדיאל הן האלופה ארה"ב והמארחת – צרפת. אם הן יסיימו כצפוי במקום הראשון בבית המוקדם, הן יפגשו כבר ברבע הגמר. עוד נבחרות שמועמדות להגיע לגמר הן אוסטרליה, יפן, אנגליה וגרמניה. אבל עוד מוקדם לשער השערות לגבי שלבי הנוקאאוט.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!