דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

המאבק מחריף / מאבק עובדי "נס טכנולוגיות": הוכרז סכסוך עבודה בביה"ח הדסה

זאת על רקע הדרישה להשיב את עובדי המחשוב והתמיכה הטכנית להעסקה ישירה | יו"ר ועד עובדי הדסה, אמנון ברוכיאן: "כל עובדי בית החולים עומדים לצד עובדי נס טכנולוגיות במאבקם הצודק"

הפגנת עובדי "נס טכנולוגיות" מול בית המנכ"ל, שחר אפעל (באדיבות התאגדות עובדי נס)
הפגנת עובדי "נס טכנולוגיות" מול בית המנכ"ל, שחר אפעל (באדיבות התאגדות עובדי נס)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בבית החולים הדסה בירושלים, על רקע מאבקם של עובדי נס טכנולוגיות המוצבים במוסד הרפואי. הסכסוך נוגע לכ-3,000 עובדי בית החולים, והוא נעוץ בין היתר בדרישה לקלוט להעסקה ישירה את עובדי נס המועסקים בהדסה כעובדי קבלן בתחום המחשוב והתמיכה הטכנית.

כחלק מההכרזה על הסכסוך ההסתדרות דורשת לנהל משא ומתן בכל הנוגע להשלכות השינוי הארגוני שלטענתה בכוונת הדסה לבצע במערך המחשוב והתמיכה הטכנית שלה. בהודעתה, מאשימה ההסתדרות את הנהלת בית החולים בהתנהלות "שאינה מקובלת ביחסי עבודה קיבוציים בכלל וביחסי עבודה במגזר הציבורי בפרט".

בשבוע שעבר קיבל בית הדין האזורי לעבודה בירושלים את בקשת ההסתדרות וקבע כי נס טכנולוגיות ובית החולים הדסה שברו שביתה בניגוד לדין כשהכניסו עובדים חיצוניים במקום העובדים השובתים. בהסתדרות איימו לפתוח בהליכי ביזיון בית הדין נגד הנהלות נס והדסה, בטענה שהם ממשיכות להעסיק עובדים חיצוניים למרות הוראות פסק הדין.

עובדי המחשוב בית החולים הדסה נוקטים עיצומים מזה למעלה מחודש על רקע הרעת התנאים שנגרמה להם במסגרת הפיכתם לעובדי קבלן באמצעות חברת נס, לאחר שבעבר היו עובדים ישירים של בית החולים. גם בעיריית ירושלים נוקטים עובדי נס צעדים ארגוניים במחאה על תנאי העבודה, כשהעובדים מועסקים בקומת מרתף, בצפיפות וללא חלונות. בשבועות האחרונים החלו בסדרת הפגנות מול ביתו של מנכ"ל החברה שחר אפעל ברמת אפעל.

יו"ר ועד עובדי הדסה, אמנון ברוכיאן, אמר כי "כל עובדי בית החולים הדסה עומדים לצד עובדי נס טכנולוגיות ומביעים סולידריות ותמיכה במאבקם הצודק".

יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, דני בונפיל, הוסיף כי "הנהלת בית החולים הדסה צריכה להיות אחראית על מה שנעשה אצלה בחצר, לתת פתרונות ולא להתחמק תוך שהיא מאפשרת לחברת נס לעשות בעובדים כרצונה. מדי יום הדסה מביאה עובדים קבלניים במקום עובדי נס השובתים והמשמעות של כך היא פגיעה ישירה בעובדים ושבירת שביתה. לא נאפשר לזה לקרות יותר".

מבית החולים נמסר בתגובה כי "הדסה אינה צד לסכסוך בין העובדים לחברת נס ואין צורך לשייך לבית החולים סכסוכי עבודה של חברה אחרת. תחזוק מערכות המיחשוב בהדסה ושמירה על פעילותו התקינה חיוניים בשמירה והצלת חיי אדם ועל כן הדסה דורשת מחברת נס לקיים את החוזה ביניהן ולתפעל את מערך המיחשוב של הדסה באופן מלא, וקוראת לעובדי החברה והנהלתה לסיים במהירות את הסכסוך ביניהם ולחזור לעבודה מלאה.

"הנהלת בית החולים סומכת על העובדים המסורים של הדסה שימנעו משביתה שתחזיר את הדסה לימים הקשים של שנת 2014, לפירוק בבית המשפט ולאובדן של מאות מקומות עבודה!יודגש כי במשך 3 השנים האחרונות קיים שיתוף פעולה בין הנהלת הדסה לוועד, וגם הטיפול במקרה זה של חברת נס נעשה בשיתוף פעולה ובהסכמת הוועד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!