דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / "ההגדרה של אושר אמיתי": ניצחונו של המתאגרף המקצועני הטרנסג'נדר הראשון

פטריסיו מנואל בן ה-34 היה בדרכו להפוך למתאגרפת אולימפית, כשפציעה בכתף טרפה את הקלפים | אחרי תהליך שינוי המין, היה ברור לו שהמטרה היא לחזור לזירה | כאשר ניצח בקרב הראשון שלו, בו התעקש שתוכרז העובדה שנולד כאישה

פטריסיו מנואל (team_pat_manuel
/instagram)
פטריסיו מנואל (team_pat_manuel /instagram)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

פטריסיו מנואל בן ה-34 התעקש לעלות לקרב האיגרוף המקצועני הראשון שלו בלי חולצה, כדי לא להסתיר את שתי הצלקות שנשארו על בית החזה שלו מניתוח שינוי המין שעבר. הוא אפילו ביקש מהשופט שיגיד בקול רם במהלך ההכרזה על שמות המתאגרפים שמנואל נולד כאישה. את הקרב הוא סיים בניצחון בכורה והיסטוריה קטנה-גדולה כטרנסג'נדר הראשון בעולם האגרוף המקצועני. "אני בהיי עכשיו. אני פשוט מאוד שמח. הרגע הזה הוא ההגדרה של אושר אמיתי", אמר בסיום.

מנואל גדל בסנטה מוניקה שבקליפורניה עם אחותו, אימו וסבתו. הוא מעולם לא פגש את אביו, שעזב את המשפחה לפני שנולד. סבתו הייתה זו שעודדה אותו להצטרף למועדון אגרוף אחרי הלימודים. מנואל התפתח בצורה נהדרת,  והתאמן אצל המאמן רוברט לונה, שאימן בעברו שלושה ספורטאים אולימפיים. מנואל היה אמור להיות הרביעי, אך פציעה שספג בכתף בקרב האחרון שלו כאישה נגד טיארה בראון במבחנים האולימפיים ללונדון 2012, טרפה את הקלפים.

אחרי הפציעה החליט מנואל שהגיע הזמן לעשות את הצעד החשוב והגדול בחייו, ולהתחיל בתהליך שינוי המין, כשהמטרה שהוא שם לעצמו היא להמשיך להתחרות גם כגבר. אחרי שקיבל את הברכה מאימו, פנה לאיגוד האגרוף האמריקאי ולוועד האולימפי כדי לקבל את הפרטים המדויקים לתהליך כדי שיעמוד בסטנדרטים הנדרשים לחזור במהרה לזירה.

את התהליך השלים מנואל בשנת 2014, אז החל האתגר האמיתי שלו: למצוא מאמן ויריבי אימון שיסכימו לעבוד עם מתאגרף טרנסג'נדר. אחרי שנתקל בשורה של תשובות שליליות כמעט והרים ידיים, אלא שאז פגש את אריק גומז מאמן בעל עבר עשיר מוונצואלה, ששמע את סיפורו המיוחד של והחליט לעזור לו.

גומז צירף את מנואל לחברת "גולדן בוי" של מתאגרף העבר המפורסם "נער הזהב" אוסקר דה לה הויה. לגומז היה רק תנאי אחד: הוא לא רצה שזה יהיה קרקס או מופע חד פעמי, שאחריו מנואל יפרוש מאגרוף. הוא רצה שכולם ידעו שהוא נותן למנואל הזדמנות בגלל היכולת שלו ולא בגלל ההיסטוריה שהוא יעשה.

השלב הבא היה לעמוד בתנאי הסף של איגוד האגרוף האמריקאי ולשכנע שמנואל הוא מתאגרף ברמה הגבוהה ביותר. לאחר מספר פניות ועבודה קשה של גומז, הוא הצליח לשכנע את אנדי פוסטר מנהל איגוד האגרוף בקליפורניה לבוא לראות אותו בפעולה. פוסטר צפה באימונים של מנואל והשתכנע להעניק לו את רישיון האגרוף המיוחל.

"זה גדול מאגרוף" אמר גומז לפני הקרב, "זה לכל הספורט. הסיפור הוא, לא אכפת לי מי אתה, מאיזו ארץ אתה בא, איזו לאום. זה לא ממש משנה. אם אתה מספיק טוב כדי להתחרות, תוכל להתחרות. כל מה שאתה צריך זה סיכוי. אני פשוט שמח להיות חלק מזה.פאט (קיבל) את ההזדמנות שלו הלילה. לא משנה אם ינצח או יפסיד. בעיני, הוא כבר הצליח".

לאחר הניצחון ההיסטורי מנואל מבין שהחגיגה נגמרת והוא יצטרך להתחיל להתאמן קשה לקראת הקרב הבא. מנואל נמצא עם הרגליים על הקרקע ומסכם את הצעד הבא שלו בקריירת האיגרוף החדשה-ישנה. "אני רק עוד מתאגרף שמחזיק במאזן 1:0 ורוצה להגיע למאזן 2:0", אמר.

בספורט העולמי כמעט ואין סיפורים של טרנסג'נדרים שמצליחים לעשות את המעבר לספורט המקצועני הגברי ולהצליח בו, מנואל הוא כנראה אחד מפורצי הדרך לרבים אחרים שיבואו בעקבותיו .

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!