דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צרכנות

עוקץ הקשישים / 12 עצורים בחשד להונאת קשישים במאות אלפי שקלים

לפי החשד, חברי הקבוצה הציעו לקשישים להצטרף למועדון צרכני בתמורה לקבלת מוצרים, וגבו מהם אלפי שקלים | הקבוצה נעצרה לאחר חקירה משותפת של המשטרה, הרשות להגנת הצרכן וגורמים נוספים

קשיש. ארכיון (צילום: shutterstock).
קשיש. ארכיון (צילום: shutterstock).
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

שנים עשר חשודים נעצרו הבוקר (שני) בגין הונאה ומרמה של קשישים בסכומים הנאמדים במאות אלפי שקלים. מהחקירה עולה כי החשודים הונו בשיטתיות ולאורך זמן את קרבנותיהם – קשישים תמימים, ו״עקצו״ מהם מאות אלפי שקלים במזומן, כשהם מתחזים לסוכני טלמרקטינג.

החשודים נעצרו במסגרת חקירה סמויה שניהלו בשנה האחרונה משטרת ישראל, הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, רשות המסים והרשות להגנת הפרטיות והמוסד לביטוח לאומי, בליווי פרקליטות מחוז ת"א אזרחי ופלילי. מחר (רביעי) הם יובאו לבית משפט השלום בתל אביב לצורך הארכת מעצרם. מהרשות להגנת הצרכן נמסר כי בפרשה צפויים מעצרים נוספים.

על פי החשד, החשודים איתרו קשישים אשר מתעניינים או התעניינו בעבר במוצרים כלשהם, וביצעו אליהם שיחות טלפון בשיטת הטלמרקטינג בהן הציגו עצמם כמוכרים בחברות שונות. בשיחות אלו הם הציעו לקשישים לשלם דמי חברות במועדון בתמורה להבטחה שיקבלו במתנה את המוצר בו התעניינו. בפועל, החשודים גבו מהקרבנות שנענו להצעתם אלפי שקלים בגין כל עסקה, כראות עיניהם. הסיפור היה שב וחוזר על עצמו מדי תקופה, כשהחשודים ממשיכים להונות את הקשישים ולשלשל במרמה כספים לכיסם.

הבוקר, עם מעבר החקירה מסמויה לגלויה, פשטו שוטרי מחוז ת"א וחוקרי רשויות האכיפה השותפות על בתיהם ובתי העסק של החשודים ועצרו אותם בחשד לעבירות של הלבנת הון, מרמה בנסיבות מחמירות, זיוף, הונאה בכרטיס חיוב, קשירת קשר לביצוע פשע, עבירות על פי פקודת המסים וחוק הגנת הצרכן. במהלך הפשיטה נתפסו רכבי יוקרה וכן ציוד מחשוב רב, אותם תבקש המשטרה לחלט בסיום ההליך.

הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן מסרה היום כי היא רואה עושק קשישים כתופעה בזויה של ניצול אוכלוסיות מוחלשות במטרה להילחם בתופעה קשה זו, פועלת המשטרה בשילוב זרועות עם רשויות אכיפה נוספות, על מנת להתחקות אחר אותם נוכלים המנצלים ועושקים את כספם של אוכלוסיות אלה. אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות להגנת הצרכן וראש אגף חקירות ומודיעין אמרה כי "בהמשך למאבק העיקש של הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן חברנו לגורמי אכיפה נוספים על מנת לעקור את התופעה מן השורש. אני רואה חשיבות רבה בשיתוף הפעולה בין יחידות האכיפה השונות לטיפול כולל ומערכתי בתופעה חמורה זו."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!