דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת ג' באייר תשפ"ד 11.05.24
23.5°תל אביב
  • 20.4°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 24.3°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 22.4°באר שבע
  • 28.1°אילת
  • 27.5°טבריה
  • 22.1°צפת
  • 23.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אופנה

אמנה אפנתית / אמנה המתחייבת לאופנה בת קיימא תצמצם פליטות גזי חממה ב-30% עד 2030

האמנה, עליה חתמו כבר 40 מותגי אופנה מרכזיים, הובלה בין השאר על ידי האו"ם והמעצבת סטלה מקרטני, שאמרה: "האפשרויות הטמונות בחומרי גלם אלטרנטיביים לעור שיפותחו במעבדה הם מסוג הדברים שהם סקסיים בעיניי"

מעצבת העל סטלה מקרטני בסיום תצוגת קולקציית האביב/קיץ שלה בשבוע האופנה בפריז 1באוקטובר 2018 (Photo by Peter White/Getty Images)
מעצבת העל סטלה מקרטני בסיום תצוגת קולקציית האביב/קיץ שלה בשבוע האופנה בפריז 1באוקטובר 2018 (Photo by Peter White/Getty Images)
מור הופרט
מור הופרט
סביבה ואופנה
צרו קשר עם המערכת:

האו"ם הכריז אתמול (שני) על אמנה חדשה לאופנה בת קיימא, ו-40 מותגי אופנה מובילים כבר חתמו עלייה. האמנה הוכרזה במסגרת ועידת האומות המאוחדות לשינויי אקלים ה-24 בקטוביץ' פולין, ובמסגרתה מתחייבות החברות החתומות עלייה לצמצם את פליטות גזי החממה שלהם ב-30% עד 2030 במטרה להגיע ליעד של אפס פליטות מתעשיית האופנה עד 2050. האמנה שואפת לעמת את תעשיית האופנה, עם ההשפעות האקלימיות והסביבתיות של התנהלותה.

את האמנה הובילה בין היתר מעצבת האופנה בת הקיימא סטלה מקרטני שהובילה אותה, לצדה חתומה על האמנה מותגים מובילים ונחשבים כגון Kering, לווי'ס סטראוס, אינדיטקס, H&M וטארגט. האמנה פתוחה לחברות ומותגים לאורך כלל שרשרת האספקה של תעשיית האופנה החל מהיצרנים והספקים דרך המותגים וכלה בקמעונאים.

"שינוי אקלים הם ללא ספק אחד האתגרים המשמעותיים, אם לא הגדול ביותר בתקופת חיינו. הם משפיעים וישפיעו על כל אחד על כדור הארץ ועל העתיד שלנו" אמרה מקרטני במסיבת העיתונאים. "זו הסיבה שאני גאה להיות חתומה על 'אמנת תעשיית האופנה למאבק בשינוי אקלים' וקוראת מכאן לכל העמיתים שלי ממותגים אחרים, דרך הקמעונאים והספקים, לחתום על האמנה ולנקוט בצעדים הדרושים כדי להתמודד עם ההשפעות האקלימיות של העסקים שלהם ושרשרת האספקה שלהם" קראה המעצבת הנחשבת לשאר המעצבים והמותגים.

מלבד ההתחייבות לצמצום פליטות הפחמן, כוללת האמנה 16 סעיפים נוספים, בניהם הפחתת השימוש בדודים על בסיס פחם, מעבר לשימוש בחומרי גלם בעלי השפעה פחותה על הסביבה, הפחתת עלויות הפחמן של שינוע הסחורות וחומרי הגלם ועוד.

למרות שלרוב היא לא נתפסת ככזו, לתעשיית האפנה השפעה העצומה על כדור הארץ. על פי הערכות, היא המזהמת השנייה בגודלה, כשלפניה רק תעשיית הנפט, ואחראית לכ-8% אחוז מסך פליטת גזי החממה בכדור הארץ, הזיהום נובע מצריכת מים רבה וחומרי הדברה לגידול חומרי הגלם, ושימוש בחומרי צבע ורעלנים המזהמים את מקורות המים והאדמה בקרבת המפעלים זאת בנוסף לכמות הפסולת שיוצרים הבגדים שלנו בתום השימוש שלהן.

"תעשיית האופנה תמיד נמצאת שתי צעדים לפני כולם בעיצוב התרבות, ואני שמחה לראות את חלקה מובילים גם במאבק בשינוי אקלים" אמרה פטרישיה אספינוזה סגנית מזכ"ל האו"ם והאחראית על אמנת האקלים. "אני מברכת את החתומים על האמנה החשובה הזו, המהווה התחייבות לשיתוף פעולה ממגוון רחב של קברניטים בתעשיית האופנה." הוסיפה אספינוזה "האמנה כמו תצוגות האופנה הנחשבות ברחבי העולם יהוו, לתקוותי דוגמה לאחרים" סיכמה אספינוזה.

כאמור אחת המובילות של האמנה מתוך תעשיית האופנה היא המעצבת הנחשבת סטלה מקרטני הידועה באג'נדה הסביבתית שלה, כאשר מותג אופנת היוקרה על שמה מוביל במחקר ופיתוח למציאת חומרי גלם חדשים ופורצי דרך. בכינוס של בכירי התעשייה שארגן מגזין האופנה הנחשב ביזנס אוף פאשן בשבוע שעבר הפצירה מקרטני בעמיתיה לחתום על האמנה והצטרף אליה. "מי רוצה לדבר על הצבע החדש של העונה או איזה תיק יהיה הדבר החם הבא? שיח על קיימות זה השיח היחיד שאני מעוניינת לקיים. האפשרויות הטמונות בחומרי גלם אלטרנטיביים לעור שיפותחו במעבדה הם סוג הדברים שהם סקסיים בעיניי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!