דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

רוח חדשה / בלי מאבקים ובלי זבל ברחובות: אושר תקציב שיא לירושלים

ראש העיר ליאון ושר האוצר כחלון סיכמו כי המדינה תתמוך בירושלים ב-2019 ב-950 מיליון שקלים | מדובר בשינוי כיוון לעיר שעד כה סבלה מיחסים עכורים במיוחד עם משרד האוצר

משה כחלון משה לאון, יוני 2016 (יעקב כהן/פלאש90)
משה כחלון משה לאון, יוני 2016 (יעקב כהן/פלאש90)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

תמיכת המדינה בתקציב עיריית ירושלים תעמוד ב-2019 על שיא של 950 מיליון שקלים. כך סוכם היום (שלישי) בין ראש העיר משה לאון ושר האוצר משה כחלון.

התקציב ב-2019 יהיה גבוה בכ-20% מזה שניתן לעיריית ירושלים ב 2018. אך יותר משגובה התקציב יוצא דופן, מפתיע השקט שסבב את אישורו. בשונה משנים קודמות, בהן ההסכמה על התקציב לוותה בשביתות, איומי פיטורים ומאבקים בתקשורת, נראה שהשנה שאידיליה שורה על מערכת היחסים בין משרד האוצר ועיריית ירושלים.

עובדי עיריית ירושלים פרקו זבל מול בניין משרד האוצר, בהוראת ניר ברקת, 1 בדמצבר 2018. (הדס פרוש פלאש90)
עובדי עיריית ירושלים פרקו זבל מול בניין משרד האוצר, בהוראת ניר ברקת, 1 בדמצבר 2018. (הדס פרוש פלאש90)

על פי הסיכום התקציב המיוחד לעיריית ירושלים יתחלק לסעיפים הבאים: 5 מיליון שקלים תקציב הבירה, 67 מיליון שקל מענק פיתוח לירושלים, 40 מיליון שקל לטובת שיפור רמת השירותים בעיר ו78 מיליון  שישמשו לפרויקטים מחוללי הכנסות עצמיות לעיריית ירושלים. יש לציין כי תקציב זה מתווסף להחלטת הממשלה לתקצוב של כ 2.1 מיליארד שקלים לפיתוח מזרח ירושלים.

"אני גאה בכך שמשרד האוצר יעניק השנה את הסכום הגבוה ביותר שנתנו אי פעם לעיר ירושלים, בהמשך ישיר למגמה של השנים האחרונות." אמר שר האוצר כחלון "כשבאים למשרד האוצר בזמן, באופן מקצועי וענייני, עם רשימת דרישות מנומקת אז מקבלים את כל התמיכה שאפשר לתת. אני בטוח שבשנים הקרובות נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה יחד עם ראש העיר משה ליאון כדי לחזק את ירושלים בירת ישראל ולהמשיך להצמיח אותה לדורות הבאים. "

ראש העיר ירושלים, משה ליאון הוסיף כי "הסיכום מבטיח כי עיריית ירושלים תתחיל את שנת 2019 ברגל ימין עם איתנות פיננסית לבירה כאשר הנגזרת המשתמעת מכך היא הרחבת השירותים הניתנים לתושבי ירושלים. זהו התקציב הגדול ביותר לה זוכה העיר ירושלים כאשר המרווחים היחידים יהיו תושבי ירושלים. אני מודה לשר כחלון על ההתנהלות הנעימה ועל הדרך בה התבצעו הדיונים ואופן קבלת ההחלטות, תושבי ירושלים יכולים לחזור לנשום לרווחה, יש מי שדואג להם."

ראש העיר הקודם, ניר ברקת בירך על ההודעה ואמר ״מזל טוב ירושלים! אני מברך את שר האוצר משה כחלון, את ראש העיר ירושלים משה ליאון ואת תושבי העיר על ההסכמות בדבר התקציב החדש לשנת 2019. גם השנה, ירושלים תזכה לגידול תקציבי שיאפשר את המשך הצמיחה של בירתנו הנצחיתת.״

בשנה שעברה הגיעו המאבקים בין ראש עיריית ירושלים ניר ברקת לשר האוצר משה כחלון לשיא, כשברקת איים בפיטורי 2,000 עובדי עירייה ואף אישר פריקת זבל ברחבת משרד האוצר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!