דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רצח

נשים לזה סוף / עכו: בת 30 נדקרה למוות בביתה

מצבה של אימאן עווד הוגדר בתחילה כאנוש, אך נסיונות ההחייאה לא צלחו | בעלה | מתחילת שנת 2018 נרצחו 24 נשים על רקע מגדרי | ח"כ עאידה תומא-סולימאן: "הרצח היום מוכיח שדיבורים לא מצילים חיים"

זירת רצח אימאן אחמד בעכו, 11 לדצמבר 2018 (דוברות המשטרה)
זירת רצח אימאן אחמד בעכו, 11 לדצמבר 2018 (דוברות המשטרה)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

אימאן עווד, בשנות השלושים לחייה, נמצאה בצהרי היום (שלישי) בביתה ברחוב הרצוג בעכו, כשעל גופה פצעי דקירה. גורמי הרפואה שהגיעו למקום הגדירו את מצבה תחילה כאנוש, וניסו להחיות אותה, אך נאלצו לקבוע את מותה.

מהמשטרה נמסר כי פיקוד התחנה נמצא בזירה, וכי נפתחה חקירת האירוע. בעלה של עווד עוכב ונחקר לאחר שהשתולל בזירה, ולאחר מכן נעצר בחשד למעורבות ברצח

מדוברות מד"א נמסר כי "בשעה 14:07 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב אשר על אישה שנמצאה מחוסרת הכרה בדירה בעכו. פראמדיקים של מד"א דיווח מהמקום על אישה כבת 30 עם סימני אלימות ללא רוח חיים וקבעו את מותה."

פראמדיק מד"א מיכאל בביונישב סיפר: "כשהגענו למקום הובילו אותנו לדירה שם ראינו אישה כבת 30 מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם סימני אלימות. ביצענו בדיקות רפואיות, היא הייתה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה במקום."

24 מקרים של רצח על רק מגדרי

מתחילת שנת 2018, אירעו 24 מקרים בהם נשים נרצחו על פי החשד על רקע מגדרי. אירוע זה, עלול להיות ה-25 ברשימה. 

יוזמת רשת חדשה, הממשיכה את השבועות האחרונים באופן האקטיביסטי למניאת אלימות כלפי נשים, מתכוונות לעצור ל-25 דקות (כמספר הנשים שנרצחו השנה על רקע מגדרי), "נשים עוצרות ל-25 דקות. ממחר 12.12.18 בשעה 10:00 אנחנו עוצרות. עוצרות הכל, עוצרות בכל מקום. נמשיך לעצור ל-25 דקות יום ועוד יום ועד שהדרישות שלנו יבוצעו במלואן, באופן מיידי." כתבו בדף האירוע ברשת החברתית פייסבוק.

לפני שבוע ימים, אירעה שביתת ומחאת נשים בכל רחבי הארץ – כנגד רצח נשים ואלימות נגד נשים. דרישותיה המרכזיות של המחאה, להעביר תקציב בגובה 250 מיליון ש"ח אל התוכנית הלאומית למיגור האלימות נגד נשים ובכך להוציא אותה לפועל – טרם נענו.

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ עאידה תומא-סולימאן, בתגובה: "העיר השכולה היום היא העיר האהובה עליי, עיר מגוריי, עכו. המשפחות שאיבדו את היקר להן מכל לפני שעה קלה, הן משפחות שאני מכירה, ואיני מדמיינת איך יישאו את הכאב הזה. האישה ה-25 בשנה הזאת איננה עוד. גם לרצח הזה יש שותפים, יש סייענים, חלקם במודע וחלקם ללא כוונה."

ארגון 'תזכור' להנצחת נשים שנרצחו על רקע מגדרי, מוסרות: "אנו דורשות את אישור העברת התקציבים על סך 250 מיליון ש"ח ליישום ההמלצות הועדה הבין-משרדית עוד היום. אנחנו קוראות לממשלת ישראל – דמן של נשים אינו הפקר, ובעוד הממשלה מנסה למסמס את המאבק והדרישות הצודקות שלו באישור חוק האיזקונים בלבד, עוד אישה משלמת בחייה על אוזלת ידם."

"במשך השבועות האחרונים הסוגייה הכאובה של רצח נשים עלתה לסדר היום, הכול בזכות התעקשות הנשים ולצערי הרב בעקבות הרציחות המזעזעות של שתי הבחורות הצעירות. במשך שבועיים שמענו הרבה דיבורים והצהרות והבטחות. היו כאלה שפתאום הבינו עומק המצוקה ו'הזדעדעו'. הרצח היום מוכיח שדיבורים לא מצילים חיים. שהבטחות אינן מרתיעות רוצחים. התכנית הלאומית למאבק באלימות במשפחה עם תכנית הפעולה והיישום מחכה שנה וחצי לתקציבים. את התקציבים אפשר להעביר עכשיו. את האישה הבאה בתור אפשר להתחיל להציל עכשיו."

תומא-סולימאן הוסיפה כי "מחר תדון ועדת החוקה בהצ"ח תיקון חוק העונשין שמדרג מחדש את עבירות ההמתה. רצח נשים הוא פשע מגדרי. נשים נרצחות על רקע היותן נשים ומחר נבקש כי פשע זה חייבים לקבוע לצידו עונש מאסר עולם חובה, ולא פחות."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!