דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אייל גולן

#ישלירקחלום / ח"כ נאוה בוקר ואייל גולן לא נתנו ל"רעשי הרקע" לקלקל להם את החגיגה

"לא להתייחס. פופוליזם זול ומשפטי שדה לא בבית ספרנו", אמרה ח"כ בוקר בתגובה למחאת הנשים באולם בזמן הענקת אות הזמר העברי לגולן | לאחר מכן היא קיבלה לידיה מיקרופון, והשניים שרו יחד, מחובקים, לקול צעקות המפגינות, בטקס שנראה כי יועד בעיקר עבור תומכיה

נאוה בוקר ואייל גולן בטקס בכנסת, 11 לדצמבר 2018 (הדס פרוש/פלאש90)
נאוה בוקר ואייל גולן בטקס בכנסת, 11 לדצמבר 2018 (הדס פרוש/פלאש90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

למרות המחאה, בטקס שיועד בעיקר לתומכיה של ח"כ נאוה בוקר – קיבל היום (שלישי) אייל גולן את אות הזמר העברי במשכן הכנסת.

שעת צהריים, בכניסה לאודיטוריום הכנסת מונחים מגשי ירקות חתוכים, מאפים, ופירות. עשרות פעילי ליכוד נכנסים אל האודיטוריום, שם יערך טקס הענקת אות הזמר העברי ל-12 זמרים וזמרות ישראלים. לכולם ברור שהאירוע הזה לא מוקדש במידה שווה לכל 12 הזוכים. חלק מהזוכות, ביניהן – אילנית, טמירה ירדני, נורית הירש – כלל לא הגיעו אליו.

רק אחרי שהאודיטוריום התמלא, ויתר מקבלי הפרס כבר הגיעו למקום, הגיעו שני חתני השמחה: ח"כ נאוה בוקר שיזמה וארגנה את הטקס, ואייל גולן. הם מגיעים אל המקום יחד – יחד הם מתעלמים משאלות הכתבים, יחד נכנסים אל האולם ומצטלמים.

הרבה שמועות נפוצו סביב אופן פרסום וההזמנה לאירוע. יזמה אותו כאמור ח"כ בוקר, בתפקידה כיו"ר שדולת הזמר העברי בכנסת. בשדולה חברים חברי כנסת נוספים, חלקם התנערו מהתמיכה במתן הפרס לגולן, וטענו כי בחירת מקבלי האות נעשתה על ידי בוקר לבדה. ומה יעשו חובבי הזמר העברי שרצו להגיע לאירוע? או מעריציו של ארכדי דוכין, שקיבל גם הוא פרס? הם היו צריכים קשרים כאלה או אחרים כדי להירשם אליו. ההרשמה לטקס לא פורסמה באתר הכנסת, אפילו לא בפייסבוק של בוקר. טופס הרשמה עבר בוואטסאפים של יודעי דבר, מקושרים, ותו לא. פלא שמרבית הנוכחים היו ממלייה מסויים של פעילי ליכוד?

העובדות האלה, והמחאה שהתקיימה בשבוע האחרון כנגד הענקת הפרס לאייל גולן, לא מנעו מבוקר להקדיש את נאום פתיחת האירוע שלה לרעיון האחדות. "מוזיקה היא כור ההיתוך של החברה הישראלית", אמרה בוקר בפתח נאומה. "מוזיקה היא שפה שיכולה לגשר בין תרבויות, שפה שיכולה לאחד את עם ישראל. המעמד שאנו נמצאים בו היום משלב את אייל גולן עם ארקדי דוכין, נעמי שמר עם הפרויקט של רביבו, ועוד. השילובים האלה, המוזיקה שלנו, הם ההוכחה שהזמר העברי מאחד בין כולנו ומשותף לכולנו. הכנסת גם היא מקום של גיוון. אין מקום ראוי יותר וסמלי יותר לקיים בו יום הצדעה לזמר העברי. הגיוון המיוחד הזה דווקא הוא מה שמאחד אותנו. עם אחד, גורל אחד, מדינה אחת. הזמר העברי הוא של כולנו". דבריה עוסקים באיחוד וגישור על מחלוקות, אך מתעלמים מהעובדה כי בשבוע האחרון התעוררה מחלוקת שסבבה סביב הטקס שיזמה – ובפרט, סביב הבחירה להעניק לאייל גולן את אחד מהאותות.

בזמן שמרבית חברי הכנסת החברים בשדולה לא נכחו בטקס של שדולתם, כך גם יתר הח"כים של הליכוד. באמצע הטקס הגיע למקום ח"כ דוד ביטן. בשלב מסוים, גם ח"כ אכרם חסון מכולנו. אך הם היו היחידים שנכחו במקום. דבר זה רק העמיק את התחושה שמדובר באירוע פרטי, בעל מטרה אחת – לחזק את בסיס התומכים של ח"כ בוקר, להזמין את תומכיה לכנסת ולקשר אותה היטב עם מעמדו של אייל גולן.

מחאה מחוץ לכנסת נגד אייל גולן, 11 בדצמבר 2018 (צילום: יהונתן אלפסי)
מחאה מחוץ לכנסת נגד אייל גולן, 11 בדצמבר 2018 (צילום: יהונתן אלפסי)

ומקומו של אייל גולן באירוע? בעוד 12 פרסים חולקו במהלכו, חלק מהזוכים כלל לא הגיעו לטקס. כך למשל, כשהתברר שטמירה ירדני, זוכת הפרס, אינה נוכחת במקום – בוקר הזמינה את ח"כ חסון לקבל את הפרס בשמה. חסון עלה לבמה, דיבר על כך שכבן העדה הדרוזית הוא תמך תמיד ביצירה עברית, וזכה למחיאות כפיים סוערות. הקשר לירדני? קלוש ביותר. גם זוכות אחרות לא הגיעו – אילנית, ונורית הירש.

ואז, הגיע הרגע המותח של האירוע. אייל גולן נקרא לקבל פרס על הבמה. מספר נשים יצאו מהאולם. ברגע שהוזמן לעלות לבמה, פעילות פמיניסטיות שהתפזרו בקהל נעמדו על רגליהן והחלו לצעוק לעברו. יתר הקהל נעמד על הרגליים, וקרא קריאות עידוד לגולן. אנשי משמר הכנסת מיהרו אל הפעילות והוציאו אותן החוצה. פנינה רוזנבלום, שרק בשבוע שעבר תמכה במחאת הנשים, עלתה לבמה, לקחה את המיקרופון, ואמרה "אני רוצה להגיד רק דבר אחד לכל הנשים שזועקות על אדם שיצא זכאי. אם הוא לא היה יוצא זכאי זה היה משהו אחד. אבל הוא יצא זכאי! זה לא בסדר".

אייל גולן, שעלה לבמה כשהוא מחבק את ח"כ בוקר, אמר: "בואו לא נתייחס לרעשי רקע. אני פשוט אגיד תודה לנאוה על קידום הזמר העברי. בואו נשיר". הוא ביקש לתת מיקרופון נוסף לבוקר על מנת שישירו יחד. בוקר קראה לקהל הצועק "לא להתייחס. פופוליזם זול ומשפטי שדה לא בבית ספרנו". היא קיבלה לידיה מיקרופון, והשניים שרו יחד את שירו של אייל גולן, מחובקים, לקול צעקות המפגינות ומצלמות תומכיה.

כשגולן מסיים, מחצית האולם מתרוקן. פעילות לוט"ם, שהפגינו באולם, נמצאות בשלב זה כבר מחוץ לכנסת, ומספרות שיחד עם הצעקות כנגדן ממרבית הקהל, הן זכו גם ללחיצות ידיים מחלק מהנוכחים, ומאנשים שיצאו מהמקום יחד איתן כשגולן עלה לבמה.

תגובת חה"כ נאוה בוקר לא התקבלה, נכון לשעה זו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!