דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

כדורגל עולמי / תומאס פארטי עשה מסלול לא יאומן מגאנה לאתלטיקו מדריד

אצל רבים זה נגמר בניצול והפקרה, אבל במקרה של פארטי הסוכן שהוציא אותו מגאנה בדרכון חדש ובניגוד לעמדת אביו הצליח לשלב אותו בקבוצה הספרדית ובחזית הכדורגל העולמי

תומאס פארטי במדי קבוצתו אתלטיקו מדריד . (Photo by Jean Catuffe/Getty Images)
תומאס פארטי במדי קבוצתו אתלטיקו מדריד . (Photo by Jean Catuffe/Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

יום אחד הגיע סוכן שחקנים וביקש מתומאס פארטי בן ה-18 להיכנס איתו לרכב. הסוכן נסע עם הרכב לשדה התעופה בבירת גאנה, נתן לפארטי הצעיר את הדרכון והמסמכים שהכין לו ואמר לו "היום אנחנו נוסעים". פארטי עזב במעטה של סודיות מוחלטת ולא סיפר לאף אחד, לעבר הבלתי נודע. בתקווה למצוא קבוצה שתסכים לתת לו הזדמנות בספרד. היום פראטי בן ה-25 הוא שחקנה של אתלטיקו מדריד ונבחרת גאנה ונחשב לאחד הקשרים האחוריים הטובים בעולם.

קרוב למגרש הכדורגל של קבוצת טמה יוט בגאנה ממוקם בית מלון. יום אחד הגיע סוכן שחקנים לבית המלון, לאחר ששמע המלצות על מספר שחקנים צעירים ואיכותיים שמשחקים בקבוצה המובילה של הליגה השנייה בגאנה. כששאל הסוכן בבית המלון למי כדאי לו לשים לב במשחקי הקבוצה, הפנו אותו לעבר מלך שערי הקבוצה. הסוכן הגיע לאימוני הקבוצה והתרשם משני שחקנים צעירים כישרוניים, חלוץ וקשר.

הסוכן הציע לשני הנערים הזדמנות חד פעמית להגשים את חלומם ולעבור לשחק באירופה. זהו מעבר מסוכן וישנם סוכנים רבים שמנצלים חלומות של שחקני כדורגל אפריקאים ואת המשפחות שלהם, ולאחר ההגעה לאירופה, נעלמים. החלוץ סירב בנימוס להצעה המפתה והחליט להישאר לעוד כמה עונות בגאנה, ואילו הקשר החליט לקחת את הסיכון ולצאת למסע בלתי מוכר בכדורגל האירופאי.

הקשר הצעיר בן ה-17, תומאס פארטי, היה חלק ממסע העליה של טמה יוט לליגה הבכירה באותה העונה. פארטי סיפר לעיתון "מארקה" על הרגע בו פגש את הסוכן ששינה את חייו, "היה שם מישהו שהיה טוב ממני, הוא היה חלוץ שכבש את כל השערים. אבל הוא לא רצה לעבור לאירופה והוא רצה להמשיך לשחק בקבוצה בגאנה. אז התור שלי הגיע וכאשר הסוכן שאל אותי מה אני רוצה? עניתי לו שאני רוצה להצליח בכדורגל כדי שאוכל לעזור למשפחה שלי".

הסוכן ביקש את אישורו של אביו של פארטי, שהיה שחקן כדורגל בעצמו והמאמן הראשון של פארטי. האב לא הסכים למעבר כי הסוכן סירב להגיד את שם הקבוצה אליה פארטי יבחן. הסוכן לא וויתר, ולאחר מספר חודשים, ביום אחד בהיר הגיע הסוכן באופן מפתיע משום מקום ודרש מפארטי להיכנס לרכב. הסוכן ואנשיו לקחו את הנער בן ה-18 לעיר הבירה של גאנה אקרה, העניקו לו דרכון שהוציאו לו במיוחד לקראת הנסיעה והעלו אותו למטוס.

פראטי לא רצה לוותר על ההזדמנות החד פעמית, ולא אמר דבר לבני משפחתו. הוא עזב את גאנה בסתר, כדי להגשים את חלומו הגדול ולהיות עוד חוליה בשרשרת שחקני הקישור ההתקפים של גאנה לצד שמות בלתי נשכחים כמו מייקל אסיין, סטפן אפיה וסאלי  מונטארי. "אמא שלי דאגה לי כי היא כל הזמן חשבה מה יכול לקרות לי. לפעמים הייתי מקשיב לה ולפעמים לא. אני תמיד עושה מה שאני רואה כדבר הטוב ביותר בשבילי. זאת הסיבה שהחלטתי לנסוע בלי לספר לאף אחד", סיפר פארטי.

הוריו לא כעסו עליו וניסו לעזור לו כמה שיכלו מביתם הרחוק. אחרי כחודש בספרד הוריו שלחו לו כסף כדי שיקנה לעצמו נעליים איכותיות לאימונים. רק מאוחר יותר גילה פארטי שאביו אסף את הכסף הנדרש לאחר שמכר דברים יקרי ערך שהיו לו בבית. "הסוכן שלי סיפר לי על כך, כי הוא ידע שאם אני אדע, אני אסכים לקבל את הכסף".

בספרד סוכן השחקנים סידר לו מבחנים עם מספר גדול של שחקנים אפריקאים צעירים במדי במחלקת הנוער של אתלטיקו מדריד. למזלו של פארטי הוא הצליח לבלוט מעל כולם. המאמנים שראו את פארטי התרשמו והחתימו אותו מיידית בקבוצת הנוער. מאמנו הראשון בספרד קשר העבר אלפרדו סנטאלנה סיפר בראיון ל-BBC "מיד אחרי שראינו אותו. כולנו הסכמנו שהוא יהיה שחקן מעולה בעתיד. הוא שחקן עם כישרון מולד".

באתלטיקו מדריד לקחו את פארטי הגולמי יחסית ועשו לו הסבה לעמדה יותר אחורית בקישור. הם ראו את הכוח והעוצמה שיש לנער הגבוה והחליטו שהדרך הכי טובה להתפתח היא, כקשר אחורי טכני ובעל מיקום מצוין, שמנצל את הכוח הפיזי שלו להרוס את התקפות היריבה והנעת הכדור קדימה במהירות לשחקני הקישור ההתקפי.

בעונת הבכורה שלו בספרד, שיחק בקבוצת המשנה של אתלטיקו בליגה ה-3 בספרד. באחד המשחקים הוזמן לשבת על ספסל המחליפים של דייגו סימאונה ולהתאמן עם הקבוצה הבוגרת, כדי שידע שבמועדון בונים אליו בעתיד הקרוב. בסיום העונה הושאל השחקן לקבוצת מאיורקה בליגה השנייה. לאחר שהצטיין עם 5 שערי ליגה עבר בעונה הבאה לקבוצת אלמריה מהליגה הבכירה בספרד. במדי אלמריה הפך הקשר בן ה-21 לבאנקר בהרכב הפותח והצטיין לאורך כל העונה בקבוצה הקטנה. זו נשרה במחזור סיום דרמטי לליגה השנייה.

בעונת 15/16 החליט מאמן אתלטיקו מדריד דייגו סימאונה לתת הזדמנות אמיתית לקשר הגנאי. לאחר שעקב אחריו במשך שתי עונות כשחקן מושאל של הקבוצה, סימונה הודיעה לפארטי שהעונה הוא משחק אצלו. על כך אמר הקשר בתחילת העונה "אני מרגיש מדהים, כי זה קשה להישאר בקבוצה גדולה באמת. סימונה מכיר אותי מאז שהייתי בקבוצת המשנה. הינו מתאמנים עם הקבוצה הבכירה ולכן הוא ידע את הכישרון שיש לי".

סימונה בישל באופן איטי מאוד את פארטי הצעיר. בשנתיים הראשונות הוא העלה אותו בעיקר כשחקן מחליף ועבד איתו על שיפור המיקום וההבנה של המשחק. בעונה הקודמת סימונה הרגיש שפארטי סוף סוף מוכן לעשות את קפיצת המדרגה הנדרשת והכניס את הקשר הגנאי להרכב הקבוצה. פארטי עשה את המעבר באופן חלק ונכנס בצורה מושלמת למשחק הפיזי והלוחמני שממנו מורכב הד.נ.א של אתלטיקו.

הנער שעזב בהפתעה ובסודיות את ביתו, בלי לדעת לאן הוא הולך ומה מחכה לו במדינה זרה. הצליח לבסס את עצמו בעזרת הרבה כישרון ועבודה קשה כאחד השחקנים הקשרים האחוריים הטובים בעולם. פארטי חתום במדי אתלטיקו מדריד עד שנת 2023, אבל כנראה בשנים הקרובות נראה אותו מתקדם לקבוצה בכירה יותר. זה מוכיח שבספורט כמעט הכל אפשרי, רק צריך להאמין בעצמך ולקוות ליד מכוונת טובה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!