דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
המאבק בהפקרות

המאבק בהפקרות / מפקח בטיחות שהגיע לבדיקה שגרתית באתר בנייה בעכו הותקף ע"י הקבלן

המפקח, שהגיע עם קבוצת מפקחים לביצוע ביקורת בטיחות באתר נתקל באלימות מצד הקבלן, לצד ליקויי בטיחות רבים שנמצאו באתר שפעל ללא רשיון | שר העבודה חיים כץ: "מדובר בחציית קו אדום" | האתר נסגר והמשטרה פתחה בחקירה

מפקח באתר בניה (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).
מפקח באתר בניה (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מפקח בטיחות של משרד העבודה והרווחה נתקל הבוקר (רביעי) בהתנגדות אלימה של קבלן במהלך ביקור פיקוח באתר בניה באזור התעשייה עכו דרום. שר העבודה והרווחה, חיים כץ, מסר בתגובה למקרה כי מדובר בחציית קו אדום וכי המשרד לא יסבול התנהגות אלימה כלפי מפקחים, שמשימתם לשמור על בטיחות העובדים. "ננקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי שהמקרה יטופל בחומרה".

בשעה 8:15 הגיעו מפקחי בטיחות של מנהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה לאתר בניה במסגרת ביקור פיקוח שגרתי. לאתר לא היה שלט עם פרטי החברה היזמית והמבצעת ופרטי הקבלן. המפקחים נתקלו בבעליה של חברת ילוסטון בע"מ שהציג את עצמו כקבלן שמבצע את הבנייה, והמפקחים הציגו בפניו תעודות כדי שיתיר להם להיכנס.

האתר כלל לא דווח למנהל הבטיחות כנדרש, התבצעה בו עבודה בגובה על פיגומים מאולתרים, ללא גידור והעובדים היו ללא ציוד מגן אישי וללא מנהל עבודה באתר הבנייה

בהמשך הציגו המפקחים לקבלן את הליקויים שמצאו באתר, ביניהם העובדה שהאתר כלל לא דווח למנהל הבטיחות כנדרש, התבצעה בו עבודה בגובה על פיגומים מאולתרים, ללא גידור והעובדים היו ללא ציוד מגן אישי וללא מנהל עבודה באתר הבנייה. המפקחים עדכנו אותו כי לאור הממצאים בשטח, החלו בהליך הוצאת צו בטיחות כולל לאתר עד לתיקון הליקויים בו. בתגובה החל הקבלן לדחוף את המפקחים ולסגור עליהם את שער הברזל באתר, כלא את רכביהם בתוך שטח אתר הבנייה וניסה להוציאם בכוח בטענה שהם "מסיגי גבול".

מפקחי הבטיחות הסבירו לקבלן כי הם נמצאים בשטח מתוקף תפקידם וכי מפאת סכנת חיים לעובדים עליהם להפסיק את העבודה לאלתר, אולם משהדבר לא עזר, התקשרו למשטרה ונדרשו להמתין בשטח עד לבוא השוטרים. במקביל הוציאו צו בטיחות כולל להפסקת העבודה במקום. המפקחים מסרו לקבלן כי עד שהליקויים לא יתוקנו, ועד שהעובדים לא יעברו הדרכת בטיחות כנדרש, האתר לא ייפתח מחדש לעבודה. כשהמשטרה הגיעה למקום, מפקחי הבטיחות וידאו שכל העובדים עוזבים את אתר הבנייה ומפסיקים את הפעילות במקום.

אתר בנייה עם ליקויי בטיחות. ארכיון (צילום: משרד העבודה והרווחה).
אתר בנייה עם ליקויי בטיחות. ארכיון (צילום: משרד העבודה והרווחה).

בהמשך ניגשו המפקחים לתחנת המשטרה במקום והגישו תלונה על שימוש בכוח נגד עובדי ציבור, התלונה נבדקת כעת על-ידי חוקרי המשטרה. מתוך בדיקה של משרד העבודה והרווחה עולה כי לבעל חברת ילוסטון בע"מ אין כל תעודת קבלן ואין לו הסמכה לעסוק בכך. הנושא הועבר במקביל גם לטיפולו המיידי של רשם הקבלנים ושל הרשות המקומית.

את תגובת חברת ילוסטון בע"מ לא ניתן היה לקבל.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!