דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יהודה ושומרון

הסלמה בגדה / בעקבות הפיגוע: נתניהו הורה על תגבור צה"ל ביו"ש וזירוז הריסת בתי מחבלים

ראש הממשלה הצהיר כי בכוונתו להסדיר את מעמדם של אלפי בתים ביו"ש | מאות פעילי ימין הפגינו בירושלים: "איפה הביטחון שהבטחת?" | מועצת יש"ע: "הדברים צריכים להבחן בשטח"

הפגנה בירושלים מחוץ למשרד ראש הממשלה (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90).
הפגנה בירושלים מחוץ למשרד ראש הממשלה (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90).
שי ניר

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו הנחה אתמול (חמישי) לתגבר את פעילות צה"ל באיזור יו"ש לכתר את אל-בירה ולשלול היתרים מבני משפחות המחבלים והמסייעים, זאת בעקבות פיגוע הירי היום בצומת אסף בו נהרגו שני חיילי צה"ל. בנוסף הנחה נתניהו לזרז הריסת בתי מחבלים ל-48 שעות ולהסדיר את מעמדם של אלפי בתים ביישובי יו"ש. המצוד אחר המחבל היורה באזור אל ביריה נמשך.

מאות הפגינו בכיכר פריז בירושלים, מול ביתו של ראש הממשלה במחאה על המצב הביטחוני ביו"ש. המפגינים הניפו שלטים בהם נכתב "ביבי, ביבי השכחת? איפה הביטחון שהבטחת?" וכן "עם ישראל דורשים: עונש מוות למחבלים".

בתום הערכות מצב והתייעצויות ביטחוניות במהלך השעות האחרונות, הודיע ראש הממשלה על ההנחיות: זירוז הריסת בתי מחבלים (תוך 48 שעות יחלו ההריסות), המשך המאמץ ללכידת המרצחים וסיכול התשתיות מהן יצאו, הגברת מעצרים מנהליים של פעילי חמאס ביו"ש, עיבוי כוחות צה"ל ביהודה ושומרון, תגבור ההגנה על הצירים והצבת מחסומים בכבישי יו"ש וכן כיתור אל-בירה ושלילת היתרים מבני משפחותיהם של המחבלים והסייענים.

כמו כן, מלשכת ראש הממשלה נמסר כי החליט "להסדיר את מעמדם של אלפי בתים ביישובי יו"ש שנבנו בתום לב ושמעמדם החוקי לא היה מוסדר עד כה, חלקם עשרות שנים. הסדרת הזכויות על הבתים מאפשרת לתת לאלפי תושבים תשתיות של מבני ציבור, מבני חינוך ומבני דת, שהקמתם לא הייתה אפשרית במשך עשרות שנים.

בנוסף פנה רה"מ ליועמ"ש על מנת לנקוט בצעדים המשפטיים שיאפשרו בנייה של 82 יחידות דיור חדשות בעפרה. עוד נמסר כי רה"מ מקדם הקמתם של שני אזורי תעשייה חדשים ליד היישוב אבני חפץ וליד בית"ר עילית.

מועצת יש"ע הגיבה להודעת ראש הממשלה: "בשבוע האחרון העלנו דרישות בנושא הביטחון וחיזוק ההתיישבות מול ראש ממשלה ומערכת הביטחון. לאחר האמירות החיוביות בהודעת ראש הממשלה, אנו מצפים גם לביצוע מהיר והחלטי. הדברים צריכים להיבחן בשטח ולא רק באמירות."

הרמטכ״ל, רא״ל גדי איזנקוט, יקיים הערב הערכת מצב מיוחדת בפיקוד המרכז עם מפקד הפיקוד אלוף נדב פדן, מפקדי גזרת יהודה ושומרון וגורמי בטחון נוספים. במסגרת הערכת המצב תוצג הערכות ומשימות הכוחות וכוחות התגבור לתקופה הקרובה.

מהבית היהודי נמסר: "הערב התחייב ראש הממשלה להרוס בתי מחבלים תוך 48 שעות מרגע הפיגוע.  המבחן יהיה אך ורק בביצוע. במעשים. כבר עכשיו ישנם 106 (!) בתי מחבלים שצה״ל כבר מדד אותם, אך לא נהרסו. כמו כן, על בסיס התחייבות זו יש להרוס את בתי הרוצחים שביצעו את הפיגוע בעופרה באופן מיידי. אנו נעקוב מקרוב אחר מימוש ההבטחה״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!