דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טרור

הסלמה ביו"ש / במהלך מאבק עם מחבל: לוחם צה"ל נפצע באורח קשה מפגיעת אבן

התקרית ארעה בעמדה צבאית סמוך לבית אל | החייל פונה לטיפול רפואי בביה"ח הדסה עין כרם | מצה"ל נמסר כי פרטי האירוע בבדיקה

אמבולנס מד"א (צילום: גרשון אלינסון/פלאש90)
אמבולנס מד"א (צילום: גרשון אלינסון/פלאש90)
שי ניר

לוחם צה"ל נפצע הבוקר (שישי) באורח קשה לאחר שהתפתח מאבק בינו לבין מחבל במהלכו פגע בו המחבל עם אבן ממרחק קצר בעמדה צבאית סמוך לישוב בית אל שבמרחב החטיבה המרחבית "בנימין", כך על פי דובר צה"ל. מתחקיר ראשוני עולה כי במהלך המאבק שהתפתח המחבל דקר את הלוחם בסכין וכן פגע בו ממרחק קצר באמצעות אבן. מהסימנים בשטח עולה כי המחבל נפצע גם הוא במאבק. עוד נמסר כי כוחות צה"ל עורכים סריקות במרחב כי הפרטים המלאים של האירוע עדין בבדיקה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי.

מבית החולים הדסה עין כרם נמסר כי אל יחידת הטראומה פונה לפני שעה צעיר בן 21 אשר נפגע מאבן בראשו בבית אל וכי הוא מונשם.

המקרה שארע הבוקר סמוך לבית אל התרחש כיממה לאחר ששני חיילי צה"ל, סמל-ראשון יובל מור יוסף ז"ל, לוחם בחטיבת "כפיר", בן 20, מאשקלון, וסמל יוסף כהן ז"ל, לוחם בחטיבת "כפיר", בן 19 מבית שמש, נהרגו ושניים נוספים, אזרחית וחייל, נפצעו באורח אנוש וקשה באירוע ירי שהתרחש אתמול (חמישי) בצומת ליד המאחז גבעת אסף בבנימין.

מדובר צה"ל נמסר כי מחבל יצא מרכבו ופתח בירי בטרמפיאדה בצומת לעבר לוחמי צה"ל ואזרחים שהיו במקום.

בסמוך לשעה 11:15 התקבל במד"א דיווח על אירוע הירי בטרמפיאדה בצומת הסמוך למאחז. פראמדיק מד"א שלום גליל שטיפל בפצועים אמר: "כשהגענו למקום ראינו ארבעה צעירים עם פצעי ירי סמוך לטרמפיאדה. ביצענו סריקה והענקנו להם טיפול רפואי. שניים מהם, צעירה וצעיר כבני 20, קיבלו טיפול רפואי מציל חיים בשטח, העלינו אותם לניידות טיפול נמרץ ופינינו אותם בדחיפות לבית החולים כשמצבם קשה. שני צעירים שמצבם קריטי נשארו לטיפול כוחות הצבא במקום".

גבעת אסף. ארכיון (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
גבעת אסף. ארכיון (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)

 

 

הפאראמדיקים של מד"א זאב חפץ ובצלאל בן חמו הגיעו בתוך ארבע דקות למקום האירוע וסיפרו: "כשהגענו ראינו על המדרכה בתחנת האוטובוס שלושה צעירים וצעירה שוכבים כשהם סובלים מפצעי ירי בגופם, אחת מהם צעירה כבת 20 שבעת האירוע המתינה לאוטובוס בתחנה, הייתה בהכרה מלאה וסבלה ממספר פצעי ירי בגוף, העלינו אותה לניידת טיפול נמרץ והענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותה לבית החולים כשמצבה קשה. צעיר נוסף כבן 20 שהיה מחוסר הכרה סבל גם מפצעי ירי, תוך טיפול מציל חיים פינינו אותו בדחיפות לבית החולים ושני צעירים נוספים שמצבם היה קריטי טופלו על ידי כוחות הצבא במקום".

עוד אתמול, חייל צה"ל נפצע קל בניסיון לפיגוע דריסה ליד בית אל. המחבל הדורס חוסל. ניסיון הדריסה אירע במרחק קילומטרים אחדים מפיגוע הירי בגבעת אסף.

אבו מאזן הגיב בגינוי הטרור אך בהטלת האחריות לקיומו על מדיניותה של ישראל. "המדיניות בה פולשים לערים ופוגעים בריבונות של הרשות, וגם העובדה שאין אופק של שלום הובילה לסדרת מעשים האלימים והלא מקובלים הללו, אותם אנו דוחים ומגנים ועליהם משלמים שני הצדדים".

ממועצת יש"ע נמסר לאחר הפיגוע הקטלני כי: "זהו פיגוע ירי שני השבוע. יש להרוס את בתי המחבלים ולסגור את כל היציאות מרמאללה בהקדם. בתוך כך, יש לתת תשובה ציונית הולמת ולאשר באופן מיידי את היישוב עפרה ונקודות התיישבות נוספות ביהודה ושומרון. כך נחזיר את ההרתעה ואת הביטחון לאזרחי ישראל. אנו מביעים את תנחומינו הכנים למשפחות ההרוגים ומאחלים החלמה מהירה לפצועים בפיגוע הנורא הזה".

לפנות בוקר (חמישי) אירע פיגוע דקירה ברחוב הגיא בעיר העתיקה בירושלים. מפגע שהגיע לעמדת שוטרים בצומת ההוספיס דקר שוטרת ושוטר. שוטרים נוספים שהיו בזירה ירו והרגו את המפגע. השוטר והשוטרת שנפצעו באורח קל הובהלו לקבלת טיפול בבית החולים.

הפצועים בפיגוע בגבעת אסף מפונים לבית החולים שערי הצדק (צילום: נעם ריבקין פנטון/פלאש90)
הפצועים בפיגוע בגבעת אסף מפונים לבית החולים שערי הצדק (צילום: נעם ריבקין פנטון/פלאש90)

לילה קודם לכן אותרו שני המפגעים מפיגוע הירי בעפרה בתחילת השבוע ופיגוע הירי בברקן לפני כחודשיים. כוחות הביטחון מסרו כי סלאח ברגותי, שביצע את פיגוע הירי בעפרה, נתפס ונורה למוות לאחר שניסה להימלט ולפגוע בחיילים במהלך פעילות מבצעית באזור רמאללה.

כמו כן, בפעילות נוספת באזור שכם נתפס ונהרג אשרף נעאלוה שביצע את פיגוע הירי באיזור התעשיה ברקן ב-7 באוקטובר 2018 שבו נרצחו קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי ז"ל. מכוחות הביטחון נמסר כי הוא ירה לעבר הכוח שפרץ למקום שבו הסתתר. הכוח השיב אש והרג אותו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!