דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
23.7°תל אביב
  • 25.3°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 27.9°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בטחוני

מאבק בטרור / צה"ל הרס את בית המחבל שהרג את לוחם דובדבן רונן לוברסקי

במאי השנה השליך איסלאם יוסף אבו חמיד לוח שיש כבד לעבר קבוצת לוחמים ופגע בלוברסקי, שמת מפצעיו | מבצע הריסת הבית נערך לאחר שבוע רצוף בפיגועים שגבו את חייהם של שלושה ישראלים, ובהפרות סדר בגזרת יהודה ושומרון

מבצע הרס בית משפחת המחבל איסלאם יוסף אבו חמיד ממחנה הפליטים אל עמרי (צילום: דובר צה״ל).
מבצע הרס בית משפחת המחבל איסלאם יוסף אבו חמיד ממחנה הפליטים אל עמרי (צילום: דובר צה״ל).
שי ניר

לוחמי צה"ל ומשמר הגבול וכוחות המנהל האזרחי הרסו הלילה (שישי) את בית המחבל שהרג את לוחם דובדבן סמ"ר רונן לוברסקי ז״ל במהלך פעילות מבצעית במאי השנה. משפחת המחבל איסלאם יוסף אבו חמיד התגוררה במבנה בן ארבע קומות במחנה הפליטים אל עמרי שבאזור רמאללה.

מבצע הרס בית משפחת המחבל איסלאם יוסף אבו חמיד ממחנה הפליטים אל עמרי (צילום: דובר צה״ל).
מבצע הרס בית משפחת המחבל איסלאם יוסף אבו חמיד ממחנה הפליטים אל עמרי (צילום: דובר צה״ל).

מצה"ל נמסר כי במהלך הפעילות התפתחו מספר הפרות סדר אלימות בהן השתתפו עשרות פלסטינים שיידו אבנים לעבר הכוחות. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות, ללא נפגעים לכוחותינו. בפעילות הכוחות השתתפו גם לוחמי יחידת דובדבן בה שירת רונן לוברסקי ז״ל, שגם איתרו ולכדו את המחבל כשבועיים לאחר הפיגוע.

בחודש מאי השנה סייר כוח דובדבן במחנה הפליטים אל עמרי, והושלך לעברו לוח שיש כבד, שפגע בלוחם סמ"ר רונן לוברסקי ופצע אותו באורח קשה. לאחר מספר ימים בהם נאבק על חייו, לוברסקי נפטר מפצעיו. המחבל, איסלאם יוסף אבו חמיד, נלכד במבצע של השב"כ כשבועיים לאחר מכן. "צה"ל ימשיך לפעול במטרה לסכל טרור ולשמור על הביטחון במרחב", נאמר בהודעת דובר צה"ל.

אתמול (שישי) נהרג פלסטיני במהלך התנגשויות עם מתנחלים וחיילי צה"ל, כך על פי דיווח פלסטיני. במהלך היום נרשמו בשטחי יהודה ושומרון התנגשויות רבות בין כוחות צה"ל לבין הפלסטינים וזאת על רקע תגבור כוחות צה"ל ופעולות צה"ל במטרה ללכוד את היורה שביצע את פיגוע הירי ביום חמישי, ועל רקע הפרות הסדר של הפלסטינים בתגובה לפעולות צה"ל באזור.

על פי הדיווח של סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית וואפא, מתנחלים תקפו פלסטינים ליד מחנה הפליטים ג'ילזון וניפצו חלונות של מכוניות באמצעות אבנים. במקום התפתחה אלימות ופלסטיני אחד נפצע מאש כוחות צה"ל ולאחר שפונה נקבע מותו.

עוד דווח כי שבעה פלסטינים נפצעו מפגיעת כדורי גומי בהתנגשויות עם כוחות צה"ל. התנגשויות נרשמו ברמאללה, חברון, מחסום חווארה, לובן אשרקייה ובמספר מוקדים נוספים באזור רמאללה, שכם ולאורך כביש 60.

אתמול (שישי) התקיימו בגבול רצועת עזה הפגנות והפרות סדר של פלסטינים, בהן דיווחו הפלסטינים על פצועים. מדובר צה"ל נמסר כי במספר מוקדים שונים התקהלו כעשרת אלפים אנשים ובחלק מהמוקדים מפירי הסדר מיידים אבנים לעבר כוחות צה"ל. עוד נמסר כי הושלך בקבוק תבערה והושלכו מספר רימונים שלא חצו לשטח ישראל. כוחות צה"ל הגיבו בירי ובאמצעים לפיזור הפגנות בהתאם להוראות הפתיחה באש.

משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי בהפרות הסדר נפצעו כ-60 מפגינים. מבין הפצועים 16 נפגעו מאש חיה ועוד עיתונאי אחד נפגע מירי של כדור גומי. מבין הפצועים גם שבעה פראמדיקים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!