דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
25.6°תל אביב
  • 23.0°ירושלים
  • 25.6°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 26.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 23.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שכר מינימום

שכר מינימום / טראמפ: תומך בהעלאת שכר המינימום אך לא חושב שצריך לחייב זאת

המדובר בעמדה הפוכה לזו שהציג בעבר. טראמפ הסביר את השינוי במפגש עם אנשים עובדים במהלך מסע הבחירות "לא יודע איך אפשר לחיות על 7.25$ לשעה"

דונלד טראמפ, ה'מועמד המשוער' מטעם המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארה"ב, התבטא אתמול (ראשון) בראיונות בתקשורת האמריקאי בזכות העלאת שכר המינימום, כך דיווח הגרדיאן. עם זאת, סייג כי לעמדתו העלאה כזו צריכה להתבצע ע"י המדינות ולא ברמה הפדרלית.

תומך שכר מינימום גבוה יותר, מתנגד לרצפת שכר פדרלית. טראמפ (ארכיון). צילום: סוכנות AP
תומך שכר מינימום גבוה יותר, מתנגד לרצפת שכר פדרלית. טראמפ (ארכיון). צילום: סוכנות AP

על פי השיטה הנהוגה בארה"ב קובע הממשל הפדרלי תעריף שכר מינימום, העומד כיום על 7.25 דולר לשעה. שכר המינימום הפדרלי מהווה את רצפת השכר כאשר כל מדינה, ואף  כל עיר, רשאיות לקבוע שכר מינימום עצמאי העולה על התעריף הכללי. נכון לינואר 2015, הונהג שכר מינימום גבוה מזה הפדרלי ב-29 מתוך 51 המדינות המרכיבות את ארה"ב. סיאטל, לוס אנג'לס וסן פרנסיסקו אף החלו בתהליך הדרגתי של העלאת שכר המינימום לתעריך של 15 דולר לשעה.

בראיון שהעניק לתכנית 'פגוש את העיתונות' של רשת NBC, נשאל טראמפ האם על הממשל הפדרלי לקבוע שכר מינימום לאומי כרצפת שכר, ענה "לא, אני מעדיף שהמדינות ייצאו ויעשו את מה שהן צריכות לעשות. והמדינות מתחרות אחת בשנייה, לא רק מול מדינות זרות, אלא גם אחת בשנייה".

תמיכה ברעיון העלאת שכר המינימום מהווה שינוי חד בעמדותיו של המועמד. כאשר נשאל על כך במהלך עימות בחודש נובמבר האחרון אמר אז טראמפ כי "המסים גבוהים מדי, השכר גבוה מדי, לא נוכל להתחרות עם שאר העולם". בראיון שערך מאוחר יותר עם רשת פוקס, הוסיף כי "דיברנו על שכר המינימום והם שאלו 'האם עלינו להעלות את שכר המינימום?' ואני אומר שאם אנחנו מתכוונים להתחרות עם מדינות אחרות, אין לנו יכולת לעשות זאת כי השכר יהיה גבוה מדי".

טראמפ לא התכחש לעובדה כי מדובר בתפנית ברורה בעמדותיו ואמר כי "ברור שמדובר בשינוי. מותר לי להשתנות, אתה חייב מידה של גמישות". המועמד הסביר כי המפגש עם אנשים עובדים במהלך מסע הבחירות שלו הוא שהוביל לשינוי זה, "ראיתי מה הולך", אמר על כך לרשת NBC "ואני לא יודע איך אנשים מצליחים להסתדר עם שכר של 7.25$ לשעה". יצוין ששכר המינימום הפדרלי בארה"ב שווה ל-27.5 שקלים לשעה לערך. שכר המינימום בישראל הוא, כזכור, 25 שקלים לשעה בלבד.

באשר לגובה אליו יש להעלות את שכר המינימום אמר טראמפ, בראיון לרשת ABC, כי "עוד לא החלטתי על המספר אבל אני חושב שהאנשים צריכים לקבל יותר". בראיון אחר, הוסיף "שכר המינימום האמתי שלי יהיה בכך שאחזיר חברות למדינה הזאת, והאנשים עומדים להשתכר אפילו יותר מ – 15 דולר לשעה".

בצד הדמוקרטי, הילרי קלינטון, המובילה כרגע במירוץ למועמדות, התבטאה בעבר בזכות העלאת שכר המינימום השעתי הפדרלי ל-12 דולר וקראה למדינות ולשלטונות המקומיים להעלות אותו אף יותר, בעוד יריבה ברני סנדרס קרא לרצפת שכר לאומית בגובה 15 דולר, כך דיווח הוול סטריט ג'ורנל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!