דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט

יחס מיוחד? / "חשש לשיימינג": מנכ"לית לאומי מעידה בשעה זו נגד ברק כהן, הציבור נשאר בחוץ

רקפת רוסק-עמינח מעידה כעת בבימ"ש השלום בת"א כנגד ברק כהן ופעילים נוספים שהפגינו מול דירתה והטרידו את בני משפחתה | ביהמ"ש המחוזי קיבל את בקשתה להגביל את כניסת הציבור הרחב לדיון, מחשש שהפעילים "יהלכו עליה אימים"

רקפת רוסק עמינח, מנכ״ל בנק לאומי (צילום ארכיון: פלאש 90).
רקפת רוסק עמינח, מנכ״ל בנק לאומי (צילום ארכיון: פלאש 90).
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

מנכ"לית בנק לאומי רקפת רוסק-עמינח מעידה בשעה זו במשפטם של פעילי קבוצת 'באים לבנקאים' תוך קיום תנאים מיוחדים, שיגנו עליה מפני 'שיימינג' באולם המשפט. במשפט, שמתנהל בחודשים האחרונים בבית משפט השלום בתל אביב, מואשמים עו"ד ברק כהן ושישה פעילים חברתיים נוספים בביצוע עבירות של פגיעה בפרטיות, הטרדה, סחיטה באיומים ועוד כנגד מנכ"לי בנקים מרכזיים בישראל.

בהוראת שופטת המחוזי בת"א מיכל אגמון-גונן, נערכו לקראת הדיון סידורי ביטחון שמטרתם לאפשר לרוסק-עמינח להגיע אל אולם בית המשפט ולצאת ממנו מבלי לעבור במסדרונות בית המשפט באופן גלוי ולהיתקל בציבור הרחב. בנוסף, הורתה השופטת כי תתקיים בקרה על הנוכחים באולם בעת מתן עדותה של רוסק עמינח, ובעת מתן העדות הציבור הרחב לא יוכל להיכנס לאולם. הכניסה הותרה לצדדים ובאי כוחם, לעיתונאים בעלי תעודת עיתונאי, ולבן משפחה אחד של כל אחד משבעת הנאשמים, כמו גם מלווה אחד של רוסק-עמינח. עוד נקבע כי כל הנכנסים לאולם בית המשפט יירשמו עם כניסתם.

רוסק-עמינח, המיועדת להעיד במשפט בשלושה דיונים שונים, ביקשה בשבוע שעבר מבית המשפט השלום בת"א שלא לתת את עדותה בדלתיים פתוחות. היא טענה כי היא חוששת להעיד בבית המשפט בדלתיים פתוחות, ועורך דינה טען בפני השופטת כי באי הדיון עלולים למנוע ממנה להעיד עדות חופשית. "הנאשמים בתיק הזה מבקשים לעשות לה שיימינג בחסות בית המשפט", ו"יש זכות אחת לבחון והיא להעיד עדות חופשית בלי שיהלכו עליה אימים", כך טען עו"ד סטרשנוב המייצג את רוסק-עמינח. לאחר שהשלום דחה בקשה זו, הגישה לבית המשפט המחוזי ערר על ההחלטה – בה דנה ביום שישי האחרון השופטת מיכל אגמון-גונן, שקיבלה את דרישותיה באופן חלקי.

עו"ד ברק כהן (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90).
עו"ד ברק כהן (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90).

משפט "באים לבנקאים' מתנהל כנגד הפעיל החברתי ברק כהן, ופעילים חברתיים נוספים: ערן ורד, איליאן מרשק, יגאל רמבם, משה מנקין, אילן פלד, ואמנון פורת. השבעה ארגנו מחאות מול בתיהם של בכירים בענף הבנקאות במחאה על התנהלות הבנקים כנגד לקוחות שחייבים כסף לבנק. הם מואשמים בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, פגיעה בפרטיות, הטרדה וסחיטה באיומים ועוד, שביצעו נגד רוסק-עמינח, נגד מנכ"ל בנק הפועלים לשעבר, ציון קינן; ונגד גורמים נוספים במסגרת מחאתם.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!