דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טניס

נשים בספורט / מאבקה של וויליאמס נשא פרי: שחקניות טניס שישובו מחופשת לידה יזכו להטבות

נשים שהיו בחופשת לידה או שעברו פציעה קשה וממושכת יוכלו לשמור על הדירוג שלהן ב-12 טורנירים אותם יבחרו לאורך שלוש שנים | הטניסאית המצליחה בחרה להוביל את המאבק לאחר שכששבה מחופשת הלידה שלה, איבדה את הדירוג שלה ומצאה עצמה מדורגת במקום ה-451 בלבד

סרינה וויליאמס (צילום ארכיון: Shutterstock)
סרינה וויליאמס (צילום ארכיון: Shutterstock)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בהובלתה של שחקנית הטניס סרינה וויליאמס ובלחץ שחקניות נוספות החליטו באיגוד טניס הנשים לשנות את החוקים ולאפשר לנשים שהיו בחופשת לידה או שעברו פציעה קשה ממושכת לשמור על הדירוג שלהן ב-12 טורנירים אותם יבחרו לאורך שלוש שנים מאז היציאה לחופשת הלידה או מהפציעה הממושכת. זוהי אמנם לא הקפאה מלאה של הדירוג כפי שדרשה וויליאמס, אך השינוי מאפשר את ההבטחה של הטורנירים החשובים באמת: שחקניות שישובו מחופשת לידה יזכו להגרלה טובה יותר, דבר שיאפשר להן לשוב בצורה חלקה יותר למשחק.

 בעונת 2018 פתחה וויליאמס את הדיון על נשים החוזרות מחופשת לידה, זאת לאחר שחזרה לעבודה רק בדצמבר 2017 לאחר שהיתה בחופשת לידה במשך 14 חודשים. מטרתה המרכזית הייתה לעורר השראה בקרב נשים שהפכו לאמהות, ולהוכיח שגם אחרי לידה קשה ודיכאון לאחר לידה, אפשר לחזור חזקה לדברים שאת אוהבת לעשות.

כשחזרה לעבודה, איבדה וויליאמס את הדירוג שלה ומצאה עצמה מדורגת במקום ה-451 בלבד. הדירוג הנמוך שנבע מהחלטה שלה להיות הורה במהלך הקריירה המקצוענית שלה פגע קשות בניסיון החזרה שלה. במהלך רוב הטורנירים בהם היא התחרתה היא זכתה להגרלות קשות יותר מול שחקניות בכירות כבר בסיבובים הראשונים בשל דירוגה הנמוך.

וויליאמס ניצלה את מקומה בענף ודרשה ליצור שינוי. לא רק עבורה, אלא עבור טניסאיות שירצו לשלב בעתיד בין קריירה של ספורטאית טניס לאמהות. חלק גדול מהטניסאיות לא רוצות להיכנס להריון ולעזוב את הסבב כדי לא לעבד את הדירוג הגבוה לו הן זכו בעבודה קשה במהלך הקריירה שלהן, ועל כן טענה וויליאמס שיש להקפיא את הדירוג שלהן עד שישובו מחופשת הלידה.

לספורטאים יש את הכוח והעוצמה לשנות סדרי עולם. זה דורש מהם המון אומץ להעז להגיד או לעשות מעשה שיצור שינוי. שביתת השחקנים בליגת ה-NBA ב-1999 הפכה את ליגת הכדורסל לליגה בה לשחקנים יש מקום משמעותי יותר לבטא את דעותיהם. דעותיו החברתיות של לברון ג'יימס שינו את האופן בו שחקני הכדורסל מתבטאים ועודדו אותם להשתמש במעמדם כדי להוביל פרויקטים חברתיים.

בטניס הנשים סוזן לנגלן הצרפתית שינתה את האופן בו מתלבשות טניסאיות הנשים, כאשר הופיעה בשנות ה-20 עם חצאיות ¾. בילי ג'ין קינג הקימה ב-1971 את איגוד טניס הנשים וגרמה למשחק להפוך לענף הספורט הראשון והיחיד עד כה בעולם בו השכר בין נשים לגברים שווה. אל אותן נשים נחושות מצטרפת עתה וויליאמס שהובילה אף היא מאבק ראוי למען נשים ברחבי העולם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!