דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פלילים

חיים שכאלה / יצחק אברג'יל: "בגיל 14 יריתי באדם שלא רצה להכניס אותי לדיסקוטק"

העבריין,העיד הבוקר במסגרת פרשה 512, וסיפר על ילדותו הקשה וכניסתו המוקדמת לעולם הפשע: "בגיל 14 ראיתי שכל מה שאני גונב לא מספיק לי, ההוצאות גדלו, אז פתחתי תחנת סמים משלי ואמרתי שיהיה לי יותר קל"

יצחק אברג'יל בבית המשפט. ארכיון. (צילום: פלאש90)
יצחק אברג'יל בבית המשפט. ארכיון. (צילום: פלאש90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

יצחק אברג'יל, מראשי ארגוני הפשע בישראל, מסר היום עדות מפורטת בבית המשפט המחוזי בתל אביב. זאת, במסגרת פרשת 512, המעמידה לדין שורה ארוכה מבין העומדים בראש ארגוני הפשע הישראלים. בין היתר מיוחסים לאברג'יל עמידה בראש הארגון וארבעה אישומים ברציחות שאירעו בעשור הקודם. המשפט בפרשה מתקיים קרוב לשלוש שנים, ובמסגרתו הורשעו כבר מוטי חסין ומאיר אברג'יל.

בעדות אותה מסר הבוקר אברג'יל, סיפר על כניסתו המוקדמת מאוד אל עולם הפשיעה. אברג'יל העיד כי "היו נותנים לי להחביא אקדחים או חשיש מתחת לשיכון, בבניין בן שתי קומות. אבא שלי היה אלכוהוליסט. היה קם בבוקר ודופק דרינק. אמא עבדה בשלוש עבודות. התפללתי שהאחים שלי ייכנסו לבית סוהר, כדי שיהיה מקום בבית. לא היו לנו מיטות, היו מזרנים או שישנו על הרצפה. כבר בגיל 8 התחלתי לגנוב, היינו ילדים בעוני. ואז התחלתי לחטוף תיקים לנשים מבוגרות. לפעמים היה כסף, לפעמים לא היה".

בהמשך, אמר אברג'יל כי "בגיל 14 בערך, היה אדם שלא רצה להכניס אותי לדיסקוטק. יריתי בו עם 9 מ"מ, באדם נוסף יריתי בבית קפה בגיל 15. היה אחד שיריתי בו בגיל 14, יריתי בהרבה אנשים. בגיל 14 ראיתי שכל מה שאני גונב לא מספיק לי, ההוצאות גדלו, אז פתחתי תחנת סמים משלי ואמרתי שיהיה לי יותר קל. ואז עוד תחנה בגיל 15. פתחתי תחנה בחיפה בגיל 15 וחצי וגם תחנה באילת. השם יצחק אברג'יל נעשה מוכר. התחלתי לייבא סמים בגיל 15 וחצי".

אברג'יל סיפר על הרצח הראשון, אותו טען כי ביצע בגיל 17. "היה בחור שהיו לו זונות ליד הבית שלי" סיפר, "אמרתי לו 'תעיף אותן מכאן'. הוא אמר לי 'יצחק, אתה מחזיק מעצמך יותר מדי'. אמרתי לו שאני אגיע למקום שהוא אפילו לא חושב בכלל ושיעיף את הזונות. אחרי שבוע היו דפיקות בדלת. אמרתי לחבר שלי שילך לראות מי זה. ראיתי את הבחור ואחרי שעתיים הרגתי אותו. אני לא אגיד שרצחתי אותו כשמדובר באדם שבא לרצוח אותך וזורק רימון".

בפרשה 512 הועמד לדין לא רק יצחק אברג'יל, אלא שורה ארוכה של 18 נאשמים. הפרשה מקיפה אישומים רבים, ביניהם: עמידה בראש ארגון פשיעה, שני מקרי רצח וניסיון רצח, סחר בסמים בארץ ובחו"ל, פגיעה בעד מדינה, עבירות מס, ועבירות נוספות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!