דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רווחה

עו"סים סוף לאלימות / השר חיים כץ נגד שביתת העו"סים: יש לתת הזדמנות למו"מ מסודר

איגוד העובדים הסוציאליים הודיע על שביתה של שירותי הרווחה היום (ב') | בין השאר, לא תהיה קבלת קהל במחלקות הרווחה ולא יכתבו תסקירים לבתי משפט | שר הרווחה: "השבתה של כלל שירותי הרווחה, היא צעד שגוי שלא משתמשים בו כאשר הדלת פתוחה והאינטרסים זהים".

שר הרווחה, חיים כץ ויו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני (צילום: יונתן זינדל/פלאש90 ויאיר מייהאוס סטודיו זוז)
שר הרווחה, חיים כץ ויו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני (צילום: יונתן זינדל/פלאש90 ויאיר מייהאוס סטודיו זוז)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

איגוד העובדים הסוציאליים משבית היום (ב') את מערכת הרווחה בכל רחבי הארץ במחאה מתמשכת על היעדר ביטחון, פגיעה בתנאי העבודה ועומס רב על העובדים הסוציאליים.

שר העבודה והרווחה, חיים כץ, התייחס לשביתה הצפויה וקרא לעובדים הסוציאליים לעצור אותה שכן היא תפגע לדבריו באוכלוסיות הרווחה ולתת הזדמנות למו"מ מסודר. ממשרד הרווחה נמסר כי נקבעה ישיבת עבודה בין שרי האוצר והעבודה והרווחה, כחלון וכץ לבין יו"ר העובדים הסוציאליים ענבל חרמוני, ביום שלישי הקרוב. בנוסף נמסר שעד כה, לא הועברו דרישות מסודרות מטעם יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, ומהלך ההשבתה יצא לדרך מבלי לנסות ולמצות את הדרכים לפתרון המצוקות.

מחאת העובדים הסוציאליים באזור עזריאלי 13 לדצמבר 2018 (צילום: איגוד העו"סים)
מחאת העובדים הסוציאליים באזור עזריאלי 13 לדצמבר 2018 (צילום: איגוד העו"סים)

פגישה בין איגוד העובדים הסוציאליים למשרד האוצר הסתיימה הערב ללא הסכמה על כניסה למו"מ מלא, ובאיגוד מדגישים כי השביתה תתקיים כסדרה. "האוצר עומד בסירובו לפתוח במו״מ מלא על תנאי העבודה, השכר והעומסים" נמסר מאיגוד העו"סים, "הצדדים הגיעו להסכמה לכניסה למו״מ אינטנסיבי על מוגנות העובדות והעובדים".

כפי שהוכרז מוקדם יותר היום, איגוד העובדים הסוציאליים הודיע כי עקב המשך המשבר בשירותי הרווחה, יושבתו כל שירותי הרווחה ברחבי הארץ. צעדת מחאה תצא בשעה 11:00 מקריית הממשלה בתל אביב לכיכר רבין, שם תתקיים עצרת מחאה.

במסגרת ההשבתה לא תהיה קבלת קהל במחלקות הרווחה, לא יכתבו תסקירים לבתי משפט, לא יתקיימו ועדות החלטה בנושא קטינים בסיכון, לא יפעלו מרכזים לטיפול באלימות במשפחה. לא תהיה קבלת קהל של עובדים סוציאליים במשרד הרווחה (לרבות קציני מבחן נוער, מבוגרים ומעצרים וחוקרי ילדים). עובדים סוציאליים ישבתו במשרד החינוך, בביטוח לאומי, במערכת הבריאות בבתי החולים, קופות החולים ותחנות לבריאות בנפש.

הפגנת העובדות הסוציאליות בבאר שבע. (צילום: איגוד העובדים הסוציאליים)
הפגנת העובדות הסוציאליות בבאר שבע. (צילום: איגוד העובדים הסוציאליים)

בהודעת משרד העבודה והרווחה נמסר כי עד כה, לא הועברו דרישות מסודרות מטעם יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, וכי מהלך ההשבתה יצא לדרך מבלי לנסות ולמצות את הדרכים לפתרון המצוקות. טענה זו הוכחשה על-ידי האיגוד.

השר חיים כץ, בהתייחסו לדברים, אמר כי הוא תומך בצורך לשפר את תנאי ההעסקה של העובדים, "אולם השבתה של כלל שירותי הרווחה, היא צעד שגוי שלא משתמשים בו כאשר הדלת פתוחה והאינטרסים זהים. במידה ולא נצליח בניסיונות ההדברות, שיצאו להשבתה ללא הגבלה עד שיביאו את התוצאה". לטענת השר, משרדו ימשיך להעמיד את האמצעים הנדרשים להגנה אישית והוא הביע תקווה כי יימצא פתרון תקציבי "גם לעוולת השכר".

על-פי הודעת המשרד, בנושא תנאי העסקה והשכר תחל הדברות עם האוצר, ובתחום המיגון ניתנו מענים מסויימים ובשנת 2018 גדלו באופן משמעותי התקציבים בתחום סל בטיחות ואבטחה ברשויות המקומיות שכולל, בין היתר, רכישת אמצעי מיגון חיוניים, סדנאות הכשרה לעובדים להתמודדות עם אירועי אלימות ומצבי משבר ולחץ, פעילויות הפגה לעובדי המחלקות לשירותים חברתיים שחוו אירועים טראומטיים, עלויות שמירה ואבטחה ברשויות מקומיות באשכולות סוציו-אקונומיים נמוכים, פעילות למיגור תופעת ההכפשות, ההסתה והשיימינג ברשת כנגד עובדים סוציאליים וקיום ועדות אל אלימות מחוזיות להגנה על עובדים ולמיגור תופעת האלימות במחלקות לשירותים חברתיים.

הפגנת העובדות הסוציאליות בכניסה לירושלים. (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
הפגנת העובדות הסוציאליות בכניסה לירושלים. (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

באיגוד העובדים הסוציאליים נחושים להוציא את השביתה לפועל ובשעה 11:00 תצא צעדת מחאה מקריית הממשלה בתל אביב. הצעדה תמשיך דרך הרחובות קפלן ואבן גבירול, ועד לכיכר רבין. בסיומה תתקיים עצרת, בה צפויים להשתתף אלפי עובדות ועובדים סוציאליים.

העובדים הסוציאליים דורשים כניסה למשא ומתן נרחב עם משרד האוצר שיכלול התייחסות למוגנוּת בסביבת העבודה וכן מימון ומתן אבטחה מקיפה ואישית גם מחוץ למקום העבודה לעובדים שקיבלו איומים או שנמצאים בסיכון. העובדים דורשים גם שיפור בתנאי העסקתם, הורדת העומסים והעלאת השכר של העובדים באופן שיאפשר לאייש את התקנים הקיימים ולתת מענה ראוי ומכבד ללקוחות בזמן סביר.

ביום חמישי האחרון הפגינו כ-800 עובדות ועובדים סוציאליים מול קרית הממשלה.

יו"ר האיגוד, ענבל חרמוני, נשאה דברים בכינוס המחאה ואמרה כי היא גאה בכל מי שהגיע. "אנחנו נלחמים על מדינת הרווחה. לצערנו כרגע האמירה של האוצר היא שהדרישות שלנו גרנדיוזיות ואנחנו אומרים שזה נכון, הצרכים שלנו הם באמת גרנדיוזיים. אנחנו מקבלים תמיכה ציבורית רחבה – מחברי הכנסת, מהציבור, והכי חשוב לזכור שהראשונים שמובילים את המאבק ויש להם את הכוח לעשות שינוי הם אנחנו".

יו״ר סיעת מרצ, חבר הכנסת אילן גילאון, שנאם גם הוא בכינוס אמר כי "המאבק הזה של העו״סים על בטחונם הפיזי והתעסוקתי הוא לא פחות ממאבק על פניה ודמותה של ישראל כמדינת רווחה. כל אחד עשוי להיות עני יום אחד, מוגבל יום אחד, קשיש יום אחד, ולהזדקק לשירותים סוציאליים". לדבריו, ייבוש המערכת וההתעלמות הגורפת של הממשלה מראה בדיוק מה ייחסה לאזרחיה, וכיצד היא תופסת את תפקידה של המדינה. "הייתי מצפה משר האוצר שאוהב כל כך לדבר על כמה הוא חברתי או חברותי, שיעשה משהו. לא צריך חברתיות או חברותיות, צריך הגינות", הוסיף גילאון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!