דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רווחה

עו"סים סוף לאלימות / מחאת העובדות הסוציאליות: "מפגן כוח עוצמתי שאי אפשר להתעלם ממנו"

7,000 עובדות סוציאליות הפגינו בכיכר רבין, במסגרת מאבקן המתמשך על ביטחונן האישי ותנאי העסקתן | במקביל מושבתים היום כל שירותי הרווחה ברחבי הארץ | יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים: "המאבק הזה מוצדק ואנחנו ננצח"

צעדת מחאה של העובדים הסוציאליים, דצמבר 2018 (ניצן צבי כהן)
צעדת מחאה של העובדים הסוציאליים, דצמבר 2018 (ניצן צבי כהן)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

מחאת העובדות הסוציאליות: 7,000 עובדות סוציאליות הפגינו בכיכר רבין, זאת במסגרת דרישתן ממשרדי האוצר והרווחה להיכנס למשא ומתן כולל על מצב המוגנות שלהן, תנאי השכר וההעסקה והפחתה בעומס הכבד של העבודה. יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים אנבל חרמוני: "גם אם המאבק שלנו קשה ואם היה נדמה שקשה עד עכשיו זה רק ימשיך אבל הוא מוצדק ואנחנו ננצח".

צעדת מחאה של העובדים הסוציאליים (קרדיט איגוד העו"ס)
צעדת מחאה של העובדים הסוציאליים (קרדיט איגוד העו"ס)

במקביל, כל שירותי הרווחה בארץ מושבתים היום. במסגרת ההשבתה לא תהיה קבלת קהל במחלקות הרווחה, לא יכתבו תסקירים לבתי משפט, לא יתקיימו ועדות החלטה בנושא קטינים בסיכון, לא יפעלו מרכזים לטיפול באלימות במשפחה. לא תהיה קבלת קהל של עובדים סוציאליים במשרד הרווחה (לרבות קציני מבחן נוער, מבוגרים ומעצרים וחוקרי ילדים). עובדים סוציאליים ישבתו במשרד החינוך, בביטוח לאומי, במערכת הבריאות בבתי החולים, קופות החולים ותחנות לבריאות בנפש.

"מאוד מרגש מה שקורה פה, יש כאן מפגן כוח עוצמתי שבלתי אפשרי להתעלם ממנו" אמרה חרמוני, "כעו"סיות אנחנו בקרב על מדינת הרווחה הישראלית מדי יום, והיום אנחנו כולנו פה מאוחדים ואומרים שלמדינת ישראל יש שתי אפשרויות: או שהיא משקיעה בשירותים החברתיים או שלט. השקעה בשירותים החברתיים אומרת שכר הולם, מעמסה נורמלית סבירה שמאפשרת לנו לתת את השירות שאנחנו רוצים ויודעים לתת לפונים שלנו, וסביבת עבודה מכבדת ומוגנת".

צעדת מחאה של העובדים הסוציאליים (ניצן צבי כהן)
צעדת מחאה של העובדים הסוציאליים (ניצן צבי כהן)

לדבריה, "שמעתי פה משפט תוך כדי ההפגנה שרווחה מוגנת או עבודה מוגנת זאת לא בקשה מוגזמת, מסתבר שמעזים לשבת במשרד האוצר ולפקפק אם זה מגיע לנו.
זאת בושה. במשרדי הממשלה עוקבים אחרי המאבק שלא תחשבו שזה לא מזיז
אנחנו פה עד שהדרישות שלנו יענו, לא יתכן שלמעלה משני עשורים על ממשלות ישראל מימין ומשמאל מפקירות את שירותי הרווחה בישראל, מפריטות אותן לכל המוזיל במחיר
משלמים לנו שכר עלוב. אף אחד מאיתנו לא רוצה לחיות במקום שבו לא דואגים למי שנמצא במשבר למי שברגע מסוים יותר חלש, אף אחד לא רוצה לחיות במקום שרשת הבטחון הסוציאלית מחוררת כמו היום".

"אני רוצה מפה לצאת בקריאה לשר כחלון ולשר כץ אותם אני פוגשת מחר" סיכמה,  "הדבר הזה לא הולך להיעלם לשום מקום אלא אם נקבל את מה שמגיע ראוי והולם"

יו"ר ועד עובדי פלאפון יחיאל שמן, שהשתתף בהפגנה, אמר כי "זה מעמד מרגש ועוצמתי. והעוצמה מגיעה ממכם מהשטח. אנחנו הקמנו את הוועד בפלאפון כדי שלא יהיו עוד עוולות חברתיות ובכל מקום בו יש עוולה אנחנו נהיה שם. בשנת 2011 אני צעדתי פה ברחובות האלה עם הילדים שלי על הכתפיים בשביל עתיד טוב יותר בשבילם ואתם חומת המגן שלהם. אתם החברה הצודקת שהולכים לעבוד בשביל שכר מינימום, זה לא הגיוני. נלווה ונהיה לצידכם לאורך כל הדרך".

ח"כ אילן גילאון (מרצ), אמר בצעדה שקדמה להפגנה כי "ממשלת ישראל ממש נחושה בכוונתה לרסק כליל את השאריות המעטות שעוד נותרו ממדינת הרווחה. אני לא מבין כיצד מאבק על תנאים בסיסיים של עובדים שכל עשייתם היא למען האחר, נתקלת בכזו אטימות. אף עובד לא צריך להיאבק על הביטחון האישי והתעסוקתי שלו, ודאי לא אלו שנמצאים בחזית של שירותי הרווחה של מדינת ישראל. כל השרים רצים לדבר על חברותיות וחברתיות, אבל ברגע האמת כשנדרשת מהם הגינות, הם לא עושים דבר".

צעדת מחאה של העובדים הסוציאליים (ניצן צבי כהן)
צעדת מחאה של העובדים הסוציאליים (ניצן צבי כהן)

ח"כ מיכל בירן (המחנה הציוני) אמרה כי "אם כבר שרי הממשלה יוצאים להפגין נגד המדיניות של עצמם, הדבר הראשון שהם היו צריכים לעשות זה להתייצב לצד העובדות הסוציאליות, מי שנמצאות בחזית החברתית של מדינת ישראל. אבל כשמסתכלים על העו"סיות הם לא רואים את הבייס, הם לא רואים מה יצא להם מתמיכה באלו שדואגות לאוכלוסיות המוזנחות ביותר בארץ. במקום ללהג, עליהם להוביל שינוי אמיתי ולשפר באופן מהותי את תנאי ההעסקה והביטחון של העו"סיות".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!